Strona główna » Publikacje » Sezonowe SEO – kiedy zaczynać?

Sezonowe SEO – kiedy zaczynać?

Jest to ważne dla przedsiębiorstw (szczególnie e-commerce) aby przez cały rok zapewnić utrzymanie i aktualizację treści na swojej stronie oraz by upewnić się, że jest ona świeża i aktualna. Ważne jest również, aby mieć pewność, że witryna jest zawsze na bieżąco pełna nowych treści i technologii. W przypadku witryny e-commerce jest to oczywiście związane z aktualizacją o dostępne produkty i oferty.

Jednak również ważne jest to, aby upewnić się, że dbając o content bierze się pod uwagę również szereg ważnych czynników sezonowych co do:

  • projektu,
  • treści,
  • metod optymalizacji

Sezonowe pozycjonowanie stron

Dla większości firm e-commerce, sezon jest najważniejszym jest czynnikiem. Boże Narodzenie jest oczywiście najbardziej oczywistym momentem, jeśli chodzi o kwestię wzrostu sprzedaży dla wielu firm, ale dla każdego tak naprawdę roczny model biznesowy może być bardzo różny.

Przykłady fraz i sezonów, w których cieszą się największą popularnością:

  • noclegi Władysławowo [okres letni]
  • narty Zakopane [okres zimowy]
  • prezent pod choinkę/sylwester Zakopane [grudzień]
  • prezent na komunię [kwiecień, maj]

Aby mieć pewność, że jest się na bieżąco jeśli chodzi o sezonowe trendy w swojej branży należy korzystać z Google Analytics, warto też sezonowe pozycjonowanie stron zlecić do śledzenia profesjonalnym firmom, które najlepiej znają się w kwestii natężenia ruchu w ciągu roku.

Jeśli Twoja firma działa już na tyle długo, aby skompilować roczny ruch – można użyć narzędzia słów kluczowych, aby określić, jak słowa kluczowe rozkładały się w ciągu ostatniego roku. W ten sposób będziesz sam w stanie uzyskać znacznie lepszy wgląd w to, pod jaki model biznesu w Internecie podchodzisz.

Mając to na uwadze, można ustawić odpowiednio wcześnie strategię stosowania różnych metod marketingowych i SEO. Co z tego wynika? W bardziej ruchliwych porach roku można poprawić swój ruch i potencjalne postarać się zwiększenie konwersji poprzez optymalizację. Zwiększając wszystkie aspekty SEO takie jak budowa łącza i reklamy PPC można zainwestować nieco więcej w ramach kosztów marketingowych.

SEO dla stron sezonowych – odpowiedni moment to podstawa

Oczywiście, że kluczem do zapewnienia, że jest się w stanie maksymalnie wykorzystać sezon biznesowy dla swojej firmy jest zapewnienie o content i SEO z wyprzedzeniem – tym samym poprawiając swoją widoczność na rynku branżowym w odpowiednim momencie. Należy również upewnić się, że witryna jest w stanie obsługiwać wzrost transakcji – bo sporo właścicieli firm o tym zapomina w ferworze przygotowań do sezonu. Dzięki temu można dać sobie przewagę nad konkurencją – dlatego trzeba przygotować witrynę i promocje odpowiednio wcześniej, by móc je później wykorzystać w odpowiednim czasie.

Ważne:

Większość pozycjonerów i właścicieli stron ma złe podejście – zlecają promocję strony pod sezonowe frazy za późno, co jest niebezpieczną i zwykle mało efektywną praktyką. Bezpieczne SEO wymaga czasu, optymalizacji strony i powolnego budowania profilu linkowego. Jak długo? Odpowiedź na to pytanie wymaga indywidualnej analizy każdej branży z osobna, niemniej jednak na pewno potrzeba więcej niż 2-3 miesięcy przed sezonem.

Udostępnij wpis: