Strona główna » Publikacje » Prywatne zaplecze Trust Flow – Case Study dla 4 domen!

Prywatne zaplecze Trust Flow – Case Study dla 4 domen!

studycaseOd kilku miesięcy pracowaliśmy nad rozbudową oferty SEOsklep24.pl. Jak zapewne wiecie, bazowaliśmy na budowaniu prywatnego zaplecza z wysokimi wskaźnikami Trust Flow, które ma służyć naszym Klientom w pozycjonowaniu ich stron i osiąganiu wysokich pozycji w Google na frazy związane z ich działalnością (proces selekcji i budowy zaplecz, które posłużyły jako narzędzia do linkowania w tym case study opisaliśmy w jednym z naszych artykułów – https://seosklep24.pl/blog/prywatne-zaplecze-seosklep24-pl-jak-budujemy-i-dobieramy-strony/

Po wielu miesiącach testów, rozbudowy grup, analiz i prywatnych próbach wypozycjonowania blogów, postanowiliśmy zamieścić grupę w ofercie i udostępnić naszym Klientom możliwość zamawiania publikacji. Obecnie są to 41 domeny podzielone na dwie grupy linkowe (Grupa 31 domen Trust Flow i Grupa 10 domen Trust Flow.

Od tamtej pory dostajemy wiele zapytań związanych ze skutecznością linkowania z naszej prywatnej grupy stron Trust Flow. Ciężko jednak zachwalać swoją pracę – lepiej, gdy obroni się ona sama, dlatego postanowiliśmy przeprowadzić analizę na domenach naszych Klientów – poniżej znajdziecie 4 przypadki domen, które wzięły udział w testach. Domeny są różne (dotyczy zarówno historii linkowej, jak i poziomu optymalizacji on-site i off-site), z różnych branż, linkowane na frazy o zróżnicowanej trudności i konkurencyjności.

TECHNIKALIA ODNOŚNIE CASE STUDY – nim przejdziemy do zaprezentowania wyników naszych testów kilka słów wstępu o samym Case Study. Z wiadomych przyczyn (konkurencja, RODO i te sprawy) nie możemy opublikować dokładnych adresów domen a także konkretnych fraz kluczowych (domeny należą do naszych Klientów i nie chcemy, aby zostały ujawnione – zarówno dla dobra samych zainteresowanych, jak i pozycji w Google, które już wypracowaliśmy). Postaramy się jednak zamieścić wszelkie niezbędne informacje, dane i liczby z analiz, abyście mieli jak najobszerniejszy obraz samej domeny, branży, konkurencyjności i skuteczności linkowania.

Przejdźmy zatem do crème de la crème – poniżej opis i screeny z pozycji dla 4 domen, które wzięły udział w analizie:

Domena 1

Typ strony: firmowa, tematyka związana z usługami detektywistycznymi promowanymi w konkretnym mieście (ponad 600 000 mieszkańców)

Konkurencyjność fraz: około 337 000 wyników w Google

Czas trwania linkowania: strona linkowana od początku września, linkowanie i prace optymalizacyjne rozłożone w czasie (30 dni).

Dodatkowe usługi przed linkowaniem: przed rozpoczęciem linkowania strona została przez nas sprawdzona i zoptymalizowana pod wskazaną frazę i geolokalizację.

Ilość linków: 41 – linków z grupy Trust Flow – https://seosklep24.pl/88-grupa-trust-flow

Efekty:

Poniżej prezentujemy screen z września, który prezentuje pozycje przed rozpoczęciem prac (zarówno optymalizacją i linkowaniem). Zanim rozpoczęliśmy linkowanie, strona została gruntownie sprawdzona i zoptymalizowana. Po zakończeniu tych prac rozpoczęliśmy linkowanie (linki dodając w przeciągu kilku dni).

detekwrzesien

Linkowanie zakończyło się na początku października. Po zadbaniu o zaindeksowanie wszystkich wpisów (indeksacja jest w ramach usługi linkowania), pozycje zaczęły piąć się do góry. Oto stan pozycji z października:

detepazdziernik

 

 

 

 

Domena 2

Typ strony: firmowa, tematyka związana z usługami geodezyjnymi promowanymi w konkretnym mieście (50 000 mieszkańców)

Konkurencyjność fraz: około 77 000 wyników w Google

Czas trwania linkowania: strona linkowana od początku października, linkowanie i prace optymalizacyjne rozłożone w czasie (10 dni).

Dodatkowe usługi przed linkowaniem: przed rozpoczęciem linkowania strona została przez nas sprawdzona i zoptymalizowana pod wskazaną frazę i geolokalizację.

Ilość linków: 41 – linki z grupy Trust Flow – https://seosklep24.pl/88-grupa-trust-flow

Efekty:

W tym przypadku Klient chciał, aby cały proces optymalizacji i linkowania przebiegł nieco sprawniej, niż zazwyczaj. Po sprawdzeniu historii strony i konkurencyjności frazy, przystąpiliśmy do pracy – optymalizacja i linkowanie, które rozpoczęło się na początku października.

Po zakończeniu pracy i zaindeksowaniu wszystkich linków, strona po kilku dniach zareagowała, pojawiając się na kluczową frazę na pozycji TOP 4. Warto dodać, że wcześniej strona nie była linkowana, dlatego znajdowała się poza TOP 100. Aktualnie strona utrzymuje zdobytą pozycję.

geopazdziernik

 

 

 

 

Domena 3

Typ strony: firmowa/blogowa, tematyka związana z usługami z fitness promowanymi w konkretnym mieście (ponad 200 000 mieszkańców) a także usługami online i branżowymi wpisami na blogu

Konkurencyjność fraz: około 250 000 wyników – 8 100 000 wyników w Google

Czas trwania linkowania: strona linkowana od początku września, linkowanie i prace optymalizacyjne rozłożone w czasie (30 dni).

Dodatkowe usługi przed linkowaniem: przed rozpoczęciem linkowania strona została przez nas sprawdzona i zoptymalizowana pod wskazaną frazę i geolokalizację a także frazy ogólne i long-tail.

Ilość linków: 41 – linki z grupy Trust Flow https://seosklep24.pl/88-grupa-trust-flow –  + 500 linków z prywatnego zaplecza (tej oferty nie ma jeszcze w SEOsklep24.pl – więcej informacji i możliwość zamówienia wyłącznie po wcześniejszym kontakcie e-mail)

Efekty:

Domena 3 to zdecydowanie ambitniejszy projekt, niż dwie wcześniejsze strony (więcej fraz i o wiele większa konkurencja). Portal budowany od zera, z usługami z sektora fitness, które Klient chce wypromować w dużym mieście a także na frazy ogólnopolskie. Prace rozpoczęliśmy od audytu i optymalizacji strony, dobierając frazy kluczowe i sugerując koniecznie zmiany on-site (off-site w tym przypadku sprowadziło się tylko do działań social media – jak wspomnieliśmy, strona jest zupełnie nowa i nie ma żadnej historii linkowej). Po 2 tygodniach prac nad stroną, była ona gotowa do linkowania.

Linkowanie rozpoczęliśmy na początku września. Tym razem jednak do zdobywania pozycji wykorzystaliśmy połączenie dwóch grup stron Trust Flow – znanej i dostępnej w ofercie grupy 41 domen + nowej, której nie ma w ofercie i raczej oficjalnie nie będzie dostępna ( zainteresowane osoby tym zapleczem zapraszamy do kontaktu e-mail ). Oczywiście w międzyczasie indeksowaliśmy zdobyte linki + budowaliśmy sekcję blog na stronie, dodając wartościowe wpisy/poradniki branżowe optymalizowane pod frazy long tail.

Tak wyglądały pozycje na początku linkowania:

trenwrzesien

A poniżej aktualny stan:

trenpazdziernik

Strona bardzo dobrze rokuje i mimo sporej konkurencji w branży i zerowej historii linkowej, każdego dnia pnie się do góry. Przewidujemy, że do końca listopada strona wejdzie do TOP 10 na większość fraz kluczowych.

Domena 4

Typ strony: firmowa, tematyka związana z usługami motoryzacyjnymi promowanymi w konkretnym mieście (400 000 mieszkańców)

Konkurencyjność fraz: około 50 900 wyników w Google

Czas trwania linkowania: strona linkowana od początku września, linkowanie i prace optymalizacyjne rozłożone w czasie (20 dni).

Dodatkowe usługi przed linkowaniem: przed rozpoczęciem linkowania strona została przez nas sprawdzona i zoptymalizowana pod wskazaną frazę i geolokalizację.

Ilość linków: 41 – linki z grupy Trust Flow – https://seosklep24.pl/88-grupa-trust-flow

Efekty:

W tym konkretnym przypadku otrzymaliśmy domenę z historią linkową. Strona miała już pozycje, jednak Klient chciał je podbić (trudno się dziwić, gdy na najważniejszą frazę strona zajmowała 68-80 miejsce). Po analizie strony i optymalizacji przystąpiliśmy do działań linkowych.

Poniżej screen z początku prac nad stroną:

motwrzesien

Po zakończeniu linkowania zadbaliśmy o indeksację wpisów. Gdy te zostały dostrzeżone przez Google, strona sukcesywnie zaczęła piąć się do góry. Obecnie jest w TOP 10 dla najważniejszej dla Klienta frazy. Strona cały czas zyskuje pozycje, choć z racji branży, należy jeszcze nad nią popracować, aby zyskała TOP 1-3.

motpazdziernik

 

 

 

 

 

Audyt i optymalizacja

Jak podaliśmy wyżej, dla wszystkich domen wykonaliśmy nie tylko linkowanie, ale również audyt i optymalizację on-site. Oczywiście usługi te polegają na obszernej analizie strony (a także stron konkurencji), dobraniu fraz kluczowych, sprawdzeniu contentu i obszernej optymalizacji kodu, treści, nagłówków i masy innych czynników, które mają znaczenie dla robotów wyszukiwarki Google. Najpierw strony zostały obszernie sprawdzone i zoptymalizowane, a dopiero później przystąpiliśmy do linkowania (i to jest jedyna słuszna kolejność).

Jak widać na screenach, strony zyskały bardzo dużo (bez optymalizacji wyniki na pewno nie byłyby tak spektakularne). Jak widać, samo linkowanie jest ważne, ale efekty można spotęgować praca nad samą stroną – poziom optymalizacji musi być dobry, jeżeli chcemy myśleć o pozycjach TOP 1-3 w Google. Dawniej optymalizacji wymagały tylko największe i najbardziej konkurencyjne strony – dziś optymalizacja zalecana jest nawet dla najmniejszych stron i witryn one page.

Jak interpretować wyniki Case Study i czy moja strona również tyle zyska?

Wiemy, że nie podajemy dokładnych stron i fraz kluczowych (z wiadomych, przytoczonych powyżej przyczyn). Chcemy jednak zapewnić, że wszystkie screeny są prawdziwe – sama grupa linkowa Trust Flow cieszy się ogromną popularnością, Klienci wracają po kolejne pakiety i chwalą sobie efekty, jakie uzyskują – to mówi samo za siebie.

Czy to oznacza, że każda strona zyska tak, jak te powyżej? Niekoniecznie. Na pozycjonowanie ma wpływ masa różnych czynników – konkurencja w branży, złożoność linkowanych fraz, poziom optymalizacji strony (to czynnik, który ostatnio ma coraz większe znaczenie), historia profilu linkowego, możliwe depozycjonowanie przez konkurencję. To tłumaczy też, dlaczego różne strony inaczej zareagowały na nasze linki (aczkolwiek każda zareagowała pewnymi wzrostami pozycji).

Jeżeli nie jesteście pewni, czy Wasza domena jest gotowa do linkowania, czy wybrane frazy są poprawne, czy strona nie wymaga audytu/optymalizacji – zapraszamy do kontaktu. Nie jesteśmy firmą, która tylko linkuje – staramy się pomagać, doradzać i dobierać dla Klientów takie rozwiązania, aby efekty pracy były jak najlepsze (czyli aby pozycje w Google były jak najwyższe i żeby inwestycja w linki zwróciła się z nawiązką). Jeżeli będzie trzeba, wykonamy audyt, zoptymalizujemy stronę, zbadamy konkurencję, prześledzimy profil linkowy – dla nas to nie problem!

Podsumowanie

Jak widać każda z domen zareagowała entuzjastycznie zarówno na prace, jakie nad nimi przeprowadziliśmy (audyt, optymalizacja, analiza konkurencji, przygotowanie i research fraz), a także na same linki z grupy Trust Flow. Zarówno domeny, które optymalizowaliśmy, jak i strony, które tylko linkowaliśmy zyskały wiele na pozycjach w Google. To tylko pokazuje, jaką siłę ma optymalizacja połączona z mniejszą ilością wartościowych linków. Grunt to solidne przygotowanie domeny i rozsądne linkowanie – na tym opiera się obecne pozycjonowanie stron.

Po raz kolejny udowodniliśmy, że warto popracować kilka miesięcy nad rozwojem solidnej grupy domen, aby móc je później wykorzystać w procesie pozycjonowania stron. Tym samym ponownie potwierdziła się zasada – nie ilość, a jakość. Wprawdzie nie jest to żadna nowość, wszak Google już od kilku lat aktualizacjami algorytmu daje do zrozumienia, że nie będzie tolerować spamerskiej ilości słabych linków, jednak wiele osób nadal uważa, że to tylko mit. Screeny powyżej dowodzą, że niekoniecznie.

Mamy nadzieję, że tym Case Study rozjaśniliśmy Wam nieco obraz tego, czy warto inwestować w optymalizację i solidne linki ze sprawdzonych źródeł! W razie dodatkowych pytań bądź sugestii odnośnie testu i oferty linkowej, zapraszamy do komentowania.

Udostępnij wpis:

15 myśli na “Prywatne zaplecze Trust Flow – Case Study dla 4 domen!”

  1. Zastanawiam się nad jednym z tych pakietów tylko jeszcze nie zdecydowałem czy do linkowana wybrać główną domenę czy konkretną podstronę.

  2. wszystkie 41 linków było przyłożone jednego dnia na wszystkich stronach w grupie?
    czy możliwe jest wykupienie linkowania na tych grupach z wykorzystaniem frazy kluczowej (anchor tekst jako link)? czy raczej wykorzystywane są linki w postaci url?

  3. Zastanawia mnie jedno. Z jednej strony piszecie o wysokiej jakości, och i ach, a z drugiej strony to używacie tekstów synonimicznych. A co może być gorsze niż teksty z mieszarek? To już wartościowsze teksty gimbusy napiszą po 2 złote za tysiąc znaków. Ponad 40 linków, z artykułów mieszarkowych, dodane w ciągu kilku dni to zaproszenie do działań ręcznych dla Googla.

  4. Czy brane pod uwage jest rozwiązanie w którym to klient dostarcza dobrej jakości content – Państwo tylko by opublikowali.

  5. Ciekawi mnie jak wyglądało linkowanie, tzn. rozkład anchorów.

    Rozumiem, że wybrana była konkretna fraza, natomiast jak wyglądało samo linkowanie? Całość na konkretny anchor, czy może uzupełniony partialami lub adresami? Efekty bardzo dobre.

  6. Jak wyglądają/wyglądały pozycje kilka miesięcy od zakończeniu projektu? Czy nadal prowadzicie tą stronę i efekty się utrzymują?

Komentarze zostały wyłączone.