Strona główna » Publikacje » Profil na LinkedIn – jak go założyć i czy ma wpływ na pozycjonowanie?

Profil na LinkedIn – jak go założyć i czy ma wpływ na pozycjonowanie?

Profil na LinkedIn – jak go założyć i czy ma wpływ na pozycjonowaniePortale społecznościowe takie, jak LinkedIn są aktualnie bardzo popularne wśród internautów. O ile konto na Google czy też Facebook posiada już praktycznie każda firma o tyle profil na LinkedIn, nie jest jeszcze tak popularny. A to właśnie takie firmowe konta stają się coraz popularniejszym narzędziem do wyszukiwania pracy przez internautów.

W jakim celu zakłada się konto na LinkedIn?

Firmowy profil na LinkedIn to świetne rozwiązanie dla wszystkich przedsiębiorstw, które stawiają na profesjonalizm. Narzędzie to pozwala bowiem budować właściwy wizerunek w sieci. Konto na portalu pozwala zapoznać się z działaniem firmy, warunkami współpracy czy też osiągniętymi przez nią sukcesami. Jest to także zachęta dla poszukujących pracy, by dołączyć do zgranego zespołu.

Zakładanie konta na LinkedIn krok po kroku

Tworzenie konta na portalu nie jest trudne jednak wiele osób, nie posiada w tym zakresie doświadczenia, dlatego warto wyjaśnić krok po kroku jak założyć profil na LinkedIn. Do tego potrzebne jest posiadanie prywatnego konta z własnym imieniem i nazwiskiem. W zakładce „produkty” wybrać należy pozycję „stwórz stronę firmową”. Następnie należy dokonać wyboru rodzaju strony. Dostępne opcje to:

  • mała firma

  • średnia lub duża firma

  • instytucja edukacyjna

  • strona marki

Do utworzenia profilu niezbędne jest także podanie prawdziwych informacji dotyczących:

  • nazwy firmy

  • strony internetowej firmy

  • branży

  • rodzaju firmy

  • wielkości przedsiębiorstwa

Należy także określić publiczny adres URL, który odnosi się do portalu LinkedIn i będzie prowadził do konta. Istnieje także opcja dodania zdjęcia profilowego, które będzie prezentować firmę. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie powiązania z firmą i zarządzania kontem firmowym.

Zarządzanie profilem na LinkedIn

W celu zwiększenia wartości strony warto dodać na niej kilka ważnych informacji na temat firmy. Przede wszystkim jest to:

  • dodanie lokalizacji firmy

  • opisanie firmy i jej działalności

  • określenie grup językowych, z którymi firma może nawiązać współpracę

Podstawą działania portalu LinkedIn jest nawiązywanie relacji biznesowych, rekrutowanie pracowników i prezentowanie firm od najlepszej strony. Na profilu warto zatem publikować posty, które ukazują profesjonalny wizerunek firmy. Warto przedstawiać czym zajmują się pracownicy firmy, jakie są ich zadania i relacje. Dodatkowo warto także pisać o celach i wartościach marki. Można także wspominać o osiągnięciach, ale i porażkach firmy, gdyż pozwala to budować prawdziwe relacje z internautami.

Czy konto firmowe na LinkedIn ma wpływ na pozycjonowanie?

Jak w rzeczywistości wygląda zależność: profil na LinkedIn a pozycjonowanie? Otóż firmowe konto na tym portalu znacznie zwiększa pozycję firmy i marki w sieci, gdyż jest ona po prostu bardziej widoczna dla internautów. LinkedIn jest aktualnie jednym z najczęściej wybieranych przez osoby poszukujące pracy portali. Stąd też firmy posiadające taki profil wzbudzają zaufanie, a także zachęcają do podjęcia z nimi współpracy. Firmowa strona LinkedIn wpływa bardzo korzystnie na pozycjonowanie.

Udostępnij wpis:

1 myśl na “Profil na LinkedIn – jak go założyć i czy ma wpływ na pozycjonowanie?”

  1. Dodatkowo LinkedIn powstał jako portal zrzeszający profesjonalistów w swoich branżach i nadal taki pozostaje. O wiele łatwiej na takim portalu znaleźć wartościowego pracownika czy konkretnego partnera biznesowego niż na innych portalach społecznościowych.

Komentarze zostały wyłączone.