Strona główna » Publikacje » Pozycjonowanie jako pomysł na biznes?

Pozycjonowanie jako pomysł na biznes?

Pozycjonowanie jako pomysł na biznesMniemanie, że pozycjonowanie stron to tylko firmowa dewiza do pozyskiwania klientów jest złe i co najmniej ograniczające naszą branżę. Dlaczego? Ponieważ wiele osób wykorzystuje pozycjonowanie w zupełnie innym celu. Dziś przedstawimy kilka pomysłów i sprawdzonych zjawisk zarobkowych, które bez pozycjonowania nie miałyby racji bytu. Pominiemy oczywiście firmowe strony, które mają charakter informacyjny i reprezentacyjny dla firmy.

Sklepy internetowe – doskonały pomysł na biznes w sieci. Zakupy online stają się coraz popularniejsze, co motywuje przedsiębiorców do zakładania stron. Bez pozycjonowania witryny i produktów nie mamy nawet co marzyć o potencjalnych internautach, którzy znajdą się na stronie i klikną przycisk kupuję.

 

  • Strony AdSense – reklama Google, która nalicza zyski za każdego użytkownika, który kliknie w dany banner. Specjalny kod wygenerowany z panelu AdSense umieszczamy na stronie i czekamy na zyski. Oczywiście strona niepozycjonowana nie generuje ruchu, a co za tym idzie – potencjalnych klientów klikających w banner.
  • Reklama – nieco inny sposób, niż AdSense. Reklamy można umieszczać także od prywatnych firm, które miesięcznie będą płacić za możliwość wyświetlania na danej stronie. Czym popularniejszy serwis, generujący spory ruch, tym większy abonament reklamowy.
  • Programy partnerskie – najpopularniejsze programy oferowane są przez branżę hazardową, transportową, turystyczną i finansową. Zasada jest prosta – tworzymy stronę, która ma przyciągnąć klienta i zmotywować go do założenia konta lub zamówienia biletu. Pieniądze za każdego pozyskanego klienta otrzymujemy od firmy oferującej program partnerski. Oczywiście strona niepozycjonowana nie wygeneruje ruchu, a co za tym idzie – nie da możliwości zarobku.

 

Jak widać wszystko kręci się wokół ruchu na stronie, a jak zapewne wiemy – ruch to następstwo pozycjonowania i wysokich pozycji.

Udostępnij wpis:

12 myśli na “Pozycjonowanie jako pomysł na biznes?”

    1. Pewnie i nie jest łatwo. Każdy nie jest łatwy,wymaga włożenia w niego pracy. Nie mniej najczęściej biznes internetowy można (na pewnym etapie) prowadzić równolegle z działalnością, która Cię utrzymuje i stopniowo go rozkręcać.

  1. Trzeba poczekać na efekty ale myślę, że warto. Ważne też by znaleźć odpowiednią tematykę, w której się czujemy mocni i pokrywa się za zainteresowaniami.

  2. Czasami mam wrażenie że pozycjonowanie zanika 🙁 Coraz częściej mam wrażenie że w internecie, będzie jeden wielki monopol. Znaczący ruch będą miały tylko wielkie portale, wielkie sklepy itd. Takie są prawa rynku. To samo się teraz dzieje z firmami. Spróbujcie założyć teraz zwykły sklep… Nie da się! Albo wchodzicie w sieć “Żabka” i oddajcie znaczący procent od dochodów i do końca życia nic nie osiągniecie albo czeka Was plajt. To takie smutne 🙁

    1. Aby utrzymać się – tak, ale przy ruchu rzędu 10 000 uu można rocznie zarobić na przyzwoite wakacje dla rodziny.

  3. Jest to do zrobienia. Nie mam na myśli dziesiątek tysięcy złotych ale przy kilku dobrych pomysłach i odpowiednim “poprowadzeniu” spraw można przy odrobinie pracy i przemyślanym podejściu do tematu mieć całkiem przyzwoity bonus do miesięcznych dochodów. Małym problemem są późniejsze przejścia w urzędach skarbowych, które nie do końca wiedzą w jaki sposób powinny być rozliczane przychody z AdSense – ale i to da się rozwiązać – nie zależnie od absurdalności pomysłów US po prostu trzeba się do nich stosować.

  4. Myślę, że pozycjonowanie to dobry pomysł na własną działalność, szczególnie dla młodych osób. Jednak jest dość ważna kwestia – trzeba się na tym znać 😀 Meta Title to każdy umie ustawić. Ale jak ktoś jest ambitny i zastanawia się jaki biznes otworzyć, to zdecydowanie powinien iść w SEO.

Komentarze zostały wyłączone.