Strona główna » Publikacje » Pozycjonowanie stron a rodzaj działalności – jak dobrać kampanię SEO?

Pozycjonowanie stron a rodzaj działalności – jak dobrać kampanię SEO?

Chcesz z sukcesem pozycjonować swoją firmową stronę internetową? Wyzwanie to może okazać się trudniejsze, niż Ci się początkowo wydaje. Myślisz, że znajomość podstawowych założeń SEO wystarczy do tego, aby stworzyć skuteczny plan pozycjonowania i optymalizacji strony internetowej, który znajdzie odzwierciedlenie w rosnącej widoczności serwisu w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Nie zapomnij o tym, że przy doborze strategii SEO kluczowe znaczenie ma rodzaj prowadzonej przez Ciebie działalności. Dlaczego nieco inaczej będzie przebiegać pozycjonowanie stron internetowych niż pozycjonowanie sklepu internetowego? Odpowiedź na to pytanie postaramy się znaleźć w poniższym artykule. Chcesz wyruszyć z nami w niesamowitą przygodę po strategiach SEO? Zapnij mocno pasy – czeka Cię wyjątkowa przygoda!

Marketing internetowy – nowoczesne metody promowania firmy

Skoro zajmujesz się biznesem w swoim życiu zawodowym, to zapewne doskonale wiesz, że bez zaawansowanych działań marketingowych można zapomnieć o rozwoju firmy. Niegdyś wykorzystywane były jedynie tradycyjne kanały dotarcia do potencjalnych klientów. Reklamy zamieszczano w gazetach, pojawiały się także czasem w stacjach radiowych. Firmy z większym budżetem reklamowym mogły pozwolić sobie na wykupienie spotu reklamowego w telewizji. Tym mniejszym firmom pozostawały jeszcze billboardy lub ulotki. Świat idzie jednak nieustannie do przodu, a wraz z rozwojem technologicznym zmieniają się także standardy działań marketingowych. Coraz większe znaczenie ma użytkownik online. Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów? Zainwestuj w marketing internetowy!

Swój biznes (nie tylko ten internetowy) możesz skutecznie promować w sieci. Marketing internetowy daje Ci do dyspozycji wiele narzędzi. Z których spośród nich skorzystasz? To już tylko Twoja decyzja. Jeżeli chcesz pozyskiwać wartościowy ruch, wybierz pozycjonowanie stron. Chcesz efekty zobaczyć nazajutrz? Postaw na reklamę w płatnym wynikach wyszukiwania. Ponadto, masz do dyspozycji jeszcze działania w mediach społecznościowych, content marketing. Pamiętaj jednak o tym, że strategia reklamowa zawsze musi być optymalnie dobrana pod kątem rodzaju Twojej działalności. Tylko wówczas ma szansę na wysoką stopę zwrotu.

Pozycjonowanie a rodzaj działalności – dlaczego rodzaj działalności wpływa na strategię SEO?

Chcesz, aby Twoja strona internetowa pojawiła się na wysokich pozycjach w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania? Samymi dobrymi chęciami niewiele wskórasz. Pora na konkretne działania. Widoczność swojego serwisu internetowego możesz zwiększyć, inwestując w pozycjonowanie stron i pozycjonowanie sklepu (w zależności od rodzaju prowadzonej działalności). Jeżeli strona wyświetla się na wysokich pozycjach w rankingu Google, to użytkownik łatwiej na nią trafi. Pamiętaj, że największy potencjał drzemie w wynikach wyszukiwania wyświetlanych na pierwszej stronie. Mało kto zagłębia się w swoich poszukiwaniach na dalsze podstrony, zwłaszcza że Google dba o to, aby użytkownik jak najszybciej otrzymał odnośniki do witryn, na których znajdzie wartościowe informacje.

Różne są strategie pozycjonowania. Dla przykładu – w całym procesie można skupić się wyłącznie na frazach ogólnych. Są one dosyć trudne do pozycjonowania, ponieważ wyrażenia te najczęściej cechują się dużą konkurencyjnością. Alternatywą dla takiej strategii będzie pozycjonowanie fraz z długiego ogona. Ciekawą strategią pozycjonowania, po którą sięgają przeważnie przedsiębiorcy prowadzący firmę na konkretnym obszarze, jest pozycjonowanie lokalne. Zanim zdecydujesz się na któreś z wymienionych rozwiązań, dokładnie zastanów się nad tym, w jaki sposób kształtuje się grupa docelowa, do której kierujesz produkty lub usługi.

Zadowalające efekty przekładające się w realny sposób na wzrost widoczności w wyszukiwarce Google, możesz osiągnąć, jedynie wdrażając strategię, która będzie odpowiednio dopasowana do biznesu, jaki prowadzisz. Zastanów się przez chwilę – skoro prowadzisz sklep internetowy, to zależy Ci na tym, aby pozyskać klientów z całej Polski. W takim przypadku, pozycjonowanie sklepu wyłącznie na frazy powiązane z jednym miastem znacznie ograniczy grupę docelową. Nie wiesz, jaka strategia pozycjonowania będzie optymalna w Twoim przypadku? Skorzystaj z pomocy specjalistów SEO!

Jakie można wyróżnić rodzaje pozycjonowania w Google?

Jak już wiesz, masz do dyspozycji kilka metod, dzięki którym pozyskasz wartościowy ruch do swojego serwisu. Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych to niezwykle cenne narzędzie. Poniżej przedstawiamy kilka rodzajów pozycjonowania – każdy z nich ma pewne cechy szczególne przesądzające o tym, że w przypadku pewnych branż się sprawdzi, a dla innych będzie zupełnie nieefektywny.

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych

W Twojej branży toczy się nieustanna walka o pozyskanie klienta z najbliższej okolicy? W takim razie zdecyduj się na pozycjonowanie lokalne. To świetne rozwiązanie zarówno dla właścicieli lokalnych sklepów stacjonarnych, jak i dla firm świadczących działalność usługową. Załóżmy, że prowadzisz zakład fryzjerski w Myślenicach. Raczej bardzo mało prawdopodobne (choć oczywiście możliwe) jest to, że będziesz mieć stałe grono wiernych klientek, które na strzyżenie będą przyjeżdżać z odległego o 30 km Krakowa. Twoim celem jest pozyskanie zaufania klientek z terenu Myślenic oraz przyległych miejscowości. Postaw zatem na frazy kluczowe powiązane z Twoją branżą, w połączeniu z konkretną lokalizacją. Będzie to na przykład fryzjer Myślenice, strzyżenie damskie Myślenice, czy koloryzacja włosów Myślenice.

Czym charakteryzuje się lokalne pozycjonowanie stron? Cechą rozpoznawczą tej strategii jest wspomniany wcześniej dobór fraz pod pozycjonowanie wg. określonego klucza. Aby pozyskać klientów z konkretnego obszaru, trzeba skupić się na frazach połączonych z lokalizacją. Wcale nie musi to być nazwa miasta. Dobrym przykładem będzie Kraków. W każdej dzielnicy tego miasta, na każdym osiedlu, można znaleźć przynajmniej kilka zakładów fryzjerskich. Nie chcesz konkurować z zakładami fryzjerskimi z drugiego końca miasta? Ogranicz listę słów kluczowych do lokalizacji powiązanej z dzielnicą, w której mieści się Twój zakład.

Na czym się skupić planując lokalne pozycjonowanie stron? Punkt pierwszy to optymalizacja. Zanim podejmiesz określone kroki, zleć profesjonalistom audyt SEO. Dowiesz się, na jakich obszarach musisz się skupić, aby dostosować stronę internetową do wytycznych SEO. Jednak to nie koniec wyzwań. W pozycjonowaniu lokalnym istotną rolę odgrywają również inne działania. Stwórz i zoptymalizuj wizytówkę Google Moja Firma. Dzięki temu Twoja strona zyska widoczność w serwisie Mapy Google. Postaraj się także o to, aby odnośniki do Twojej strony znalazły się w artykułach zamieszczanych w lokalnych serwisach internetowych.

Pozyskiwanie klientów z całej Polski

Inną możliwością niż lokalne pozycjonowanie stron jest pozycjonowanie ogólnopolskie. To strategia SEO, po którą sięgają firmy zainteresowane tym, aby z ich oferty korzystali klienci od Bałtyku aż po same Tatry. W jakich przypadkach taka strategia będzie zasadna? Przede wszystkim powinni się nią zainteresować właściciele sklepów internetowych. Jeżeli masz sklep internetowy i prowadzisz sprzedaż wysyłkową, to nie ma dla Ciebie znaczenia, gdzie mieszka osoba, która zamówiła u Ciebie konkretny produkt. Nie jesteś w żaden sposób związany z klientem lokalnym.

W pozycjonowaniu ogólnopolskim występują tzw. frazy ogólne. Nie są one powiązane z konkretnym regionem. Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces bardzo żmudny. Konkurencja jest w tym obszarze zacięta. Każdy sklep będzie chciał wyświetlać się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania na te frazy, które przyniosą jak największy zysk. W przypadku pozycjonowania lokalnego konkurencja była ograniczona do konkretnego regionu. Pozycjonując sklep internetowy, musisz rywalizować z firmami z całej Polski.

Na czym warto się skupić? Przeprowadź audyt SEO, a znajdziesz odpowiedź. W pierwszej kolejności uzupełni braki. Zabezpiecz te obszary, które sprawiają, że strona Twojego sklepu internetowego wyświetla się na odległych pozycjach. Działania dostosuj do wyników audytu. Oczywiście, podobnie jak w przypadku pozycjonowania lokalnego, tu też musisz zadbać o odpowiednią selekcję fraz. Istotna będzie również optymalizacja serwisu, przejrzystość struktury strony czy zdywersyfikowany profil linków przychodzących. Koncentruj się na tym, aby zbudować jak największy zasięg. Jednak działania prowadź ostrożnie, w przeciwnym razie możesz narazić się na karę ręczną od Google.

Pozycjonowanie fraz z długiego ogona

Kolejna możliwość, jaką masz, to pozycjonowanie szerokie. Jest to pozycjonowanie long tail, czyli fraz wchodzących w skład tzw. długiego ogona. Takie wyrażeń używają użytkownicy, którzy wiedzą, czego chcą. Twoje szanse na to, że taka wizyta w sklepie internetowym zakończy się konwersją, znacznie rosną. Frazy z długiego ogona cechuje to, że są one bardzo rozbudowane. Takie wyrażenia składają się z przynajmniej trzech słów. Drugim wyróżnikiem (w odróżnieniu od fraz ogólnych) będzie precyzyjność wyrażeń. Kto może skupić się na takim pozycjonowaniu? Z tej metody korzystają przede wszystkim sklepy internetowe. Pozycjonowanie sklepu internetowego na frazy z długiego ogona pozwala promować konkretne produkty z oferty.

Pozyskiwanie użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych

Pamiętaj o jeszcze jednej niezwykle ważnej sprawie. Sposób, w jaki użytkownicy przeglądają strony internetowe, nieustannie się zmienia. Jeszcze nie tak dawno, aby zamówić w sklepie internetowym wymarzoną parę butów, trzeba było skorzystać z komputera. Teraz, coraz więcej osób dokonuje zakupów w sieci przy pomocy urządzeń mobilnych. Tworząc i pozycjonując serwis internetowy, niezależnie od tego, czy będzie to sklep, czy strona ofertowa, pamiętaj, jak dużą grupę stanowią klienci korzystający z urządzeń mobilnych. Zadbaj o to, aby Twój serwis wyświetlał się prawidłowo na telefonach oraz tabletach.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Pozycjonowanie stron a rodzaj działalności – jak dobrać kampanię SEO?”

  1. Chciałem zacząć samemu pozycjonować stronę, ale chyba nie mam na to ani czasu ani głowy. Spróbuję zwrócić się w stronę jakiegoś specjalisty albo agencji

  2. Bardzo ciekawy wpis! Temat pozycjonowania stron jest obszerny i osoby, które chcą skorzystać z podobnych kampanii powinny wiele poczytać na ten temat. Wydaje się być to skuteczną metodą na wyróżnienie swojej firmy na runku.

Komentarze zostały wyłączone.