Strona główna » Publikacje » Ustawa hazardowa vs SEO

Ustawa hazardowa vs SEO

Ostatnimi czasy coraz głośniej mówi się o karaniu firm SEO za reklamę hazardu. Urzędnicy celni zaczęli interesować się zapleczami, analizować artykuły publikowane na stronach i szukać winnych, których mogliby ukarać pokaźną karą finansową.

Dziś opis kolejnej sytuacji, tym razem zakończonej szczęśliwie dla firmy zajmującej się promocją w sieci. Tym razem na celowniku organów ścigania znalazł się Iwo Bulski, właściciel portalu slotpoland.pl.

Na portalu E-play ukazał się wyrok sądu, który uniewinnił właściciela portalu. Sąd uzasadnił swoją decyzję na podstawie orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 19. lipca 2012 roku. Warto wspomnieć, że Iwo Bulski został postawiony przed sądem w wyniku wprowadzenia w życie ustawy hazardowej.

Sąd uzasadnił także (tutaj gratulacje za rozwagę), iż Internet obecnie stanowi obszerne pole reklamowe do pozyskiwania klientów w niemal każdej branży, również hazardowej. Karanie za reklamę w sieci jest więc bezpodstawne i zdaniem sądu, sprzeczne z dyrektywami UE. Sąd wprawdzie nie potwierdził tego słowami, ale już teraz można wysnuć wniosek, że działająca w Polsce ustawa hazardowa to nic innego, jak nieporozumienie prawne, które jest niesłusznie wykorzystywane przez organy ścigania. Co więcej, ustawa wchodzi w sprzeczność z przyjętymi normami Trybunału Sprawiedliwości UE.

O sprawach tego typu usłyszymy pewnie jeszcze nie raz . Tymczasem gratulujemy wyroku uniewinniającego!

Udostępnij wpis:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *