Strona główna » Publikacje » Pozycjonowanie w 2019 i 2020 roku – podsumowanie i prognozy na przyszłość

Pozycjonowanie w 2019 i 2020 roku – podsumowanie i prognozy na przyszłość

Rok 2019 przyniósł sporo świeżych trendów i przyczynił się do rozwoju content marketingu. W poniższym artykule można zapoznać się z najciekawszymi zmianami, które pojawiły się w tym czasie, a także przekonać się jakie trendy na dobre rozgościły się w branży. Jakie są z kolei prognozy i jak może wyglądać pozycjonowanie w 2020 roku? O tym wszystkim również można przeczytać poniżej!

Podsumowanie roku 2019 w content marketingu

Ubiegły rok przyniósł wiele nowości i sprawdzonych rozwiązań. Do najpopularniejszych zjawisk zaliczyć można przede wszystkim:

  • duży nacisk na personalizację treści,

  • ewolucję Call to Action,

  • coraz luźniejsze treści w copywritingu,

  • duże znaczenie real time marketingu,

  • łączenie różnych kanałów komunikacji,

  • wzrost znaczenia live stream,

  • automatyzację komunikatów oraz wzrost popularności czatbotów,

  • wizualny marketing treści.

Rok 2019 przyniósł przede wszystkim zwiększony nacisk na personalizację treści. Personalizacja odnosi się przede wszystkim do ofert firmowych, komunikatów reklamowych, treści blogowych, a także opisów produktowych. Firmy posiadają coraz większą wiedzę na temat klientów, dlatego wykorzystują to w swoich komunikatach. Innym równie ciekawym zjawiskiem, które pojawiło się w poprzednim roku, jest ewolucja przycisku Call to Action. Wezwanie do działania na danej stronie internetowej jest aktualnie najczęściej formułowane w pierwszej osobie liczby pojedynczej. Do tej pory była to raczej forma drugiej osoby.

Dość ciekawe zmiany nastąpiły również w samym copywritingu. Otóż zwiększyła się znacznie liczba tekstów na stronach głównych lub w zakładkach firmowych, które przybrały luźniejszą formę. Oznacza to, że treści te są bardziej przystępne dla przeciętnego czytelnika, gdyż są po prostu mniej oficjalne. Oczywiście nie dla każdej branży takie działanie okaże się trafne i korzystne.

Kolejnym istotnym trendem 2019 roku był real time marketing, który aktualnie wykorzystuje wszystkie najpopularniejsze w danym czasie tematy. Sporą popularnością cieszyło się także łączenie różnych kanałów komunikacji. Omnichanel to nic innego jak łączenie kilku narzędzi służących do komunikowania się w jedność. Jedna firma może posiadać kilka kanałów w postaci na przykład konta na Facebooku, wysyłanych newsletterów, czy też oferty online prowadzonej poprzez kampanię Google Ads. Wszystkie kanały można połączyć w całość, dzięki czemu szybciej można trafić do potencjalnego klienta.

W roku 2019 niemałe znaczenie miały także transmisje prowadzone na żywo, a także stories. Każde wydarzenie, produkt, czy usługa mogą być ukazane poprzez relację live stream. Pozwala to osiągnąć lepsze efekty reklamy. Social media pozwalają z kolei być bliżej klientów i fanów poprzez tworzenie stories na portalach społecznościowych takich jak Facebook, czy Instagram i innych. Poprzedni rok przyniósł także znaczny wzrost automatyzacji komunikatów oraz roli czatbotów. Firmy wykorzystują dzisiaj dostęp do informacji o klientach i użytkownikach, a także stosują coraz częściej rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji. W efekcie możliwe jest dzisiaj tworzenie skrojonych na miarę i dopasowanych kampanii reklamowych. Bardzo popularną formą są dzisiaj również czatboty, które doskonale radzą sobie z powierzonymi im zadaniami. A są to między innymi takie czynności jak rezerwowanie noclegów, czy też zgłaszanie awarii, usterek i obsługa klientów. Zjawisko to przypadło do gustu wielu ludziom, którzy nie przepadają za rozmowami telefonicznymi, a wolą raczej załatwiać wszelkie sprawy w formie online.

A jak pozycjonować w 2020 roku, by odnieść sukces?

Wiemy już, jak wyglądały trendy w pozycjonowaniu w roku 2019. A jak zatem prezentują się trendy SEO 2020? Otóż przede wszystkim prognozy obejmują:

  • odpowiedni i wysokiej jakości content – dopasowane grafiki, treści i filmy,

  • wzrost popularności wyszukiwania głosowego

  • Featured Snippest

  • wzrost znaczenia UX, czyli odpowiedniej struktury i użyteczności strony

W roku 2020 małe szanse będą mieć natomiast nieresponsywne strony, które nie są dostosowane do urządzeń mobilnych. Google stawiają bowiem dzisiaj na responsywne strony www.

Udostępnij wpis:

3 myśli na “Pozycjonowanie w 2019 i 2020 roku – podsumowanie i prognozy na przyszłość”

  1. UX, UX i jeszcze raz content 🙂 wszystko w kupie da rezultaty :)) nie wiem jak będzie z social mediami – czy obecnie odchodzą już na bok w kwestii lepszej widoczności, bo jednak po cichu wydaje mi się ze ruch który generuje strona z takich miejsce także ma wpływ w jakimś procencie.

  2. Mimo wszystko nie zapominałbym o odpowiednim podlinkowaniu strony. Linki to nadal jeden z najważniejszych czynników w procesie pozycjonowania stron internetowych. Wiadomo, że obecnie bardzo duże znaczenie ma content, optymalizacja czy kwestie UX. Bez odpowiednich działań zewnętrznych niemożliwe jest jednak osiągnięcie wysokich pozycji na najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe.

Komentarze zostały wyłączone.