Pozycjonowanie na YouTube – o czym pamiętać?

1Nie będzie przesadne stwierdzenie, że prawie każdy korzysta dzisiaj z internetu – zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Wykorzystywanie wyszukiwarek internetowych jest powszechne na całym świecie, gdyż to właśnie dzięki nim możliwe jest znalezienie interesujących nas haseł. To, dlatego osoby pozycjonujące strony internetowe mają ręce pełne roboty. Jednak nie odnosi się to jedynie do działań związanych z wyszukiwarkami takimi jak chociażby Google – okazuje się, że także serwis YouTube jest jednym z najlepszych narzędzi do pozycjonowania.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że to właśnie YouTube ma tak duże znaczenie w procesie pozycjonowania – to właśnie, dlatego osoby, które zajmują się tworzeniem określonych treści oraz właściciele danych stron internetowych powinni bliżej przyjrzeć się całej sprawie. Pozycjonowanie na YouTube może przynieść naprawdę dobre rezultaty – serwis ten ogląda dziennie wiele milionów osób, a każdy z nich to wiele odsłon. Z pewnością, więc jest to bardzo prosta droga do reklamy i zwiększenia sprzedaży oraz lepszych efektów pracy.

Triki, które warto znać

Watch time

Zagadnienia takie jak watch time powinny być znane każdemu kto zajmuje się pozycjonowaniem – jest to nic innego jak czas, który użytkownicy internetu poświęcają na przeglądanie naszej strony czy materiału w porównaniu do konkurencji.

Istnieje kilka trików, które mogą zapewnić lepszy watch time oraz przynieść wiele korzyści:

  • Po pierwsze wielkie znaczenie ma tutaj odpowiedni tytuł materiału, który ma zostać dodany do serwisu – oczywistym jest, że muszą w nim zostać zawarte wybrane słowa kluczowe, które mają naprowadzić ludzi właśnie na nasz filmik.

Dodatkowo należy pamiętać, że YouTube obfituje w przeróżne video, dlatego sama nazwa musi zachęcać, ale także zostać wybrana w oparciu o realia. Aby dopasować idealne słowa kluczowe należy po prostu skorzystać ze specjalnych narzędzi, które podpowiedzą jakich słów kluczowych, najlepiej w postaci długiego ogona należy użyć.

  • Nie bez znaczenia jest tu również sam opis danego video, który powinien zawierać słowa kluczowe, ale także zachęcać do wejścia w dany materiał – warto pamiętać, że to pierwsze zdanie każdego opisu jest najistotniejsze.

Tajemnicą SEO na YouTube są również linki, które prowadzić mogą na nasze własne blogi lub do innych stron, a umieszczać można je zarówno w opisie video jak i pod materiałem.

W przypadku pozycjonowania na YouTube istnieje jeszcze kilka bardzo ważnych aspektów, na które należałoby zwrócić szczególną uwagę – są to:

  • Tagi – mają one porównywalnie duże znaczenie jak tytuł filmu, gdyż to właśnie one sugerują wyszukiwarce jaką treść prezentuje dany film. Tagi powinny przede wszystkim zawierać słowa kluczowe oraz słowa kluczowe długiego ogona, ale także sugerować do jakiego rodzaju należy dany film – może to być na przykład poradnik.
  • Karty i ekrany końcowe – w obu przypadkach dają one szanse na umieszczenie odnośników do dalszych materiałów czy też stron, a to z kolei znacznie wydłuża watch time każdego użytkownika, który przegląda nasz kanał na YouTube.
  • Transkrypcje – przede wszystkim jest to miejsce, w którym można umieścić kolejne słowo kluczowe, a to sprawdza się szczególnie wtedy, gdy użytkownik ma wyłączony dźwięk na własnym urządzeniu.

Nie można także zapominać o tym, że długość każdego filmy na YouTube ma ogromny wpływ na jego oglądalność. Im dłuższy jest czas danego filmu tym więcej czasu przeciętny użytkownik spędzi przeglądający nasz kanał. Jednak warto pamiętać tutaj także o tym, że często zbyt długie filmy wydają się nudne, dlatego trzeba po prostu znać umiar. Właściwe działania prowadzą do tego, że pozycjonowanie filmu na YouTube jest całkiem proste i przynosi wiele korzyści. To z jaką częstotliwością będziemy dodawać nowe materiały i jak bardzo będziemy aktywni na swoim kanale ma ogromny wpływ na oglądalność. Efektywne pozycjonowanie filmów na YouTube opiera się przede wszystkim na przestrzeganiu kilku zasad oraz stosowaniu omawianych wyżej trików. Szanse na sukces są tutaj naprawdę duże, gdyż YouTube jest dzisiaj jednym z najpopularniejszych serwisów, a filmy video czy zdjęcia górują nad materiałami pisanymi.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Pozycjonowanie na YouTube – o czym pamiętać?

  1. Krzysztof pisze:

    Bardzo interesujący artykuł, świetnie dopełnienie tego co jest na blogu http://semsolutions.pl/youtube/

  2. Betonbest pisze:

    Bardzo przydatny artykuł :-)

  3. Marcin pisze:

    Treści jak najbardziej przydatne dla początkujących. Ja osobiście chciałbym jednak przeczytać coś o tym jak nowy algorytm cenzurujący na YT wpływa na zasięgi bo co chwila pojawia się materiał jakiegoś youtubera który uskarża się na brak monetyzacji itd.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *