Submit URL przestaje działać – jak teraz indeksować linki?

check-this-1714211_960_720Indeksacja linków – zagadnienie, które jest bardzo ważne dla każdego pozycjonera. Nic więc dziwnego, że wiele osób dosyć często korzystało z jednego z narzędzi Google, które służyło do szybkiej indeksacji linków. Chodzi oczywiście o Submit URL, które można było znaleźć pod linkiem https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url. Sami bardzo często korzystaliśmy z tego narzędzia, zwłaszcza w sytuacjach, gdy zależało nam na szybkim zaindeksowaniu ważnej podstrony lub nowych treści (chociażby nowych artykułów na naszym blogu).

Submit URL Google działało na prostej zasadzie – wystarczyło w formularz wkleić URL, który chcieliśmy zaindeksować i zatwierdzić proces. Nie musieliśmy nawet być właścicielami danej strony, mieć dostępu do panelu GSC czy też w inny sposób autoryzować indeksacji. Co najlepsze, Submit URL bardzo często indeksował link w zaledwie kilka sekund po dodaniu (w skrajnych wypadkach link pojawiał się w indeksie po kilku godzinach, o ile oczywiście strona nie miała bana czy też innych filtrów od Google). Takie działanie narzędzia i jego skuteczność przełożyła się na dosyć częste użytkowanie przez pozycjonerów i właścicieli stron, którzy mogli w prosty sposób indeksować linki swoich (lub nie swoich) witryn.

A teraz zła wiadomość – Submit URL nie działa, z dniem 25.07.2018 formularz indeksacji został wyłączony. Narzędzie w chwili obecnej nie pozwala na szybką indeksację linków. W zamian wyświetla komunikat, aby dodać mapę witryny w panelu GSC (Google Search Console, dawniej Google Webmaster Tools). Właśnie ten komunikat może nam sugerować, dlaczego żywot Submit URL dobiegł końca – Google chce nakłonić właścicieli stron do rejestrowania i autoryzacji domen w panelu GSC, ukrócając przy tym możliwość indeksacji URL bez autoryzacji w GSC.

Jak indeksować linki?

Nie da się ukryć, że Submit URL był łatwym w użyciu i piekielnie skutecznym sposobem indeksacji wartościowych linków. Zatem jak w inny sposób indeksować nowe URL’e? Są na to 3 sposoby:

1 – dodanie mapy witryny w panelu GSC (zgodnie z sugestią Google), w tym celu musimy mieć dostęp do panelu i być właścicielami strony (lub mieć uprawnienia do zarządzania jej zasobami w panelu Google).

2 – opcja Pobierz jako Google w panelu GSC, która zmusza roboty wyszukiwarki do odwiedzenia podanej podstrony. Opcja ta jest równie skuteczna, jednak do zaindeksowania danej podstrony wymaga o wiele więcej czasu. I oczywiście nie uda się nam w ten sposób indeksować podstron witryny, której nie jesteśmy właścicielami i do której nie mamy dostępu do panelu GSC.

3 – skorzystanie z systemów indeksacji linków, w tym przypadku wszystko pozostaje po staremu, czyli nie musimy mieć dostępu do GSC, taki system przyjmie każdy link. Jeżeli nie macie dostępu do takich systemów – zapraszamy do sprawdzenia oferty SEOsklep24.pl: https://seosklep24.pl/14-indeksacja-linkow

Skuteczność systemów, z których my korzystamy jest naprawdę duża!

A Wy co myślicie o działaniach Google, nakłanianiu do GSC i zamknięciu Submit URL? Podzielcie się uwagami w komentarzach!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *