Strona główna » Publikacje » Zmiany i trendy analizy danych internetowych w 2018 roku

Zmiany i trendy analizy danych internetowych w 2018 roku

Zmiany i trendy analizy danych internetowych w 2018 rokuZa nami rok 2017 – trzeba przyznać bardzo obfity, jeśli chodzi o zmiany w analizie danych. W dużym stopniu przyczynia się do tego fakt, iż coraz więcej e-przedsiębiorców wie z jakich narzędzi mogą korzystać i co więcej – jak to się robi, co przekłada się na różne decyzje strategiczne w biznesie.

Dla tych bardziej rezolutnych analiza danych internetowych to już nie tylko egzotyczna możliwość w prowadzeniu biznesu, ale wręcz codzienna rutyna – w której z powodzeniem wykorzystywane są narzędzia takie jak:

  • Google Optimize,
  • Google Analytics,
  • Google Tag Menager.

W związku z powyższym, widać było, iż Google wziął pod uwagę te tendencje – skupiając się tym samym na maksymalnym rozwoju różnych usług z pakietu Google Analytics Solutions, z których możemy w Polsce korzystać pod postacią możliwości zapewnionych przez Google Optimize oraz Google Data Studio.

Jakie zmiany i trendy na rok 2018?

Zacznijmy od Google Optimize, który pozwala na to by osoby bez wiedzy z zakresu programowania miały możliwość potestowania funkcjonalności swojej strony internetowej.

Chodzi o strategię optymalizacji współczynnika konwersji – bo dzięki niemu, nie wydając pieniędzy na promocje i rabaty jesteśmy w stanie tę konwersję zdecydowanie zwiększyć. W realizacji tego celu współczesnemu e-przedsiębiorcy skutecznie pomogą różnego typu metody UX, z testami A/B na czele. To trend, na którego realizację pozwala właśnie propozycja GA.

To swoiste oddanie pod testy klientów tej samej strony, ale różniącej się kilkoma elementami – które następnie pozwalają wyciągnąć wnioski na temat tego, jaka wersja jest najbardziej odpowiednia, potrafi przynieść tak pożądaną konwersję i w efekcie – większą sprzedaż.

Choć było już słychać na temat takich rozwiązań, współczesne ulepszenia znacznie pomagają w osiągnięciu takich efektów. Oddane do dyspozycji narzędzie Google Data Studio różni się od poprzedników tym że jest:

  • bardziej intuicyjne w obsłudze
  • mocniej rozbudowane
  • posiada możliwość zaprojektowania odmian stron

To nie koniec profitów, jakie niesie ze sobą Google Data Studio – kolejnym jest generowanie raportów dynamicznych. Największą zaletą jest to, że pochodzą one z gotowych wgranych już templatek i można je bardzo łatwo udostępnić. Jeśli chodzi o AdWords Google Data Studio również ma do zaoferowania wiele dobrego, np. możliwość zestawiania danych pochodzących z różnych źródeł, a jego jasna obsługa i przejrzysta budowa to już wisienka na torcie.

Google Tag Manager – jakie zmiany?

2017 był rokiem wielkich zmian i Google Tag Manager nie był wyjątkiem. Przyczyniła się do tego coraz większa popularność tego narzędzia, która zmotywowała twórców do jego udoskonalenia. Poza tym warto nadmienić o związanym z nim nowym kodzie śledzenia, pozwalającym na jeszcze większą kontrolę nad użytkowanymi narzędziami.

Podsumowując, choć jeszcze wiele jest do poprawienia i udoskonalenia, każdy roztropny e-przedsiębiorca winien zapoznać się z tymi i innymi nowościami, dla poszerzenia swoich marketingowych możliwości w eCommerce.

Udostępnij wpis:

1 myśl na “Zmiany i trendy analizy danych internetowych w 2018 roku”

Komentarze zostały wyłączone.