Wyprzedane produkty w sklepie internetowym – co zrobić, aby nie zaszkodzić stronie?

Wyprzedane produkty w sklepie internetowym - co zrobić, aby nie zaszkodzić stronieBraki w asortymencie to normalna rzecz w sklepach internetowych. Wyprzedane produkty w sklepie jest częstą sytuacją – zwłaszcza gdy mamy do czynienia ze starszymi produktami, które zastępowane są przez nowsze egzemplarze. Czasami przy niskim popycie zdarzają się również takie sytuacje jak brak produktów w magazynie, co wynika z chęci niemarnowania przestrzeni magazynowej na niepopularny produkt. Czy braki w sklepie przekładają się na skuteczność SEO?

Jak brak produktu wpływa na pozycjonowanie?

Obecnie wiadomo, jak w przypadku sklepów internetowych istotna jest efektywna optymalizacja sklepów. Nie da się tego jednakże skutecznie realizować, gdy mamy do czynienia z niesprawnymi kartami. Nie można np. kasować stron z brakującym produktem, gdyż pogarsza to działanie botów przeglądarki. Z drugiej strony brak towaru na magazynie zniechęca klientów do zakupu i przekłada się na straty wizerunkowe w przedsiębiorstwie.

Skutecznym wyjściem jest pozostawienie karty produktu, wraz z informacją o wyprzedaniu produktu, możliwością zgłoszenia zapotrzebowania, terminem dostawy oraz powiadomieniem na e-mail/SMS o ponownej dostępności produktu. Ogranicza to straty wizerunkowe oraz nie powoduje strat w dobrze wypozycjonowanych stronach WEB. Dobrze jest również rozważyć umieszczenie linków do podobnych produktów w asortymencie.

Jeśli są jakieś wyprzedane produkty w sklepie, to można przy kliknięciu w kartę produktu odesłać klienta do strony błędu 301 lub błędu 404 – można wraz ze stosowną informacją. Nie tracimy w ten sposób zaindeksowanej karty, a przy tym klient nie zderza się z brakiem produktu lub długim czasem dostawy.


Co jeszcze można zrobić?

Idealną formą konwersji zainteresowania klienta może być np. przekierowanie go na podstronę podobnego produktu. Może to być nowszy produkt lub zamiennik o podobnych parametrach. Brak produktów w magazynie danego typu przekierowywać może również do podkategorii wyszukiwania pokrewnej dla brakującego produktu lub strony głównej sklepu. Dobrym sposobem jest także wykorzystanie adresu URL brakującego produktu do alokacji oferty na zupełnie nowy produkt – w ten sposób podmieniamy jedynie zawartość podstrony, przy zachowaniu pracy pozycjonowania.


Ciekawe sposoby na efektywne SEO

Tak naprawdę, optymalizacja sklepów zależy bardzo ściśle od zawartości strony. Można również stworzyć specjalną kategorię wyprzedanych produktów archiwalnych, którą użytkownik może przeglądać. Zachowujemy w ten sposób wypozycjonowane podstrony, a treść np. z opisu produktu wzmacnia dodatkowo efekt w silniku wyszukiwarki.

Źródło:   https://www.forum.optymalizacja.com/topic/222063-brak-produktu-w-sklepie

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Wyprzedane produkty w sklepie internetowym – co zrobić, aby nie zaszkodzić stronie?

  1. Krzysztof pisze:

    “Jeśli są jakieś wyprzedane produkty w sklepie, to można przy kliknięciu w kartę produktu odesłać klienta do strony błędu 301 lub błędu 404”,

    drogi Autorze, popełniłeś błąd :) Jestem pewien, że chodziło o przekierowanie 301 :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *