Poradnik: najważniejsze zasady projektowania przycisków akcji, które konwertują!

Poradnik najważniejsze zasady projektowania przycisków akcji które konwertująJednym z narzędzi, które związane jest z generowaniem konwersji jest call to action. Głównym zadaniem oprócz konwersji jest przyciągnięcie uwagi użytkowników, dlatego też narzędzie to musi wyglądać atrakcyjnie. W praktyce rozwiązuje się to poprzez stosowanie specjalnej ikony lub przycisku, a także grafiki z umieszczonym linkiem. Klikając w nie użytkownik przenoszony jest na konkretną podstronę. O czym należy pamiętać podczas projektowania call to action? Na co zwracać uwagę? O tym poniżej.

Design czyli kolor i ogólny wygląd

W przypadku przycisku call to action należy pamiętać, że jednym z najważniejszych aspektów jest tu wygląd. Niezwykle duże znaczenie ma kolor, który powinien wyróżniać się na tle całej strony, a więc warto jest stawiać na kontraktujące barwy lub odmienne kolory niż pozostałe elementy na stronie. Przydatne są tu testy A/B, które pozwalają mierzyć skuteczność przycisku przy zmianie kolorów i barw. Równie ważna jest także wielkość przycisku, dlatego rozsądne projektowanie przycisku akcji oznacza określenie właściwego rozmiaru. Otóż przycisk musi być duży, ale nie za bardzo, gdyż to wpływa bardzo niekorzystnie na samopoczucie użytkowników. Pod uwagę należy brać  tu nie tylko strony standardowe, ale przede wszystkim mobilne.

A co z tekstem?

Oprócz wyglądu i stylu przycisku call to action bardzo istotną sprawą jest także tekst, który ma za zadanie przyciągać uwagę użytkowników i stanowi wezwanie do działania. Taki tekst musi być odpowiednio krótki, gdyż zbyt długie zniechęcają klientów danej strony. Dodatkowo taki tekst musi być krótki i szczegółowy by internauta wiedział do czego jest zachęcany. Może to być zatem hasło: Załóż konto, pobierz poradnik lub też zarejestruj się. Możliwości jest naprawdę wiele i wszystko zależy od kreatywności jednak w praktyce najlepiej sprawdzają się znane i można by powiedzieć oklepane teksty, które zawsze wzbudzają zainteresowanie użytkowników. Co więcej  zaleca się by teksty zawierały proste i bezpośrednie sformułowania bez form grzecznościowych i oficjalnych. 

Aspekt finansowy – jak wywrzeć pozytywne wrażenie?

Projektowanie przycisku call to action nie ogranicza się jedynie do wyboru designu czy też krótkiego hasła. Bardzo ważnym aspektem są tutaj kwestie finansowe, a mianowicie operowanie w taki sposób by wywierać pozytywne wpływy. Jest tutaj wiele możliwości takich jak na przykład:

  • stosowanie specjalnych słów: gratis, okazja, darmowe, promocja itp.
  • wskazanie czasowego ograniczenia danej promocji – podkreśla to wyjątkowość okazji

Powyższe metody podkreślają korzyści finansowe jakie użytkownik otrzyma, gdy zdecyduje się na daną usługę czy też skorzysta z oferty.

Przycisk i cała jego otoczka

Umieszczanie samego przycisku call to action nie wystarcza by odnosić zamierzone efekty. Konieczne jest również zastosowanie określonego nagłówka, który w skrócie wprowadza użytkownika w temat. By móc cieszyć się najlepszymi rezultatami warto pamiętać także o wyeksponowaniu przyciska, a można to zrobić umieszczając go między innymi:

  • jako link lub baner śródtekstowy
  • w stopce
  • pod nagłówkiem
  • na końcu wpisu blogowego
  • w sidebarze

Zawsze należy jednak brać pod uwagę rodzaj strony i jej przeznaczenie by dostosować rozmieszczenie przycisku do oczekiwań użytkowników.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *