Strona główna » Publikacje » Pozycjonowanie lokalne stron w 2023 roku – jak wypozycjonować stronę firmy w Google?

Pozycjonowanie lokalne stron w 2023 roku – jak wypozycjonować stronę firmy w Google?

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce zmienia się z roku na rok. W 2023 właściciele stron także będą musieli zadbać o pozycje swoich witryn. Co prawda, jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne, a także ogólnokrajowe nie zmieniło się wiele, jednak nadal trzeba dbać o najdrobniejsze detale, takie jak wizytówka NAP. Sprawdź, o czym musisz pamiętać, pozycjonując stronę dla lokalnego biznesu.

Pozycjonowanie dla firm lokalne w 2023 roku – czemu trzeba o to zadbać?

Ostatnie lata spędzone pod znakiem pandemii sprawiły, że większość firm musiała dostosować się zdalnego świadczenia swoich usług lub sprzedaży produktów. Pozycjonowanie dla firm w 2023 odgrywa jeszcze ważniejszą rolę ze względu na zwiększoną konkurencję. Bez profesjonalnego podejścia do działań pozycjonujących stronę, a także bazowania na rzetelnie wykonanym audycie nie ma szans na pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwania.

O widoczność w Internecie w roku 2023 będzie jeszcze trudniej, jednak nie oznacza to konieczności wprowadzania dużych zmian. To, na czym polega pozycjonowanie stron, a w tym pozycjonowanie lokalne nie zmieniło się zanadto. Niezależnie od tego, w jakiej branży się działa, trzeba zadbać o takie detale, jak wizytówki NAP będące podstawą pozycjonowania lokalnego.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Na początku trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, jak przebiega skuteczne pozycjonowanie stron. Niezależnie od tego, czy chodzi o osiąganie wysokich wyników dla lokalnego biznesu, czy też działającego ogólnokrajowo zaczyna się od wykonania audytu. Ma on na celu wychwycić wszystkie błędy w warstwie technicznej strony, a następnie ustalić wytyczne do poprawek. Po wdrożeniu poprawek technicznych trzeba też zweryfikować słowa kluczowe występujące na stronie adekwatne dla danego biznesu, a także zoptymalizować całą warstwę tekstową. Są to uniwersalne działania wykonywane zawsze. Pozycjonowanie dla firm prowadzących swój biznes lokalnie wykonuje się na tym etapie tak samo, jednak trzeba pamiętać o prawidłowym dopasowaniu fraz lokalnych np. zawierających miasto. Jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne stron WWW, trzeba zastosować dodatkowe techniki, takie jak wizytówki NAP. Służą do tego katalogi NAP dostępne w wielu miejscach.

W SEOsklep24.pl realizujemy kompleksowo zlecenia z zakresu pozycjonowania, a w tym wykonujemy audyty, optymalizację, oraz wdrażamy niezbędne działania z zakresu pozycjonowania lokalnego.

Pozycjonowanie NAP – co to jest?

Pozycjonowanie NAP to akronim od Name, Address, Phone. Pozycjonowanie lokalne stron zawsze powinno być rozpoczęte od umieszczenia takich danych w tak dużej ilości katalogów i serwisów, jak to tylko możliwe. Doświadczony SEO’wiec będzie w stanie szybko określić, jak wiele wizytówek NAP będzie potrzebne, a także zweryfikuje, czy takie działanie okaże się wystarczające w danej sytuacji. Zawsze należy pamiętać, że im większa konkurencja na dane frazy, tym bardziej pozycjonowanie dla firmy jest utrudnione. Pozycjonowanie lokalne – SEO jest jednak niezbędne, zwłaszcza wtedy, jeśli chce się być widocznym dla swoich klientów. Warto wspomnieć, że algorytm Google jest aktualnie świetnie dostosowany do znajdowania lokalnych firm na podstawie wpisywanych przez klientów fraz, więc jeśli tylko się wie, jak to zrobić, można relatywnie łatwo osiągać satysfakcjonujące rezultaty.

Dzięki obecności odpowiednio skonstruowanych wizytówek NAP, w dobrze dopasowanych katalogach, strona będzie wyświetlać się wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wynika to z faktu, że algorytm Google bardzo dokładnie analizuje, co dany internauta miał na myśli i wyświetla w wynikach tylko najbardziej trafione propozycje, na których wynik wpływa między innymi lokalizacja i zaindeksowany adres.

W SEOsklep24.pl oferujemy umieszczanie wizytówek NAP w renomowanych katalogach, które okazują się niezwykle skuteczne i szybko można dzięki nim osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty. Doradzamy również na każdym etapie i przeprowadzamy klienta krok po kroku przez proces pozycjonowania.

Wizytówki NAP – jak tworzyć?

Dobrze zrobiona wizytówka NAP powinna zawierać takie elementy jak:

· adres witryny,

· linki do social mediów,

· nazwę firmy,

· krótki i konkretny opis działalności,

· listę świadczonych usług,

· adresy kontaktowe: telefon, e-mail,

· godziny otwarcia, NIP, REGON.

Tak skonstruowane wizytówki NAP najlepiej przełożą się na pozycjonowanie lokalne, a ponadto będą stanowić źródło klientów samo w sobie. Trzeba pamiętać, że zawsze należy wykorzystywać katalogi NAP z odpowiednią renomą. Jest to kluczowe, by osiągać odpowiednie rezultaty. Wizytówki NAP pozyskiwane z mało wiarygodnych źródeł będą dla pozycji witryny neutralne, lub mogą nawet wpłynąć niekorzystnie. Najlepszym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z doświadczoną firmą SEO, która przygotuje dedykowane wizytówki NAP, a następnie umieści je w katalogach, które będą efektywnie podbijać widoczność witryny w wynikach lokalnych. Prowadząc niewielką lokalną firmę, można ograniczyć się do kilkunastu wizytówek w kilkunastu katalogach. Ile będzie potrzebne w danej sytuacji, to powinno okazać się na etapie audytu.

Należy również pamiętać, by tworzyć wizytówki do katalogów NAP z zachowaniem zasad SEO, a więc na podstawie słów kluczowych właściwych dla danej branży. Nie należy o tym zapominać ani konstruując opis działalności firmy, ani samej nazwy. Jeśli podmiot nie ma nazwy kojarzącej się jednocześnie z daną branżą, można zastosować jakąś formę optymalizacji, by zawierała słowo kluczowe, o ile to możliwe. Pozycjonowanie lokalne nie może udać się z pominięciem tego etapu.

Pozycjonowanie lokalne, a pozyskiwanie linków

Realizując pozycjonowanie lokalne, trzeba pamiętać, że na ostateczne wyniki wpływają te same czynniki, co w przypadku pozycjonowania na frazy ogólne. To znaczy, że trzeba również skupiać się na standardowej procedurze pozyskiwania linków przychodzących. Mogę one pochodzić z zapleczy SEO, takich jak blogi, lub serwisów tematycznych z danej branży. Algorytm Google jest bardzo rozbudowany, więc trudno jednoznacznie określić, jaka ilość linków będzie potrzebna do pozycjonowania konkretnej witryny, jednak w SEOsklep24.pl posiadamy na tyle duże doświadczenie, że jesteśmy w stanie mniej więcej określić to na etapie audytu SEO. To wtedy można również oszacować niezbędny do pozycjonowania budżet i zoptymalizować strategię pozycjonowania w taki sposób, by nie „przepalać” budżetu. Dzięki starannemu planowaniu strategii można w ten sposób sporo zaoszczędzić.

W tym miejscu należy zaznaczyć, że nawet w przypadku bardzo konkurencyjnych fraz, jednak uzupełnionych np. o miasto, relatywnie łatwo uzyskać wysokie wyniki. Przykładowo fraza „pizzeria” będzie niezwykle trudna do pozycjonowania ze względu na ogromną konkurencję w skali ogólnokrajowej. Algorytm Google jest jednak dostosowany do pokazywania tylko najlepszych propozycji w danym kontekście, a więc właściciel pizzerii z niewielkiego miasta nie musi martwić się o konkurencję pochodzącą np. z Warszawy. To oznacza również, że chcąc osiągać wysokie miejsca w wynikach, nie zawsze trzeba wydawać na to ogromnych sum. Wystarczy bazować na wiedzy doświadczonych specjalistów SEO, którzy zoptymalizują kampanię. Pozycjonowanie stron w Google w 2023 roku w tej kwestii bardzo się nie zmieniło, choć najnowsze wytyczne mówią, że algorytmy Google jeszcze większą uwagę zwracają na wartościowe linki przychodzące.

Wizytówka Google Maps – co to jest?

Pozycjonowanie lokalne dla firm zawsze należy rozpocząć od stworzenia wizytówki w Google Moja Firma. Jest to jedna z funkcjonalności Google, która ma na celu umożliwić łatwe znajdowanie informacji o lokalnych firmach w odniesieniu do adresów, pod którymi prowadzona jest działalność. Cała usługa opiera się na Google Maps, w którym to oznacza się lokalizację firmy. Cała usługa jest darmowa i każdy może założyć wizytówkę swojej firmy. Google bardzo promuje firmy, które mają utworzone wizytówki, więc to powinien być zawsze pierwszy krok podczas pozycjonowania lokalnego, obok tworzenia wizytówek NAP.

Założenie wizytówki w Google jest bardzo proste i intuicyjne. Wystarczy posiadać konto, a następnie skorzystać z dostępnego tam panelu. W wizytówce uzupełnia się takie dane, jak:

· nazwa firmy,

· rodzaj działalności,

· adres firmy,

· numer telefonu, adres WWW.

Firmy mające wizytówkę Google Maps są uznawane przez algorytm za bardziej wiarygodne między innymi dlatego, że uzupełnienie danych, to nie wszystko. Trzeba poczekać do 2 tygodni na weryfikację zgłoszenia. Najczęściej trzeba odebrać list wysłany tradycyjną pocztą i potwierdzić weryfikację, choć są dostępne też inne opcje.

Posiadając zweryfikowaną wizytówkę, ma się dodatkowe możliwości. W panelu Google w zakładce „Moja Firma” można wpisywać wiele informacji na temat swojej działalności. Mogą to być krótkie wpisy, artykuły, a nawet oferowane produktu i opisy usług. Sama wizytówka pozwala też zbierać ogromne ilości statystyk, a w tym te, w jakich godzinach pojawia się największe zainteresowanie usługami firmy i wiele innych. W praktyce można z tego wiele wyciągnąć dla optymalizacji swojego biznesu.

Jako że nie dla każdego założenie wizytówki będzie proste, w SEOsklep24.pl pomagamy także w tym procesie. Jesteśmy w stanie stworzyć optymalną wizytówkę, która będzie zawierała wszystkie niezbędne informacje, których oczekują potencjalni klienci. Ponadto wizytówka będzie zoptymalizowana pod kątem wymogów SEO. Często zdarza się, że na etapie audytu okazuje się, że właściciele firm posiadają już wizytówki w Google Moja Firma, jednak są ona niezoptymalizowane. W takich sytuacjach poprawiamy, by spełniały standardy.

Pozycjonowanie dla firm – audyty SEO

Pozycjonowanie dla firm nie może się udać, jeśli jego pierwszym etapem nie będzie rzetelnie wykonany audyt SEO. To właśnie na tym etapie weryfikuje się, czy dana strona jest prawidłowo skonstruowana pod względem technicznym, jakie będą optymalne frazy kluczowe, a także, jaka panuje konkurencja na dane frazy. Od tego ostatniego zależy to, ile kosztować będzie pozycjonowanie witryny. Audyt SEO może wykazać, że trzeba nieco zweryfikować strategię pozycjonowania i np. skupić się na frazach z długiego ogona. Niektórzy myślą, że im większa ilość linków przychodzących tym lepiej. Mają rację, jednak nie do końca. Aktualnie algorytmy Google narzuciły takie zasady, że witryna chcąca być wysoko w wynikach wyszukiwania musi być zoptymalizowana także pod kątem technicznym, więc nawet pozyskiwanie dużej ilości linków może nie pomóc bez optymalizacji samej strony.

Na początku audytu zawsze weryfikuje się zgodność zastosowanych technologii kodowania i programowania z dzisiejszymi standardami. Strony muszą zachowywać pełną funkcjonalność i zgodność ze standardami UX, a jednocześnie być lekkie, szybko się ładować i być estetyczne dla internauty. Powyższe aspekty można opisać konkretnymi parametrami, takimi jak np. współczynnik szybkości ładowania się strony. Audyt SEO pokaże, co trzeba poprawić, by witryna spełniała dzisiejsze standardy. Dopiero potem można wdrażać poprawki, bez których dalsze działania nie będą przynosiły satysfakcjonujących rezultatów.

Kolejnym etapem audytu SEO jest zweryfikowanie warstwy tekstowej strony. Każda witryna musi mieć odpowiednio dopasowane słowa kluczowe, a także strukturę treści. To bezpośrednio wiąże się z m. in. z linkowaniem wewnętrznym i innymi aspektami, które trzeba zoptymalizować pod kątem robotów wyszukiwarki. Pozycjonowanie lokalne także należy rozpocząć od tego etapu, gdyż pomimo tego, że w przeciwieństwie do pozycjonowania na frazy ogólnokrajowe zazwyczaj jest tu mniejsza konkurencja, to bez takich podstaw i tak trudno będzie osiągnąć odpowiednie wyniki.

Optymalizacja strony pod frazy lokalne – jak się to robi?

Zanim rozpocznie się pozyskiwanie linków, musi być wykonana optymalizacja SEO. Dopiero to pozwoli optymalnie wykorzystać potencjał ilości i jakości zdobywanych linków przychodzących. Dotyczy to zarówno pozycjonowania lokalnego, jak i pozycjonowania na frazy ogólnokrajowe. Jeśli chodzi o dobór fraz pod pozycjonowanie lokalne, to należy do tego podejść tak samo, jak w przypadku standardowego dobierania fraz. Na początku trzeba się dobrze zastanowić nad grupą docelową klientów i sprawdzić, jakich fraz używają do odnalezienia firmy o danym profilu działalności. Jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne, trzeba jednak uwzględnić miasto lub region. Oznacza to, że należy do członu głównego frazy dodać np. „w Warszawie”. Jeśli obszar działalności jest duży i obejmuje wiele miast regionu, gdyż świadczy się usługi z dojazdem do klienta, frazy na stronie powinny być pod tym kątem zoptymalizowane. Nie można więc zaniedbać wyszczególnienia, w jakich konkretnie miastach się działa. Ponadto trzeba to zrobić w odpowiedni sposób pod kątem technicznym.

Frazy kluczowe, a w tym frazy lokalne powinny być zawarte nie tylko w treści strony, ale także w nagłówkach H1 i H2, meta danych, lub jeśli struktura strony na to pozwala w nazwach kategorii. Jeśli to możliwe, można poświęcić każdemu miastu oddzielną podstronę opisaną nazwą usługi i nazwą miasta.

Linki przychodzące – gdzie je pozyskiwać?

Pozycjonowanie dla firm opiera się ostatecznie na pozyskiwaniu linków przychodzących. Muszą one pochodzić z wartościowych witryn, które mogą pochwalić się wysokimi czynnikami rankingowymi. Ponadto algorytm Google, zwłaszcza od 2022 i 2023 roku coraz bardziej zwraca uwagę na wartość merytoryczną tekstów. To oznacza, że wykorzystywane do content marketingu teksty muszą być wysokiej jakości. Aktualnie standardy, które obowiązywały jeszcze około 10 lat temu, gdy jakość tekstów na stronach nie miała prawie żadnego znaczenia, całkowicie się zmieniły. Nie można też zapominać, że każdy tekst musi być zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarki. Zlecając copywriting, warto bazować na renomowanych podmiotach, które są w stanie zapewnić satysfakcjonującą jakość na miarę dzisiejszych standardów Google. W SEOsklep24.pl od lat dostarczamy wysokiej jakości teksty na potrzeby SEO, dopasowując się do potrzeb klientów, a w naszej ofercie są dostępne różne rodzaje tekstów – opisy, artykuły, artykuły z synonimami.

Pozycjonowanie lokalne dla firm- czy konieczne?

Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy pozycjonowanie lokalne dla firm jest niezbędne. Tworzenie wizytówek NAP, korzystanie z katalogów NAP i zajmowanie się pozycjonowaniem lokalnym i SEO może być uciążliwe. Mimo wszystko na dłuższą metę jest to niezbędne, by móc stale pozyskiwać klientów do swojego biznesu. Nie ulega wątpliwości, że dzisiaj praktycznie każda branża jest eksponowana w internecie, a jeśli którejś z firm nie da się znaleźć, to nie może liczyć na to, że klienci nie pójdą do konkurencji. Zlecając działania SEO i pozycjonowania firmie zewnętrznej można jednak uniknąć konieczności zgłębiania tajników tej branży i można skupić się tylko na prowadzeniu swojej działalności. W SEOsklep24.pl zapewniamy kompleksowe usługi, które pozwolą osiągać firmom wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Pozycjonowanie lokalne stron w 2023 roku – jak wypozycjonować stronę firmy w Google?”

  1. Warto dodać, że NAPy są skuteczne tylko dla jednego adresu do siedziby firmy. Jeśli jedna firma prowadzi np. dwie różne marki pod tymi samymi danymi w CEIDG, to NAP-y będą służyły tylko dla jednej firmy/marki, która widnieje pod danym adresem siedziby firmy.

Komentarze zostały wyłączone.