Strona główna » Publikacje » Pozycjonowanie i kreowanie eksperta w sieci – na przykładzie psychologów

Pozycjonowanie i kreowanie eksperta w sieci – na przykładzie psychologów

Pozycjonowanie i kreowanie eksperta w sieci - na przykładzie psychologówPsycholog to zawód, który wiąże się z niesieniem pomocy ludziom chorym i poszukującym rozwiązania swoich problemów. Stąd też w internecie pojawiają się oferty terapii i spotkań, które mają przynieść poprawę samopoczucia i stanu psychicznego. Przeciętny psycholog nie chce jednak by społeczeństwo i otoczenie postrzegało go jako typowego usługodawcę, który chce ściągnąć do swojego gabinetu jak najwięcej pacjentów. Czy oznacza to, że należy zrezygnować z reklamy? Otóż nie, a w praktyce widać, że co raz więcej gabinetów psychologicznych decyduje się na reklamę w internecie. Jest tylko jedna zasada – robią to rozsądnie.

Co musi znaleźć się na stronie gabinetu psychologa?

 W przypadku stron należących do poradni psychologicznych należy pamiętać o zachowaniu delikatności i empatii. Nie oznacza to jednak, że trzeba rezygnować z pewnej reklamy czy oferty swoich usług. Ważne jest natomiast co i w jaki sposób się przedstawi. No najważniejszych kwestii, których nie może zabraknąć należą szczegółowe informacje na temat zatrudnianych w danym gabinecie specjalistów. Istotne jest bowiem by wyszczególnić kto przyjmuje w poradni i jakie jest jego doświadczenie. Trzeba zatem wypisać na przykład, że w gabinecie zatrudniony jest psycholog, psychoterapeuta czy też psychiatra. O każdym specjaliście warto napisać kilka słów ważnych dla klienta czyli od kiedy praktykuje swój zawód jakie posiada doświadczenie czy też osiągnięcia.

Dokładne opisanie usług to klucz do sukcesu

Oprócz przedstawienia specjalistów i ich kwalifikacji równie ważne jest dokładne przekazanie potencjalnym klientom jakie usługi są dla nich dostępne. Otóż przeciętna osoba poszukująca pomocy nastawiona jest na odnalezienie jedynie interesujących kwestii czyli na przykład terapii dla małżeństw czy też terapii uzależnień od alkoholu. Należy zatem unikać zbyt ogólnych opisów, a zastąpić je bardzo szczegółowymi. Warto stosować podział na kategorie oraz odnośniki do podstron, na których opisane będą konkretne rodzaje terapii czy spotkań, gdyż wpływa to na pozycjonowanie psychologa. Oprócz wyszczególnienia oferowanej terapii indywidualnej czy też terapii dla par można wypisać także wszystkie konkretne podkategorie. Czyli zamiast pisać po prostu o terapii uzależnień warto dopisać jakie są to terapie i jakich uzależnień dotyczą. Liczą się konkretne wyszczególnienia czyli: terapia uzależnienia od alkoholu, terapia uzależnienia od jedzenia czy też terapia uzależnienia od hazardu.

Co z pozycjonowaniem? – słowa kluczowe i pozycjonowanie lokalne

Umieszczanie na stronie konkretnych treści wpływa korzystnie na pozycję strony jednak jest to nie wystarczające działanie by osiągnąć wysokie miejsce. Istotne jest kreowanie wizerunku w sieci, a także trzymanie się pewnych zasad. Należy zatem stosować sprawdzone rozwiązania, które przynoszą wiele korzyści. Jest to między innymi:

  • prowadzenie firmowego bloga
  • dobieranie odpowiednich tematów i treści
  • stosowanie odpowiednich fraz kluczowych
  • pozycjonowanie lokalne
  • optymalizacja serwisu pod kątem SEO

Prowadzenie własnego bloga firmowego przynosi wiele korzyści, a co najważniejsze możliwa jest w ten sposób kreacja wizerunku eksperta. Działanie takie ma na celu przekonanie klientów, że dany psycholog czy specjalista jest osobą bardzo doświadczoną i otwartą na niesienie pomocy. Istotne są tu oczywiście umieszczane treści, dlatego warto postawić na własne doświadczenia z pracy, a także sensowne artykuły pozwalające wynieść coś każdemu klientowi. Jeśli brakuje już tematów warto sięgnąć poi sprawdzone narzędzia takie jak Planer słów kluczowych Google czy też wiele innych aplikacji online. Frazy kluczowe muszą natomiast znaleźć się nie tylko w tekstach, ale także powinny wchodzić w skład kategorii, adresów URL, anchorów linków wewnętrznych czy też metatagów Title.

Lokalizacja ma wielkie znaczenie

Słowa kluczowe zawierające lokalizację mają wielki wpływ na pozycjonowanie strony. Z tego względu należy dużą uwagę skupić na umieszczaniu w tekście słów takich jak na przykład:

  • terapia małżeńska + lokalizacja
  • psycholog + lokalizacja
  • gabinet psychologiczny + lokalizacja
  • terapia uzależnień + lokalizacja

Warto również dodać odnośniki do map Google, w których oznaczona jest lokalizacja gabinetu, a także pojawia się krótki opis oraz opinie klientów.

Udostępnij wpis:

1 myśl na “Pozycjonowanie i kreowanie eksperta w sieci – na przykładzie psychologów”

  1. Chyba warto napomknąć, że w przypadku takich usług, dobrze by było uwiarygodnić specjalizację poprzez umieszczenie na stronie stosownych dyplomów i certyfikatów. Przy okazji artykułów, warto również powoływać się w treści na badania, statystyki – takie działania wymagające nieco pracy, szybko zaowocują bo pozwolą odseparować fachowców znających się na temacie od innych “specjalistów”.

Komentarze zostały wyłączone.