Press release (informacje prasowe) a wpływ na SEO – czy warto je publikować?

press releaseWłaściciel każdego bloga, portalu czy serwisu dobrze zna temat informacji prasowej. Zwykle zalewają skrzynkę, domagając się umieszczenia na stronie. Są przeróżne, jedne mniej inne bardziej wartościowe – co przekłada się na to, jak wielką mam ochotę na ich publikację na naszej stronie. W tym kontekście warto się zastanowić nad tym, jak to właściwie jest – czy Press Release są faktycznie godnymi uwagi materiałami dla SEO, czy wręcz przeciwnie?

Publikacje prasowe a pozycjonowanie

Linkowanie wewnętrzne zdaje się być głównym (o ile niejedynym) motywatorem do tego, by faktycznie pochylić się nad artykułami Press Relase. Jeśli jakiś z dostarczonych materiałów w istocie zdaje się mieć w sobie wartość SEO – warto pochylić się nad nim nieco bardziej i de facto – wykorzystać jego potencjał w swojej usilnej walce o lepszą pozycję w wyszukiwarkach.

Press Release – na czym polega linkowanie?

Zasada jest prosta – im dłuższą notkę prasową pozyskamy i umieścimy na stronie – tym większą mamy szansę na to, że ilość linków wewnętrznych, jakie pozyskujemy będzie też większa. To główny zasadny wpływ Press release na pozycjonowanie. Linki zewnętrzne – o ile się zdarzają – powinny i są bardzo rzadkie, ale umieszczać je należy wyłącznie w formie linków do:

  • firm
  • konkretnych usług czy produktów

Nie powinno być też problemu z edycją notki prasowej. Jeśli jest w niej coś, co nie pasuje – czegoś za mało, bądź wręcz przeciwnie – za dużo, też śmiało warto edytować. Najważniejsze jest to, że jeśli już faktycznie decydujemy się na to, by taką notkę opublikować – do powinno się z niej wycisnąć maksimum korzyści.

Umieszczając Press Realse pamiętaj, by:

  • umieścić ją w całości
  • odpowiednio zredagować, aby uniknąć double content

Kiedy jeszcze notki prasowe mogą być przydatne? Gdy z braku czasu bądź innego powodu aktywność na stronie z naszej strony jest tymczasowo przystopowana. Informacje prasowe mogą wtedy stanowić pomocny, swoistego rodzaju wypełniacz treści – aby coś się działo, zarówno względem czytelników, jak i samego pozycjonowania.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Press release (informacje prasowe) a wpływ na SEO – czy warto je publikować?

  1. Radek pisze:

    Gotowy content mający wartość informacyjną. Przy publikacji materiałów zgodnych z naszą tematyką -czemu nie? 😀

  2. Julka pisze:

    Zawsze zastanawiałam się czy jak dostaję takie notki prasowe to czy muszę je publikować w całości czy faktycznie mogę je sobie obciąć, dociąć, przeredagować, coś skrócić.
    Dzięki za odpowiedź na to pytanie :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *