Strona główna » Publikacje » Pozycjonowanie w Google Grafika – czy warto?

Pozycjonowanie w Google Grafika – czy warto?

Pozycjonowanie w Google Grafika - czy wartoWyszukiwarka Google rozwija się bardzo dynamicznie dzięki czemu każdy użytkownik czy też właściciel strony internetowej może korzystać z co raz większej liczby rozszerzeń. Takie narzędzia wpływają między innymi korzystnie na pozycjonowanie stron. Jednak zazwyczaj uwaga skupiana jest jedynie na tekście, a co ze zdjęciami? Poniżej omówiono znaczenie grafiki W Googlach, a także samo pozycjonowanie.

Ranking zdjęć

Google Grafika to znane chyba każdemu użytkownikowi sieci narzędzie dające dostęp do różnego rodzaju grafik. Są one odpowiedzią na zapytania użytkowników, a pojawiają się w oparciu o działanie specjalnego algorytmu, który określa ich zgodność z zapytaniem. Google starają się wyświetlać najbardziej zbliżone i odpowiadające danemu zapytaniu obrazy jednak algorytm nie jest nieomylny.

Informacje o zdjęciu

Tekst zastępczy czyli atrybut alt to tekst, który pozwala dostarczyć robotom Google dokładnych informacji o zdjęciu. Dzięki takim informacjom roboty mogą dokładniej zrozumieć co przedstawia dane zdjęcie i jakim zapytaniom odpowiada. Chcąc umieścić grafikę w Googlach warto uzupełnić takie, a także inne informacje na jej temat, gdyż ułatwi to w przyszłości analizowanie zdjęcia. Na zrozumienie grafiki przez Google może wpłynąć w dużej mierze także nazwa grafiki.

To wszystko co wymieniono powyżej wpływa na cały ranking grafik Google. Jednak znaczenie ma także o wiele więcej aspektów, a są to między innymi:

  • otaczające treści

  • tworzenie map stron obrazów

  • jakość i rozmiar zdjęć

Wykonując pozycjonowanie w Google Grafika niezwykle ważne jest stosowanie konkretnych treści, a także uwzględnianie pewnych czynników. Przykładem może być kontekst strony, na której znajduje się dana grafika. Dopasowanie do tematyki strony, a także powiązanie z przedstawionymi treściami jest niezwykle istotne. Z kolei tworzenie mapy strony z obrazami jest ważne ze względu możliwość dostarczenia w ten sposób pełnych informacji o zdjęciach robotom Google. A to wpływa na ich indeksowanie oraz miejsce w rankingu.

Istotne są także takie parametry jak jakość obrazu i jego rozmiar. Google stawiają na wysoką jakość nie tylko treści, ale właśnie i obrazów, dlatego też im lepszej jakości zdjęcie tym wyższą pozycję może uzyskać. Jednak rozmiar zdjęć nie może być zbyt duży, gdyż wpływa to niekorzystnie na ładowanie stron. Zdjęcia powinny posiadać odpowiednią rozdzielczość, a także rozmiar. Można to osiągnąć poprzez kompresowanie grafik dzięki czemu zdjęcie nie traci na jakości.

Wszechstronna optymalizacja

Zawsze warto pamiętać, że oprócz optymalizacji grafiki znajdującej się na danej stronie należy skupić się jednocześnie na tekstach, a także innych czynnikach, które wpływają na pozycjonowanie danej strony. Samo pozycjonowanie grafiki nie sprawi bowiem, że dana strona znajdzie się wysoko w rankingu wyszukiwarki. Niezwykle ważna jest optymalizacja wymiarów zdjęć, a jednocześnie zapewnienie szybko działającej strony. Bądź co bądź Grafika Google to niezwykle przydatne narzędzie, które wpływa w dużej mierze na pozycjonowanie stron.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Pozycjonowanie w Google Grafika – czy warto?”

  1. Ok, ok. Znacie jakieś przykłady stosowania altów ? Mam na myśli ich długość ? raczej nie wzbogacają traci, bo nie są wyświetlane.. więc pozostaje upychanie słów kluczowych ?

  2. Dobry pomysł na temat artykułu. W sumie rzadko mówi się o pozycjonowaniu samych obrazów. Można by też dodać faktycznie jakiś akapit na temat budowy altów, tak by były zgodne z zasadami SEO 🙂

Komentarze zostały wyłączone.