Pozycjonowanie bez umowy – czy się opłaca?

Pozycjonowanie bez umowy – czy się opłacaChociaż niektórym wydawać się to może nieprawdopodobne lub dziwne niektórzy pozycjonerzy stron wykonują swoje obowiązki bez żadnej umowy. Takie usługi posiadają zarówno mocne jak i słabsze strony, którym przyjrzano się w poniższym artykule.

Najczęściej klient, a dokładniej właściciel strony internetowej podejmujący współpracę z firmą zajmującą się SEO podpisuje umowę na rok lub dłużej. Niestety, ale w takich umowach często brakuje zapisu na temat możliwości zerwania umowy przed czasem w sytuacji, gdy klient nie będzie zadowolony z efektów pracy. I tutaj właśnie pojawiają się problemy i frustracje. Klienci często szukają możliwości zerwania umowy lub chociaż zajęcia się pozycjonowaniem na własną rękę. Jednak to przedsięwzięcie jest dość trudne, gdyż brak wiedzy i umiejętności, a także czasu są przeszkodą praktycznie nie do ominięcia. Z tego powodu najlepszym wyjściem z sytuacji wydaje się być pozycjonowanie bez umowy. Oczywiście jako, że w naszym kraju umowa nie musi być papierowa, a może być ustna czy inna to tak naprawdę takie pozycjonowanie jest w zasadzie jak najbardziej pełną formą umowy. Z tą jednak różnicą, że klient może zerwać współpracę w każdej chwili.

Zalety pozycjonowania bez umowy

Mocną stroną usługi jaką jest pozycjonowanie bez żadnej umowy jest to, że klient ma możliwość zmieniania fraz, a także w razie niezadowolenia ma pełne prawo zerwać umowę w dowolnej chwili. Brak formalności, kar, a także wypowiedzeń to wielka zaleta. Tak naprawdę wystarczy przestać wpłacać pieniądze na pozycjonowanie by uznać usługę za zakończoną.

Słabsze strony

Minusem pozycjonowania bez umowy jest bez wątpienia brak jakiejkolwiek gwarancji na uzyskanie pożądanych efektów pracy. Dodatkowo dość trudno jest w razie konieczności dochodzić swoich praw.

A co z kosztami pozycjonowania?

Cena pozycjonowania jest tak naprawdę zróżnicowana i zależna od wielu czynników. Gdy w grę wchodzi umowa na pozycjonowanie strony koszty są czasem niższe, gdyż klient podpisuje taką umowę na przykład na rok czasu. Stąd też agencja SEO może obniżyć pewne stawki, gdyż ma pewnego klienta. Jednak nie oznacza to wcale, że usługi pozycjonowania bez umowy muszą być drogie. Oczywiście w przypadku klientów „na chwilę” stawki mogą być większe. Jednak takim agencjom także zależy na klientach, dlatego ich praca, a także oferowane stawki są równie atrakcyjne.

Największą zaletą pozycjonowania bez umowy jest bez wątpienia możliwość zrezygnowania w każdej chwili ze współpracy. Zawsze przed podjęciem takiej współpracy warto upewnić się co wchodzi w zakres oferty.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Pozycjonowanie bez umowy – czy się opłaca?

  1. Kpi marketing pisze:

    Pozycjonowanie bez umowy ma sens dla klienta oraz dla agencji, która wie co robi. Dobra firma nie musi dawać umowy wraz z np. 6 miesięcznym okresem wypowiedzenia. Skuteczne wypozycjonowwanie utrzyma klienta lepiej niż umowa. Nie zapominajmy również, że umowa nie daje żadnej gwarancji sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *