Przedświąteczna gorączka – marketingowe porady dla właścicieli stron

Przedświąteczna gorączka - marketingowe porady dla właścicieli stronWraz ze zbliżaniem się świąt Bożego Narodzenia użytkownicy internetu dokonują sporych zakupów różnego rodzaju artykułów. Każdego roku już od końca listopada można zauważyć znaczny wzrost zainteresowania ze strony klientów. Stąd też właściciele sklepów online mają ręce pełne roboty. Taka przedświąteczna gorączka wymaga nie tylko zaopatrzenia sklepu w szeroki asortyment, ale także jest to czas, na który należy się odpowiednio przygotować w kontekście marketingowym. Właściwa kampania reklamowa to podstawa, ale żeby ją stworzyć należy skupić się na pewnych aspektach, które omówione zostały poniżej.

Optymalizacja strony

Bardzo ważne jest by świąteczny marketing obejmował działania związane z optymalizacją strony. W tak gorącym przedświątecznym okresie strona musi działać szybko i bezproblemowo. Dodatkowo ze względu na fakt, że wielu klientów korzysta z zakupów poprzez smartfon czy tablet należy zadbać o sprawne działanie strony w wersji mobilnej.

Działania konkurencji

Sprytnym pomysłem jest przeanalizowanie działań prowadzonych w takim okresie przez konkurencję. Warto tutaj zwrócić uwagę nie tylko na działania krajowych firm, ale także zagranicznych. W ten sposób można wyciągnąć nie tylko odpowiednie wnioski, ale i dać się zainspirować.

Słowa kluczowe i kampania produktowa

Dużo uwagi należy poświęcić frazom i słowom kluczowym, które powinny nawiązywać do świąt, gdyż wpływa to na pozycję strony w wyszukiwarce. Dodatkowo warto wprowadzić odpowiednią kampanię produktową, która dostarczy wyczerpujących informacji klientom. Warto posłużyć się tu konfiguracją w Google Ads.

Social media i opinie klientów

Wielu klientów dokonuje zakupów na stronie, gdyż wcześniej zobaczyli produkt na typowych stronach z branży social media. Aktywność na takich portalach wpływa bardzo korzystnie na pozycję strony. Niezwykle ważne są także opinie klientów, dlatego odpowiednie pozycjonowanie na święta powinno opierać się także o zachęcanie użytkowników do dzielenia się swoimi opiniami w sieci.

Listopad i grudzień to czas, w którym wzrasta co roku liczebność dokonywania przez polskich użytkowników zakupów internetowych. Oprócz świąt przyciągającymi okazjami jest Black Friday czy też Cyber Monday. Czym jeszcze kierować się by strona generowała wysoką sprzedaż? Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na dane zgromadzone w zeszłych latach. Ma to na celu wyciągnięcie wniosków z konkretnych ruchów i działań, a dokładniej chodzi o niepowielanie tych, które nie przynosiły żadnych pozytywnych efektów sprzedażowych. Dodatkowo niezawodne są świąteczne bonusy czy też ciekawe promocje.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *