Strona główna » Publikacje » Reklama na Pinterest – jak ustawić Pinterest Ads?

Reklama na Pinterest – jak ustawić Pinterest Ads?

Czytając o platformie Pinterest nie wielu ludzi wie z czym ma do czynienia. Nie ma co się dziwić, z tego portalu w Polsce korzysta zaledwie 2 miliony osób. Nie jest to dużo w porównaniu z Facebookiem, który może pochwalić się zasięgiem 18 milionów użytkowników w Polsce. Pinterest to miejsce, które skupia wokół kreatywnych ludzi, którzy chcą się rozwijać i szukają tam inspiracji z danej, interesującej ich dziedziny. Warto wiedzieć jednak, że reklama na Pinterest generuje niesamowicie duże zasięgi i ilości kliknięć.

Czym jest Pinterest?

Szukając odpowiedniej definicji tego portalu można się mocno pogubić. Pinterest to dosyć specyficzne miejsce w internecie, które ma wiele korzystnych zastosowań. Przede wszystkim Pinterest został stworzony dla ludzi, którzy szukają w internecie inspiracji. Zakładając konto użytkownik wybiera dziedziny, które go interesują (muzyka, zwierzęta, dom, rysowanie, film, taniec etc.). Portal dostosowuje się do jego wyborów i wyświetla wszelkiego rodzaju obrazki i filmy, gdzie znajdzie wszystkie powiązane z zaznaczonymi dziedzinami aspekty.

Pinterest jest określany mianem „wirtualnej tablicy korkowej”, gdzie można dodawać, zapisywać i tworzyć galerię z inspirujących nas obrazków czy sentencji życiowych. Łatwo jest przechowywać wszystkie materiały wizualne, ponieważ portal umożliwia tworzenie własnych spersonalizowanych stron, gdzie można umieszczać interesujące rzeczy. Piny – ponieważ tak się nazywają poszczególne jednostki (obrazki, filmiki, gify) znalezione w sieci można zachować wraz z linkiem www i odpowiednim opisem w swojej tablicy, nawet bezpośrednio korzystając z komputera.

Pinterest umożliwia śledzenie zainteresowań innych użytkowników. Jeżeli scrolując portal natkniemy się na tablicę innego użytkownika, która wyda się dla nas interesująca możemy zacząć ją obserwować i śledzić wszystkie aktualizacje jakie są na niej robione.

Jaki cel ma reklama na Pinterest?

Przez dziesięcioletni okres istnienia Pinteresta nie zmienił on swoich założeń. Jest to portal, gdzie użytkownicy mają zapisywać dane pozycje, a nie wstawiać zdjęcia dotyczące ich samych. Pinterest ma uczyć i pobudzać kreatywność użytkowników.

Jednakże reklama na Pinterest to również jedna z usług jaką świadczy strona. Jakby nie patrzeć miejsce, gdzie ludzie inspirują się pinami – obrazkami, jest świetnym środowiskiem do przemycenia ofert reklamowych. Łatwo jest zainspirować kogoś do zakupu jakiegoś innowacyjnego przedmiotu, który w odbiorze prezentuje się doskonale.

Reklama na Pinterest opiera się na trzech głównych filarach:

1. Ustalenie budżetu jaki chce się przeznaczyć na cele reklamowe oraz czasu w jakim reklama ma się pojawić.

2. Zdecydowanie do jakiej grupy ludzi skierowana jest dana reklama, w jakiej kategorii powinna się pojawić i kto będzie nią najbardziej zainteresowany.

3. Stworzenie pina, który będzie skupiał unikalny materiał reklamowy, który zachęci użytkownika do odwiedzenia strony sprzedawcy czy usługodawcy. To jeden z najtrudniejszych kroków, ponieważ trzeba zadbać o dobry aspekt wizualny i merytoryczny.

Pinterest Ads to jedna z najskuteczniejszych form reklamowania się w sieci, ponieważ trafia tylko i wyłącznie do docelowej grupy klientów, co znacząco może podbić sprzedaż produktów lub usług.

Dajmy na to przykład – ktoś interesuje się masażem, posiada bogatą tablicę dotyczącą tej dziedziny. Tej osobie wyświetla się reklama dotycząca salonu masażu w jej okolicy lub możliwości rezerwacji hotelu, jeżeli pochodzi z dalszych miejscowości. Odpowiednio dobrane słownictwo, grafika i frazy zachęcające czy zniżki dają dużą szansę, że potencjalny klient zdecyduje się na skorzystanie z usługi masażu.

Z jakimi formami Pinterest Ads możemy się spotkać i jakie są ich główne cele?

Platforma Pinterest posiada rozbudowaną ofertę jaką może zaproponować zainteresowanym wstawieniem reklamy.

Na Pintereście możemy spotkać reklamy typu:

· Piny zakupowe – tworzenie całych tablic zawierających dane produkty wraz z ich zdjęciami i opisem

· Piny wideo – może trwać od 4 sekund do 15 minut. Najczęściej są to różnego rodzaju poradniki, w których przemycane są treści reklamowe.

· Pin promowany – najbardziej standardowy rodzaj reklamy, jest to kwadratowy obrazek zawierający treści reklamowe.

· Pin promujący aplikację – kliknięcie w tego typu reklamę przenosi użytkownika w miejsce, gdzie można pobrać reklamowaną aplikację.

Wszystkie reklamy Pinterest Ads są wyposażone w linki, które przenoszą na reklamowaną stronę. Dzięki temu użytkownicy w łatwy i prosty sposób mogą dotrzeć do strony reklamodawcy.

Reklama na Pinterest to bardzo przemyślany proces, któremu przysługują określone cele. Jednym z nich jest kreowanie świadomości marki, które dzięki udostępnianiu materiałów w formie zdjęć, filmów i gifów, które przyciągają masę klientów. Celem jaki przyświeca Pinterest Ads jest również przyciąganie zainteresowania użytkowników, co zdecydowanie się udaje, czego dowodem są różnego rodzaju dane statystyczne. Reklamy dzielą się również na różnego rodzaju konwersję, które dotyczą rozliczania w różnych formach za różne działania (sprzedaż produktów, tworzenie katalogów, przekierowanie na strony internetowe itp.).

Czy Pinterest Ads to opłacalny biznes reklamowy?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się nad tym czy reklama na Pinterest nie jest stratą pieniędzy. Oczywiście na tym portalu znajduje się wielu reklamodawców – gigantów, którzy osiągnęli ogromny sukces. Jednakże pozostaje pytanie, czy mniejsi producenci i przedsiębiorcy mają szansę na osiąganie sukcesów? Oczywiście, że tak! W momencie odpowiedniego zaprojektowania reklamy i przemyślanego jej udostępnienia w bardzo łatwy i szybki sposób można pozyskać nowych klientów. Pinterest to portal z dużym potencjałem, dlatego rozwinięcie tam skrzydeł może przynieść spore zyski.

Reklama na Pinterest jest bardzo bezpiecznym miejscem na inwestowanie w reklamy swojej marki, ponieważ portal daje wiele narzędzi działania, które można wykorzystać w razie obaw. Jednym z nich jest możliwość prowadzenia listy użytkowników i wyświetlania konkretnych reklam konkretnym użytkownikom. Zapewnia to zdecydowany komfort i poczucie bezpieczeństwa, że pieniądze zainwestowane w reklamy na Pinterest nie zostaną zmarnowane, a zysku nie będzie

Udostępnij wpis:

1 myśl na “Reklama na Pinterest – jak ustawić Pinterest Ads?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *