Strona główna » Publikacje » Pozycjonowanie HR w Google – jak promować oferty pracy?

Pozycjonowanie HR w Google – jak promować oferty pracy?

pozycjonowanie HR

Wiele osób wciąż narzeka na rosnące bezrobocie i trudności ze znalezieniem pracy. Z drugiej strony, nie brakuje głosów przedsiębiorców, skarżących się na to, że znalezienie wykwalifikowanego pracownika w dzisiejszych czasach graniczy z cudem. Jak to się dzieje, że komunikacja na linii potencjalny pracodawca – potencjalny pracownik tak bardzo szwankuje? Jeżeli jesteś ciekawy, dlaczego pozycjonowanie HR jest tak istotne, to zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem.

Jak szukać pracownika, aby go faktycznie znaleźć?

Bez efektu poszukujesz pracownika na wakat, który pojawił się kilka miesięcy temu? Wciąż nie możesz znaleźć odpowiedniej osoby? Jeżeli twierdząco odpowiedziałeś na któreś z powyższych pytań, to ewidentnie coś szwankuje w całym procesie rekrutacyjnym. Być może problem leży w nieodpowiedniej formule ogłoszenia lub masz zbyt duże wymagania, jednocześnie oferując zbyt niskie wynagrodzenie? A może sytuacja ta wynika z bardziej prozaicznych powodów – potencjalni pracownicy zwyczajnie nie mogą w gąszczu innych ofert natrafić na Twoją propozycję pracy?

Możliwości może być wiele. Poniżej przeanalizujemy ostatnią wymienioną wyżej kwestię, a mianowicie problem z widocznością ogłoszeń o pracę. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że w dzisiejszych czasach coraz istotniejsze staje się pozycjonowanie ofert pracy. Szansa na to, że znajdziesz odpowiednio wykwalifikowaną osobę na stanowisko o wąskiej specjalizacji, zamieszczając jedynie kilka ogłoszeń na popularnych portalach, jest (delikatnie mówiąc) raczej znikoma. Oferta Twojej firmy zniknie w gąszczu wielu podobnych, a Ty nadal zostaniesz bez pracownika. Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji, trzeba podjąć działania idące o krok dalej.

Pozycjonowanie w branży HR – na co zwrócić uwagę?

Jeżeli wciąż żyjesz czasami, w których pracy szukało się, przeglądając gazety przy porannej kawie, to pora skończyć z sentymentami. Najwyższy czas, by zacząć działać z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Postęp technologiczny sprawił, że zdecydowana większość Polaków, ma stały dostęp do sieci i to właśnie w niej poszukuje nie tylko rozrywki, ale również pracy. W przypadku ofert pracy zdalnej, która w ostatnim czasie znacznie zyskała na popularności, odsetek osób poszukujących pracy w serwisach internetowych wynosi niemal 100%.

Na pozycjonowanie ofert pracy powinny zdecydować się szczególnie te firmy, które posiadają własne działy HR odpowiedzialne za rekrutację nowych pracowników. Opracowanie strategii wymaga zaangażowania zarówno ze strony firmy, jak i agencji planującej wdrożenie konkretnych rozwiązań. Kluczowy aspekt stanowi w tym przypadku komunikacja, pozwalająca na optymalne określenie założeń kampanii oraz opracowanie listy słów kluczowych, na które warto się pozycjonować.

Pozycjonowanie dla agencji pracy – o czym pamiętać?

W przypadku agencji pracy tak jak i w innych branżach, za sukces, bądź porażkę, będzie odpowiadać skuteczność wdrożonej strategii pozycjonowania. Kluczowym elementem jest wspomniany wcześniej dobór słów kluczowych. Wybierając odpowiednie frazy, warto wcielić się w potencjalnego pracownika i pomyśleć jakich określeń mógłby on używać, poszukując wymarzonego stanowiska. Drugi sposób, to prześledzenie działań konkurencji.

Gdy już zostaną wybrane frazy kluczowe, to pora na to, aby bliżej przyjrzeć się treściom ogłoszeń. Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoja oferta była odpowiedzią na poszukiwania potencjalnego pracownika, to powinna zostać odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wybranych wcześniej fraz kluczowych.

Wśród aspektów podlegających optymalizacji wskazać trzeba zwłaszcza:

  • znacznik title,

  • lead,

  • nagłówki,

  • treść ogłoszenia.

Chcąc sprawić, by konkretne ogłoszenie było widoczne w wyszukiwarce, należy zadbać ponadto o przyjazne URLe, optymalizację opisu, a także działania w mediach społecznościowych.

Dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie ogłoszeń o pracę?

Sprawa jest bardzo prosta. Zaniechanie jakichkolwiek działań marketingowych w zakresie promowania publikowanych ogłoszeń o pracę będzie skutkować tym, że oferta nie trafi do potencjalnych kandydatów na dane stanowisko. Każdy, kto ze swoim ogłoszeniem o pracę chce trafić do jak najszerszego grona odbiorców, powinien skupić się przede wszystkim na tym, aby strona z ogłoszeniami wyświetlała się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania. Inwestycja w pozycjonowanie ma szansę zwrócić się i to z dużą nawiązką. Równolegle warto prowadzić także inne działania o charakterze marketingowym. W przypadku ogłoszeń o pracę, zwłaszcza w konkurencyjnych branżach, dobrym rozwiązaniem będzie poszerzenie strategii pozycjonowania i optymalizacji o dodatkową kampanię linków sponsorowanych.

Nowoczesne podejście do poszukiwania pracowników to wymóg współczesnego rynku pracy. Jeżeli chcesz, aby w Twojej firmie pracowali najlepsi specjaliści, musisz wykorzystać wszystkie dostępne możliwości. Pominięcie pozycjonowania może sprawić, że konkurencja Cię wyprzedzi, a Ty przez kilka kolejnych miesięcy będziesz prowadzić procesy rekrutacyjne.

Udostępnij wpis: