Strona główna » Publikacje » Szybkość ładowania strony – analiza i wpływ na SEO

Szybkość ładowania strony – analiza i wpływ na SEO

Ranking stron SEO w wyszukiwarce to wypadkowa wielu czynników, mniej lub bardziej bezpośrednio wpływających na to, które miejsce w serpach znajduje dana witryna. Szybkość ładowania strony jest jedynym z najczęściej pomijanych aspektów w tym kontekście, dlatego postanowiliśmy się tej kwestii przyjrzeć nieco bliżej.

Z czego to wynika?

Wpływ szybkości działania strony na miejsce w wyszukiwarce wynika z starań Google o to, by wyższe pozycje były zajmowane przez te strony, które są lepiej niż zoptymalizowane pod kątem szybkości ładowania. To wyciągnięcie ręki w stronę użytkowników chcących trafiać w pierwszych wynikach na strony, których szybkość działania jest delikatnie mówiąc nie irytująca. Będąc odpowiedzialnym za pozycjonowanie strony warto poznać poniższe informacje.

Szybkość działania strony – jak ją sprawdzić?

Jak to zwykle bywa – analiza jest koniecznym i podstawowym narzędziem do pozyskania takich informacji. Całe szczęście, sieć internetowa jak zwykle okazuje się bardzo pomocna, gdyż można tam znaleźć bardzo dużo dedykowanych tej analizie narzędzi. Co więcej, te programy nie tylko sprawią, że dokonamy odpowiedniej analizy aktualnego stanu rzeczy, ale też od razu dadzą nam gotową receptę jak poprawić ewentualne niedociągnięcia – głównie w odniesieniu do SEO, stąd właśnie związek szybkości ładowania strony z pozycjonowaniem.

Przykładowe programy, które mogą pomóc w tej kwestii to:

  • Google PageSpeed Insights
  • Mobile Website Speed Testing Tool
  • GTMetrix

Google PageSpeed Insights – jak może nam pomóc?

Dla przykładu wyjaśnimy w zarysie jak jedno z tych narzędzi oferuje swoją pomoc w kontakcie poprawy szybkości działania strony. Google PageSpeed Insights jest tym bardziej korzystne – bo w pełni darmowe, a naprawdę potrafi nam pokazać wszystkie, nawet najmniejsze błędy spowalniające stronę, zarówno mobile jak i deskoptową. Dostaniemy ogólny wynik, jak i konkretne wskazówki do podwyższenia wskaźników ładowania. Jak się okazuje – czasem nawet drobne zmiany w SEO mogą wprowadzić naprawdę dużą różnicę w całościowym działaniu strony.

Udostępnij wpis:

5 myśli na “Szybkość ładowania strony – analiza i wpływ na SEO”

  1. W ostatnim czasie wiele osób/firm zauważa, że czynnik linków mimo, że cały czas kluczowy i bardzo ważny to jednak trochę traci na znaczeniu na rzecz innych czynników. I sądzę, że aspekt szybkości działania strony mimo, że ogólnie dość marginalny (o ile strona nie wczytuje się ekstremalnie długo) to jednak coraz bardziej znaczący.
    A nie ukrywając, że mimo coraz szybszego internetu – szybko wczytująca się strona zawsze jest na plus… a wolna może irytować np. potencjalnych kupujących.

  2. Kiedyś nie przywiązywałem do tematu optymalizacji większej wagi, ale teraz widać, że rzeczywiście czynnik ten wydaje się mieć coraz większe znaczenie. I nie mam tylko na myśli szybkości wczytywania się strony na urządzeniach mobilnych, ale również dobrze zoptymalizowana strona odnotowuje lepsze pozycje w desktopowych wynikach wyszukiwania Google.

    1. Zgodzę się, ostatnio więcej wagi zaczęliśmy przykuwać do właściwej optymalizacji serwisu, co znacząco odbiło się na pozycjach. Jednak patrząc całościowo to jednak wciąż linki mają największe znaczenie.

Komentarze zostały wyłączone.