Rynek e-commerce w Polsce w 2019 roku – raport Gemius

Rynek e-commerce w Polsce w 2019 roku – raport GemiusNiedawno przygotowano badanie opisujące aktualny kształt rynku e-commerce w Polsce. W jego wyniku uzyskano obszerne informacje dotyczące szeregu dotyczących go kwestii – można się dowiedzieć wiele na temat zakupów i związanych z nimi wydatków, dokonywanych w obszarze handlu elektronicznego. W trakcie około jednego tygodnia zbierania informacji zasięgnięto opinii ponad 1600 osób.

Aby zyskać lepszą orientację na temat zachowań konsumentów w zależności od ich indywidualnych czynników, dokonano ich podziału według kilku kryteriów, do których należały:

  • wiek
  • płeć
  • styl życia

Najważniejsze dane, uzyskane w badaniu sektora e-commerce

Uzyskane dzięki badaniu informacje i wypracowany raport e-commerce pokazuje, że większość osób dokonuje zakupów za pośrednictwem internetowych kanałów sprzedaży. W roku 2019, którego dotyczy badanie, przyznaje się do tego dokładnie 62 procent ankietowanych. Można więc zauważyć znaczący wzrost w stosunku do roku poprzedniego, wynoszący aż sześć procent. Można się spodziewać, że liczba ta będzie jeszcze rosnąć, gdyż nie kupujący w ten sposób to przede wszystkim osoby, które przekroczyły 50 rok życia, o gorszej sytuacji finansowej i nie posiadający wykształcenia wyższego. Jest więc uzasadnione i zrozumiałe, że gorzej odnajdują się oni w cyfrowej rzeczywistości i mniej wydają na tego typu zakupy. Pomimo mniejszej ilości kupujących powyżej 50 roku życia, ich ilość i tak się zwiększa. Porównując dane z tego roku z danymi z ubiegłego można zauważyć, że dziś z sektora e-commerce korzysta już więcej osób w tej kategorii wiekowej.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *