Wiele osób uważa, że precle, czyli popularne niegdyś (i dziś) presell pages, są już historią. Dzisiejszy test, który przeprowadziliśmy dla własnej ciekawości przeczy tej tezie. Test rozpoczął się w połowie czerwcu, dodawanie zakończyliśmy 10 lipca – dziś prezentujemy wyniki, na które nie trzeba było długo czekać.
Zacznijmy od technicznych wzmianek odnośnie samych precli. Skorzystaliśmy z publicznej bazy wyselekcjonowanych precli, które spełniały nasze wymagania odnośnie PR, TR i BL. Ponadto każdy precel jest usytuowany na innym ip, różnych domenach i są w pełni zaindeksowane.
Strona, która była gruntem testu to portal z hostingiem i domenami. Profil linkowy strony nie był nader stabilny, co dodatkowo utrudniało sprawę. Słowa kluczowe (było ich 5), dla których przeprowadziliśmy test to popularne zagadnienia branżowe z dodatkiem największych miast polski (frazy regionalne pod postacią: słowo + miasto).
Oto konkurencyjność dla fraz pokazywana przez wyszukiwarkę Google:
1 fraza – Około 1,700,000 wyników
2 fraza – Około 6,970,000 wyników
3 fraza – Około 199,000 wyników
4 fraza – Około 397,000 wyników
5 fraza – Około 404,000 wyników
Oto screeny, które najlepiej przedstawią ruch pozycji między czerwcem a sierpniem.
Czerwiec:
Lipiec:
Sierpień:
Aktualizacja pozycji w Google po Update Algorytmu Pingwin 2.1:
Wrzesień:
Październik:
Jak widać tylko jedna fraza jest poza pozycją TOP 1. Pozostałe do dziś zajmują to zaszczytne i dochodowe grono. Warto nadmienić, że mimo wielu wakacyjnych zawirowań algorytmu – pozycje portalu nadal są stabilne. Test jest potwierdzeniem, że dobre presell pages nadal mają moc, zapewniając pozycjonerom długotrwałe efekty. Zapraszamy do skorzystania z oferty, która znajduje się POD TYM LINKIEM.
Można prosić o aktualne statystyki dla tych fraz?
@Kris – Aktualizacja fraz i screeny dołączyliśmy do wpisu na blogu….