Strona główna » Publikacje » Sierpniowa aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google – co się zmieniło?

Sierpniowa aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google – co się zmieniło?

Sierpniowa aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google - co się zmieniłoNiedawno bo zaledwie 1 sierpnia 2018 roku Google zapewniło nam pewną niespodziankę. Mało kto spodziewał się bowiem, że to właśnie w tym czasie dojdzie do zmiany algorytmu wyszukiwarki – co ma oczywiście miejsce kilka razy w ciągu każdego roku. Jeszcze kilka lat temu Google przyjęło zasadę nie wprowadzania tego typu aktualizacji i zmian w czasie wakacji czy też, gdy zbliżał się koniec roku. Aktualizacja Google sierpień 2018 to była, więc pewna niespodzianka i zaskoczenie, że zdecydowali się zrobić to akurat pierwszego dnia sierpnia.

Czego dotyczy zmiana?

Już od samego rana w dniu 1 sierpnia ludzie zaczęli zauważać pewne kłopoty z funkcjonowaniem wyszukiwarki Google. Po kilku godzinach Google przyznało na swoim portalu, że wprowadziło jedną z większych aktualizacji algorytmu. Spowodowało to pewne zmiany w wyszukiwaniach. Aktualizacja wyszukiwarki Google sierpień 2018 to działanie poprzez które Google postawiło bowiem na dowartościowanie stron, które uważa za niedowartościowane. Zmieniony algorytm na bardziej dowartościowywać takie strony dzięki czemu uzyskają lepszą pozycję. Cała akcja odnosi się do sytuacji z marca, kiedy to miała miejsce poprzednia aktualizacja, To właśnie wtedy wiele stron zanotowało spadki mimo że cieszyły się treściami o bardzo wysokiej jakości. Google wyjaśniało wtedy, że jest to właśnie efekt tego, że inne strony są niedowartościowane. Nie było tu, więc mowy o gorszym ocenianiu przez algorytm.

Negatywny wpływ aktualizacji mogą zauważyć niektórzy właściciele stron. Otóż Google wprowadziło zmiany mające na celu dowartościowanie niedowartościowanych stron. Stąd też prowadząc stronę należy zawsze przywiązywać wagę nie tylko do treści, ale także całego otoczenia. Zmiana może bowiem sprawiać, że dotychczas mało istotne i niekonkurencyjne strony stały się nagle poważnymi graczami. Chodzi tu przede wszystkim o krytyczne podejście do sprawy i na bieżąco polepszanie własnej strony. Nie można doprowadzać do tego, że właściciel uważa stronę za najlepszą i w ten sposób konkurencja może ją nagle wyprzedzić. Trzeba, więc zwracać uwagę nie tylko na samą stronę, ale także całą konkurencję.

Udostępnij wpis:

3 myśli na “Sierpniowa aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google – co się zmieniło?”

Komentarze zostały wyłączone.