Strona główna » Publikacje » Sekcja FAQ a SEO – jak ją wykorzystać w pozycjonowaniu?

Sekcja FAQ a SEO – jak ją wykorzystać w pozycjonowaniu?

Sekcja FAQ a SEO - jak ją wykorzystać w pozycjonowaniuDział często zadawanych pytań (FAQ) jest jednym z najważniejszych na stronie internetowej. Dzięki niemu możliwe jest odpowiedzenie w automatyczny sposób na wiele pytań użytkowników. Są to również strony bardzo często odwiedzane, co może generować ruch na stronie i wpływać na pozycjonowanie witryny w internecie. Dodatkowo treść, którą wypełniona jest sekcja FAQ może być wykorzystywana do procesów pozycjonowania witryn internetowych.

Po co tworzyć FAQ?

Wielu twórców stron internetowych nie rozumie znaczenia takich elementów strony, jak FAQ. Jest to jednak jedna z rzeczy, którą wypada mieć gdy naszą skrzynkę zasypują e-maile różnego typu. Wybranie najczęstszych kwestii sprawia, że to jak pisać FAQ powinno być już rzeczą intuicyjną.
Podstronę z najczęściej zadawanymi pytaniami stosuje się dla różnych celów:

  • Poprawy wiarygodności firmy,
  • Automatyzacji odpowiadania na pewne pytania,
  • Rozwiązywania niejasności,
  • Podkreślenia rzetelności i kodyfikacji standardów postępowania,
  • Posiadania źródła referencyjnych informacji dla klientów w razie wątpliwości lub sporów,
  • Możliwości zachęcenia klienta do wyboru usług lub produktów.

Znaczenie stricte handlowe i marketingowe jest więc bardzo ważne. Wielu jednak nie wie, że możliwa jest również optymalizacja FAQ pod kątem stricte pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych (SEO). Sprawienie, aby sekcja FAQ była jakościowa merytorycznie spowoduje, że wraz z dużym ruchem dojdzie do poprawy pozycji całej strony internetowej. Szczególnie, że w FAQ znajdują się również tzw. frazy z długiego ogona – bardzo często w formie pytań.

Optymalizacja FAQ względem SEO,

W ramach tej sekcji istnieją takie same zasady, jak to ma miejsce w klasycznym pozycjonowaniu. Odpowiedzi na pytania użytkowników powinny być odpowiednio opracowane – muszą się łatwo czytać i jednocześnie być treściwe, aby wpleść jak najwięcej elementów istotnych dla pozycjonowania, jak punktory, śródtytuły, grafiki i wiele innych elementów. Dobrze jest więc rozwijać FAQ w formie złożonej – generalną odpowiedź na pytania klient uzyskuje w nagłówku tekstu poradnikowego, a resztę może w razie potrzeby rozwinąć.


Ważne w tym kontekście jest również, aby optymalnie dobrać pytania i słowa kluczowe, aby
sekcja FAQ była dostoswana zarówno do użytkowników, jak i automatycznych algorytmów przeglądarki. Nie jest to trudne – trzeba jedynie sprawdzić, jakie są możliwości skutecznego dostosowania treści.

Pozycjonowanie strony odbywać się może przez każdy content – zakładki o historii, zakładki kontaktowe, regulaminowe, a nawet – przez sekcje stricte informatywne.

Źródło:   https://www.impactbnd.com/blog/how-to-write-faq-pages-best-practices

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Sekcja FAQ a SEO – jak ją wykorzystać w pozycjonowaniu?”

Komentarze zostały wyłączone.