Strona główna » Publikacje » Porównywanie ofert agencji SEO, czyli na co zwracać uwagę?

Porównywanie ofert agencji SEO, czyli na co zwracać uwagę?

Gdy planuje się regularne prowadzenie działań związanych z marketingiem internetowym, niezbędne jest zdecydowanie się na korzystanie z usług agencji SEO. Dokonanie właściwego wyboru ma bezpośrednie przełożenie na efekty, które będzie można uzyskać. Im bardziej rozbudowane działania mają być realizowane, tym znacznie ważniejsze staje się wybranie większej, mogącej zapewnić bardziej kompleksowe usługi firmy. Natomiast przy mniejszych kampaniach, można zdecydować się na agencje SEO, które specjalizują się w świadczeniu konkretnych usług. Zatem zanim wybierze się konkretną firmę marketingową, warto zapoznać się z różnymi ofertami. W ten sposób można zorientować się, co można znaleźć na rynku. Takie porównywanie ofert na pozycjonowanie pozwala wybrać takie, które są lepiej dopasowane do indywidualnych oczekiwań.

Jak porównywać oferty na pozycjonowanie?

Zapoznając się z propozycją konkretnej agencji SEO, niezbędne jest zapoznanie się z jej składowymi. Im dokładniej sprawdzi się warunki współpracy, tym można dokonać znacznie lepiej ocenić, czy będą one korzystne. Równocześnie niezbędne jest określenie, jakie ma się oczekiwania. Ustalić trzeba między innymi budżet, który można przeznaczyć na przeprowadzenie kampanii. Powinien być on dopasowany do możliwości finansowych firmy. Trzeba, także brać pod uwagę, że między innymi pozycjonowanie trzeba realizować przez dłuższy czas, aby uzyskać oczekiwane efekty. Warto brać to pod uwagę już na etapie ustalania budżetu. W ten sposób można określić taką ilość środków finansowych, które będzie się regularnie przeznaczać na pozycjonowanie.

Oszacowanie ilości środków finansowych, które warto przeznaczyć na działania SEO, wymaga oceny indywidualnych potrzeb. Poszczególne strony internetowe funkcjonują w nieco innych branżach. Wielkość serwisu również ma znaczenie. Najczęściej sklepy internetowe potrzebują przeznaczyć nieco większe środki finansowe na realizację pozycjonowania. Natomiast mniejsze witryny firmowe mogą zdecydować się na przeznaczenie jedynie kilkunastu procent budżetu na kampanie SEO. Resztę środków można przeznaczyć na inne działania z obszaru marketingu internetowego. Dobrym rozwiązaniem jest porównywanie kampanii SEO, które przeprowadziły konkretne agencje. Będzie to wskazówką, z jakiego zakresu usług warto skorzystać.

Jak rozliczać się z agencją SEO?

Gdy planuje się budżet, który ma być przeznaczony na przeprowadzenie kampanii SEO, wówczas trzeba określić również sposób rozliczania się. Dwoma podstawowymi rozwiązaniami jest opłata za efekt i abonament. Na rynku marketingu internetowego popularniejsza jest ta druga opcja. Gdy wybierze się taką formę rozliczania się z firmą SEO, wówczas wybiera się konkretny zakres usług. Będą one następnie zrealizowane w wyznaczonym czasie. Jednak nadal można znaleźć oferty agencji SEO, gdzie stosowana jest opłata za efekt. Gdy wybierze się taką formę rozliczania się, wówczas płaci się wyłącznie, gdy konkretne frazy znajdą się na określonych miejscach w wynikach wyszukiwania. Dla przykładu można ustalić kilka fraz, które będą miały znaleźć się wśród dziesięciu najlepszych miejsc w Google. Natomiast trzeba brać pod uwagę, że takie rozliczanie się z agencjami SEO nie zawsze będzie korzystne. Gdy chce się pozycjonować wyłącznie kilka, dodatkowych fraz, wówczas zdecydowanie się na firmy, w których można płacić za efekt, może być korzystne. Jednak z reguły pozycjonowanie wymaga bardziej rozbudowanych i skomplikowanych działań. Z tego powodu opłata w formie abonamentu bywa lepszym rozwiązaniem. Ogranicza to również sytuacje, w których firmy SEO niemające pieniędzy z góry będą realizowały niższej jakości usługi.

Jak ustalić czas obowiązywania umowy?

Gdy zamierza się podpisać dłuższe umowy, wówczas konieczne jest ustalenie określonego czasu ich obowiązywania. Na pewno warto omijać oferty agencji SEO, które wymagają wieloletniej współpracy. W ten sposób można ograniczyć sytuację, w której trafi się na nierzetelną firmę. Przy braku zadowolenia z jakości realizowanych usług zerwanie umowy będzie wymagało zapłacenia kar umownych. Najlepszym rozwiązaniem może być zdecydowanie się na umowy na czas nieokreślony, w których zapisany jest okres wypowiedzenia. Innym pomysłem może być podjęcie współpracy na rok. To średni termin, który może być korzystny dla firm o stabilnej pozycji na rynku, które podpisują z agencją SEO kolejną umowę.

Jak powinien być zrealizowany audyt?

Gdy wykonuje się porównywanie ofert na pozycjonowanie, dobrze jest sprawdzić, jak będzie przeprowadzony audyt. Ma on na celu ustalić, co należy poprawić na stronie, aby można było ją skutecznie pozycjonować. Często można znaleźć takie firmy, które przeprowadzą go bezpłatnie. Zdarza się to, szczególnie gdy klienci zdecydowali się na dłuższą współpracę. Natomiast ważne jest, aby audyt był przeprowadzony w skrupulatny sposób. Dodatkowo warto sprawdzić, czy agencja SEO oferuje wdrożenie zmian. Wiele firm prezentuje jedynie rekomendacje, a konkretne czynności klient musi wykonać samodzielnie. To rozwiązanie lepsze dla firm posiadających własne działy informatyczne.

Wykorzystanie słów kluczowych i linków w kampaniach SEO

W ramach umów z firmami SEO niezbędne jest ustalenie również tego, jakie i ile słów kluczowych będzie promowanych. Oczywiście można zdecydować się na stworzenie listy fraz, dla których chce się uzyskać określone pozycje w wynikach wyszukiwania. Innym rozwiązaniem może być zlecenie przygotowania słów kluczowych agencji SEO. Wówczas może to być większa liczba fraz, gdzie pozycjonowanie będzie skupiać się na ogólnym zwiększeniu ruchu na stronie, który pochodzi z organicznych wyników wyszukiwania.

W każdej kampanii pozycjonowania witryny wykorzystuje się treści, linki. Z góry można ustalić, ile firma ma zapewnić serwisowi linków o określonej mocy. Podobnie jest z treścią, która ma być przygotowana na potrzeby witryny firmowej, czy stron zapleczowych. Ustalenie odpowiednich przedziałów linków do pozyskania jest lepszym rozwiązaniem. Podobnie zapisanie w umowie ile artykułów konkretnego typu ma być przygotowana w ramach kampanii, jest również bezpieczniejsze. Znacznie łatwiej można kontrolować uzyskiwane efekty. Ustalenie odpowiednich ilości artykułów czy linków może być łatwiejsze, gdy zrealizuje się porównywanie kampanii SEO.

Kiedy warto zdecydować się na samodzielne pozycjonowanie strony?

Nie zawsze konieczne jest decydowanie się na korzystanie z usług agencji SEO. W wielu przypadkach można postawić na samodzielne przeprowadzenie procesu pozycjonowania witryny. Takie działania warto przeprowadzić, gdy nie chce się korzystać z kompleksowej obsługi oferowanej przez agencje marketingu internetowego. Przy podejmowaniu z nimi współpracy trzeba podpisać dłuższe umowy. Dodatkowo większość firm realizuje szerszy zakres usług.

Obejmuje to między innymi takie usługi jak:

  • audyt serwisu internetowego,

  • optymalizację,

  • przygotowanie strategii marketingowej,

  • wybranie słów kluczowych,

  • umieszczenie treści w Internecie.

Jednak często nie ma potrzeby realizować wszystkich takich działań. Gdy ma się wiedzę dotyczącą pozycjonowania, czy SEO, wówczas lepszym rozwiązaniem może być zdecydowanie się na samodzielne zrealizowanie wybranych czynności. Dla przykładu, gdy strona jest właściwie zoptymalizowana, a także przeprowadziło się już pozycjonowanie na wybrane frazy, wówczas można skupić się, choćby na pozyskaniu mocnych linków. Wówczas można skorzystać z usług firm, które działają jako sklepy SEO. To podmioty, które mają w ofercie wybrane działania z zakresu pozycjonowania, które można kupować oddzielne. W ten sposób w SEOsklep24.pl można wykupić realizację takich działań, które mają przynieść najlepsze efekty. Często dla uzyskania lepszych rezultatów przy pozycjonowaniu konkretnej witryny, warto wykonać więcej czynności określonego typu. W takim przypadku można zrealizować porównywanie ofert na pozycjonowanie, co pozwala wybrać takie, które są dostępne na korzystniejszych warunkach cenowych. Przynieść to może lepsze efekty w stosunku do przeprowadzania bardziej kompleksowych kampanii, które w mniejszym stopniu skupiają się na wybranych usługach

Udostępnij wpis:

1 myśl na “Porównywanie ofert agencji SEO, czyli na co zwracać uwagę?”

  1. Świetne zestawienie. W moim odczuciu coraz częściej zdarza się, że firmy robią nas “w konia”. Dlatego takie porównania są bardzo ważne.
    Dzięki jeszcze za zestawienie.
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *