Strona główna » Publikacje » Tagi na stronach – jak wykorzystać, aby przynosiły korzyści?

Tagi na stronach – jak wykorzystać, aby przynosiły korzyści?

Tagi to nic innego, jak pewne identyfikatory i słowa klucze, które w skrótowy sposób pozwalają na zlokalizowanie treści i pokazanie grupy artykułów, które odnoszą się do danego taga. Dla przykładu – tag motoryzacja będzie pokazywał wszystkie artykuły na blogu, które odnoszą się do samochodów, komunikacji drogowej, newsów na temat motoryzacji i tym podobnych treści. Tagi mają być pewnego rodzaju uporządkowaniem treści w serwisie.tagi

Jak wykorzystywać tagi, aby nie zaszkodzić domenie?

Google od pewnego czasu promuje zasadę “less is more”. Oznacza to, że sztuczne pompowanie site strony nie przynosi takiego rezultatu, jak w ubiegłych latach. Co gorsza, strony bez wartości dla użytkownika, powielające treści, mają obniżane pozycje. Tagi to narzędzie, które może pomóc, ale w przypadku złego rozplanowania działań – bardziej zaszkodzi domenie.

  • Zasada numer 1 – ograniczajmy tagi wpisów do minimum. Kilkadziesiąt tagów dla krótkiego wpisu to nie jest dobry pomysł. Pamiętajmy, że każdy nowy tag to oddzielna podstrona, na której nie ma nic, prócz listy artykułów pasujących pod dane słowo. Warto więc wybrać tylko te najpopularniejsze tagi.
  • Zasada numer 2 – zadbajmy o unikalne teksty na stronach tagów. W standardzie tagi to tylko listy artykułów. Niestety w dobie Pandy i sprawdzania poziomu duplikacji treści w obrębie serwisu, zbyt wiele takich stron może przyciągnąć na portal solidną karę. Jak więc temu zapobiec? Dla najpopularniejszych tagów twórzmy pełne opisy meta oraz krótkie teksty powitalne. Dzięki temu opiszemy stronę z listą artykułów i wyeliminujemy DC. W WordPress’ie jest to banalnie proste – wystarczy w sekcji Tag uzupełnić opis, który pojawi się na podstronie określonego taga (jeżeli nie, należy zmodyfikować szablon).
  • Zasada numer 3 – nie wyświetlajmy zbyt wielu tagów na stronie głównej/podstronie. Owszem, krótka lista najpopularniejszych tagów nie zaszkodzi. Jednak obraz kilkudziesięciu tagów w tak zwanej chmurce nie jest ani przyjazny dla użytkownika, ale dobry dla strony. Co za dużo, to nie zdrowo.

Dobrze przemyślane podstrony z tagami mogą idealnie promować hasła long tail i ściągać ruch. Największe serwisy stosują tą strategię, ściągając ruch z long tail i eliminując nadmierne duplikowanie treści. Tak więc albo stosujmy te 3 bazowe zasady, albo zrezygnuj z tagów.

Udostępnij wpis:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *