Strona główna » Publikacje » Wizytówka Google Maps – jak nie dać się oszukać?

Wizytówka Google Maps – jak nie dać się oszukać?

Płatne utrzymanie wizytówek Google Maps to propozycja spotykana dzisiaj przez wielu użytkowników tego dodatku do wyszukiwarki – sęk w tym, iż ta propozycja pochodzi od oszustów. Dzwonią oni do firm, a w ramach ich oferty można usłyszeć informację w stylu ostrzeżenia przed usunięciem firmowej wizytówki Map Google, jeśli nie zostanie uiszczona wpłata na poczet tej usługi o konkretnej wysokości. Co więcej, oszuści proponują opcję ekstra wyświetlania (za ekstra cenę oczywiście) dzięki czemu wizytówka firmy w Google Maps może przynieść wyniki, o których właścicielom firm nawet się nie śni…

Przed takimi telefonami od oszustów – przestrzegamy!

Sprawa jest prosta: każda firma w Google Maps może mieć wizytówkę za darmo, gdyż konto

Google Moja Firma to całkowicie darmowa usługa i nie wiąże się z żadną dodatkową opłatą. Żadna z firm nie ponosi jakichkolwiek kosztów za:

  • założenie konta
  • zweryfikowanie konta

Agencje SEO mogą oczywiście pomóc w uzupełnieniu związanych z prowadzeniem konta informacji, jednak uczciwe – nie pobierają za to żadnych dodatkowych kosztów.

Google Moja Firma – bądź mądrym właścicielem konta!

Przede wszystkim chodzi o wiedzę: mając świadomość jako właściciel konta, że jest ono całkowicie darmowe na pewno nie dasz się naciągnąć na nieuczciwe propozycje niektórych firm. Bowiem zarówno jeśli chodzi o założenie jaki i utrzymanie wizytówki na Mapach Google – nie ma mowy o jakichkolwiek opłatach i w żadnym wypadku nie można na to przystawać. Co więcej, wizytówka w mapach Google jest póki co bezterminowo wyświetlana, w żaden sposób nie trzeba tego przedłużać czy uiszczać opłat za przedłużenie abonamentu.

Oszustwa – skąd wiedzieć, że masz z nimi do czynienia?

Gdy usłyszysz teksty typu „jesteśmy partnerem Google”, „jeśli nie zapłaci się faktury – wizytówka zniknie z Google Maps” bądź „dzwonię w sprawie ponowienia płatności” – wiedz, że coś się dzieje. Najlepiej będzie jeśli odłożysz słuchawkę, albo też zapamiętasz nazwę firmy – by pomóc w ostrzeżeniu innych przed oszustwem.

Google po 7 dniach usuwa wpisy z Google Moja Firma

Google Moja Firma to możliwość dla właścicieli i administratorów kont publikowania wpisów bezpośrednio skierowanych do klientów. Ta usługa możliwa jest do użytku od niedawna, a umieszczane przez osoby upoważnione wpisy pokazują się właśnie w z znanych wszystkim wizytówkach Google Maps. Jednak jest tutaj mały haczyk: posty w Google Moja Firma będą tam jedynie przez 7 dni po zamieszczaniu, a później – znikają. Zatem nadają się one wyłącznie do informowania klienta o krótkoterminowych promocjach czy świeżej aktualizacji.

Posty z wizytówek Google Maps – czy można je gdzieś znaleźć po „zniknięciu”?

Mimo, iż wszystkie wpisy w Google Moja Firma już nie pojawią się w wynikach wyszukiwania to nadal można je zobaczyć w panelu administracyjnym. Choć już bez możliwości ponownej publikacji wpisu, który zyskał już status nieaktywnego. Właściciel mając do nich dostęp może sprawdzić statystyki takiego eks wpisu, w tym:

  • liczbę wyświetleń
  • liczbę interakcji

Co gdy informacja jest aktualna i chcemy, by nadal się pojawiała? Jedyne co można zrobić to skopiować taką samą treść, ponownie przesłać zdjęcie i w ten sposób umieścić post na nowo. Wyjątek od reguły stanowi szczególny rodzaj wpisów, które są klasyfikowane w ustawieniach jako „wydarzenie”. Planując wybrany event z wyprzedzeniem możemy się cieszyć jego stałym wyświetlaniem w wynikach. Najlepiej popróbować rożnych rodzajów wpisów i zobaczyć, które w danej firmie mogą przynieść korzyści. Można także skorzystać z karuzeli, która umożliwia publikację kilku postów równocześnie.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Wizytówka Google Maps – jak nie dać się oszukać?”

  1. Dokładnie, wpisy w Google Moja Firma znikają po 7 dniach. Uważam, że jest to dobre rozwiązanie. Mobilizuje to do regularnego dodawania świeżego contentu. A ten, jak wiadomo, jest dziś kluczowy w pozycjonowaniu stron internetowych.

    1. Damian, wpisy nie muszą znikać po 7 dniach. Możesz czerpać z nich więcej korzyści, dodając je jako wpis – produkt. W takiej sytuacji utworzysz dodatkową zakładkę w wizytówce, która będzie na zawsze widniała w wizytówce i posiadała indywidualną kategorię. Więcej o tym, jak pozycjonować się w google maps napisałem na blogu https://www.kampanieseo.pl/blog/pozycjonowanie-lokalne-w-mapach-google-9-skutecznych-porad-jak-wypozycjonowac-wizytowke-w-mapach-google
      Jak chcesz, zaglądnij. Kilka ciekawych porad 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *