Strona główna » Publikacje » Sekcja meta – jak ją optymalnie wykorzystać?

Sekcja meta – jak ją optymalnie wykorzystać?

Osławiona sekcja meta, składająca się z tytułu strony, opisu i zapomnianych meta tagów. Te trzy człony są elementem każdej strony internetowej (a przynajmniej powinny być). Chociaż powstało mnóstwo poradników na temat, jak zoptymalizować meta strony i jak korzystać z wszystkich dobrodziejstw tej technologii, nadal spotykamy się ze stronami, które albo duplikują cały content meta, albo najzwyczajniej w świecie nie mają uzupełnionych opisów.

Co tracimy zaniedbując meta? Przede wszystkim tracimy miejsce, które możemy wykorzystać do optymalizacji strony. Tytuł mówi wiele dla robotów wyszukiwarek, podobnie, jak opis. Meta tagi zdaniem wielu są już ignorowane przez roboty, jednak to nie zostało nigdzie oficjalnie potwierdzone. Dlatego je także warto uzupełniać (w końcu nie zajmuje to wiele czasu). Poniżej zaprezentujemy skrócony poradnik, jak przypisywać meta dla stron i podstron, aby zyskać jak najwięcej.

 

  • Tytuł strony – widoczny na pasku przeglądarki i w wynikach wyszukiwania. Składa się z 50-70 znaków. Tytuł strony powinien zawierać najważniejsze słowo kluczowe oraz nazwę firmy/strony – brand połączony z frazami kluczowymi. Oczywiście tytuły dla podstron serwisu powinny być inne, odpowiadające tematyce i optymalizacji każdej podstrony (w tytułach może powtarzać się tylko brand). Bardzo ważne – pamiętajmy o kolejności. Zaczynamy od najważniejszych fraz, kończąc na brandzie (wyjątkiem są duże korporacje, które gromadzą ruch z fraz brandowych).

 

  • Meta opis – kolejna bardzo ważna sekcja, która powinna składać się z maksymalnie 156 znaków. Opis nie powinien być zlepkiem słów kluczowych – w opisie powinny być słowa kluczowe i brand, ale wkomponowane w zdania. Jeżeli tworzymy opisy dla firm lokalnych, nie zapomnijmy i frazach geolokalizacyjnych.

 

  • Meta tagi – jak wspominaliśmy, nieco zapomniana sekcja. Jednak uzupełnienie meta tagów, czyli najważniejszych słów kluczowych dla podstrony nie powinno nikomu umykać (w końcu to nie szkodzi). Tagi powinny składać się z 3-5 najważniejszych słów kluczowych. Pamiętajmy o zachowaniu kolejności – pierwsze powinny pojawić się frazy najważniejsze.

 

Uzupełnienie sekcji meta nie jest trudne. Jest natomiast szalenie ważne dla optymalizacji serwisu. Należy pamiętać, aby nie duplikować opisów czy tytułów. Opis meta ma być odwzorowaniem treści, która znajduje się na danej stronie lub podstronie. W przeciwnym wypadku Google zbagatelizuje meta i zacznie wyświetlać w SERP’ach to, co niekoniecznie przyczyni się do gromadzenia ruchu.

Udostępnij wpis:

6 myśli na “Sekcja meta – jak ją optymalnie wykorzystać?”

  1. Opis powinien zachęcać do odwiedzenia strony. Nie pomaga w pozycjonowaniu, ale gdy strona znajdzie się wysoko może decydować czy wyszukujący odwiedzi naszą stronę.

  2. Tagi warto uzupełniać choćby po to że w sieci jest cała masa mechanizmów informacji o domenie, whois, o adresach ip i często wyświetlają one między innymi tagi. Dzięki czemu zyskujemy jeśli nie wartościowe linki to chociaż takie które zróżnicują nieco pozostałe odnośniki i są w towarzystwie wybranych przez nas słów kluczowych. Google zignoruje tagi na naszej stronie ale serwisy tego typu nadal indeksuje a jak domena funkcjonuje kilka lat to zbiera się tego sporo. Wystarczy wpisać w google
    np. “NazwaDomeny.pl” info domain
    Strony tym nikt nie wypozycjonuje ale bądź co bądź są to linki naturalne i zróżnicowane i google nie może uznać inaczej.

Komentarze zostały wyłączone.