Strona główna » Publikacje » Po co firmie Instagram, Facebook i inne social media? Sprawdź argumenty za!

Po co firmie Instagram, Facebook i inne social media? Sprawdź argumenty za!

Popularność mediów społecznościowych rośnie z każdym rokiem. Niemal wszyscy młodzi ludzie (jak również sporo grono osób starszych) ma swoje konto na takim portalu. Jak się okazuje, są to doskonałe miejsca nie tylko do utrzymywania kontaktów towarzyskich, lecz także do tego, aby prowadzić tymi kanałami marketing firmowy. Chcesz wiedzieć, dlaczego warto pomyśleć o założeniu na Facebooku i Instagramie konta firmowego? Koniecznie przeczytaj poniższy artykuł! Znajdziesz w nim odpowiedzi na pytania, które kłębią się w Twojej głowie!

Social media dla firm – na jakich portalach warto założyć profil firmowy?

Nie każdy serwis społecznościowy, który można wykorzystać do utrzymywania kontaktów ze znajomymi, czy służący głównie do rozrywki, sprawdzi się w przypadku firm prowadzących marketing internetowych. Dosyć dotkliwie mogli przekonać się o tym niektórzy przedsiębiorcy, próbujący budować wizerunek firmowy przy pomocy Tik-Toka.

W jakie kanały kontaktu z klientami warto zatem zainwestować? Na czele długiej stawki mediów społecznościowych można z całą pewnością znaleźć takie giganty jak Facebook oraz Instagram. W zależności od profilu działalności firmy można także zastanowić się nad rozszerzeniem działań promocyjnych o serwis YouTube.

Firmowy Instagram – co warto wiedzieć na jego temat?

Zastanawiasz się, w czym może pomóc firmowy Instagram? Czy social media dla firm faktycznie są skutecznym kanałem, przy którego pomocy można sprawnie komunikować się z klientami? Jakie funkcjonalności Instagrama mogą pomóc rozwinąć działania marketingowe Twojej firmy?

Pamiętaj, że użytkownicy Instagrama skupiają się na obrazie. Najważniejszy jest przekaz graficzny. Jeżeli zatem chcesz się z szerszą społecznością podzielić ofertą swojego sklepu internetowego, to firmowy Instagram będzie doskonałym pomysłem!

Warto mieć na uwadze, że taka forma kontaktu z obecnymi oraz potencjalnymi klientami sprawdzi się nie tylko w przypadku sklepów internetowych, oraz prowadzących działalność stacjonarną. To także doskonały sposób promocji dla firm z branży usługowej. Masz salon fryzjerski? Pochwal się na Instagramie zdjęciami fryzur, które wykonujesz. Masz restaurację? Oczaruj internautów kolorowymi grafikami, na których znajdą się smakowite potrawy.

Firmowy Facebook – o czym trzeba pamiętać, zakładając firmowe konto na tym portalu?

Firmowy Facebook to nie tylko konto i wall, na którym publikujesz newsy dotyczące działalności firmy. To także miejsce, w którym stworzysz wirtualną wizytówkę firmowych wydarzeń.

Niedocenianą funkcjonalnością Facebooka są grupy. Możesz stworzyć grupę dyskusyjną dla swoich pracowników czy klientów. Na istniejących grupach możesz reklamować (byleby w sposób nienachalny!) produkty czy usługi świadczone przez Twoją firmę. Zanim jednak na którejś z grup umieścisz posta reklamowego, to wcześniej zapoznaj się z jej regulaminem. W niektórych miejscach posty reklamowe są zakazane.

Pamiętaj także o tym, że za pomocą Messengera możesz utrzymywać stały kontakt ze wszystkimi osobami, które wyrażą zainteresowanie Twoją ofertą. Im sprawniej będziesz odpowiadać na wiadomości użytkowników, tym bardziej zyska na tym wizerunek firmy.

Dlaczego firmowe konto w mediach społecznościowych to dobra decyzja?

Firmowe social media pozwalają na skuteczne rozszerzenie działań marketingu internetowego o nowe kanały dotarcia do potencjalnych klientów. Jednak to nie koniec zalet posiadania firmowego konta na Facebooku czy Instagramie. Media społecznościowe mogą stać się również elementem strategii kreowania pozytywnego wizerunku Twojej firmy wśród internautów.

Możesz zdobyć nowych klientów

Regularna publikacja postów na fanpage’u to sposób na pozyskanie nowych klientów. Wkładając odrobinę zaangażowania i nieco pomysłowości w tworzenie ciekawego contentu masz szansę znacznie poszerzyć grono użytkowników, którzy będą zainteresowani ofertą Twojej firmy.

Masz szansę na to, aby budować długofalowe relacje z klientami

Posty, odpowiedzi na reakcje fanów, komunikacja przy pomocy Messengera – to zaledwie garść możliwości, dzięki którym zbudujesz trwałe i wartościowe relacje ze swoimi klientami. Staraj się umieszczać w mediach społecznościowych taki content, który nie tylko zainteresuje użytkowników, lecz także zaangażuje ich do określonych reakcji.

Kreujesz pozytywny wizerunek swojej marki

Jeżeli publikujesz wartościowe posty w mediach społecznościowych, dzielisz się z obserwatorami bieżącymi wydarzeniami z Twojej firmy, a do tego sprawnie odpisujesz na wiadomości i na bieżąco wyjaśniasz klientom wszelkie wątpliwości, które zgłaszają w komentarzach pod publikowanymi postami, to w ten właśnie sposób kreujesz pozytywny wizerunek swojej marki.

Zwiększasz rozpoznawalność marki wśród internautów

Popularność mediów społecznościowych jest ogromna, a co najważniejsze – stale rośnie. I to wśród użytkowników z różnych grup wiekowych. Wykorzystaj ten potencjał, aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki wśród internautów. Zainwestuj w reklamę w mediach społecznościowych i daj się zauważyć! Im głębiej zapadniesz w pamięć potencjalnych klientów, tym chętniej sięgną oni po produkty lub usługi oferowane przez Twoją firmę.

W jaki sposób prowadzić firmowe konto w social mediach, aby spełniało swoją rolę?

Zależy Ci na tym, aby firmowe social media przykuwały uwagę nowych klientów i by generowały dodatkowy zysk dla Twojej firmy? Musisz solidnie przyłożyć się do ich prowadzenia. W żadnym wypadku nie traktuj profili firmowych w mediach społecznościowych po macoszemu. Otocz je troskliwą opieką, a odwdzięczą Ci się szybciej, niż się tego spodziewasz!

Jaki jest klucz do podbicia serc fanów w mediach społecznościowych? Przede wszystkim, publikowane posty muszą być atrakcyjne i merytoryczne. Odrobina humoru od czasu do czasu nie zaszkodzi, jednak niech memy nie stanowią kwintesencji contentu zamieszczanego na Facebooku czy Instagramie. Druga, niezmiernie istotna sprawa, to regularność publikacji. Na trzecim miejscu znajduje się sprawne odpowiadanie na reakcje użytkowników.

Jeżeli zdecydujesz się na social media dla firm i zadbasz o to, aby profile firmowe były prowadzone we właściwy sposób, to możesz liczyć zarówno na powiększenie bazy klientów, wzrost sprzedaży, jak i większą rozpoznawalność marki w sieci.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Po co firmie Instagram, Facebook i inne social media? Sprawdź argumenty za!”

  1. lekceważyłem niektóre media, aż nie popracowałem nad Instagramem i jakie było moje zdziwienie, że mam dużo wejść z tych mediów, wniosek: media są dobrym źródłem

Komentarze zostały wyłączone.