Optymalizacja strony pod kampanię Google Ads

Optymalizacja strony pod kampanię Google AdsOparcie swojego marketingu o kampanię Google Ads jest bez wątpienia najbardziej przystępnym i wydajnym sposobem na wydajną reklamę internetową. Jeśli interesuje nas oferta Google, musimy jednak pamiętać o konieczności przystosowania się do wymogów sieciowego giganta, gdyż strony, które nie są dostatecznie sprawne, przynoszą znacznie gorsze rezultaty. Optymalizacja Google Ads jest zadaniem dość skomplikowanym, lecz jak najbardziej wykonalnym – wystarczy wiedzieć, jak ją pokierować.

Wynik Jakości – czym jest i od czego zależy?

Wynik Jakości to termin, z którym powinien być obeznany każdy użytkownik Google Ads. Jest to uniwersalny wyznacznik atrakcyjności poszczególnych kampanii marketingowych, który w sposób bezpośredni warunkuje ich pozycjonowanie oraz częstotliwość wyświetlania. Podawany jest on w skali od 1 do 10, gdzie 10 jest wynikiem najlepszym, pożądanym przez każdego przedsiębiorcę współpracującego z Google. To właśnie Wynik Jakości, a nie oferowana stawka czy kategoria reklamy, jest kluczową kwestią, na której polega cała optymalizacja strony pod Google Ads.

Aby uzyskać zadowalające rezultaty z zakresu Wyniku Jakości, należy przede wszystkim przeanalizować aspekty, które system ten bierze pod uwagę. Najczęściej wymienia się tu:

  • Przystosowanie reklamy do odbiorcy – prawidłowa analiza preferencji potencjalnego klienta pozwala na większą trafność w doborze przystosowanych do niego ofert

  • Współczynnik klikalności – im skuteczniejsza jest dana reklama, tym więcej internautów zdecyduje się w nią kliknąć, dane te są rejestrowane i mają wpływ na ostateczny Wynik Jakości

  • Funkcjonalność odnośnika docelowego – nawet najlepsza reklama na nic się nie zda, jeśli nasza strona internetowa nie prezentuje równie wysokiego poziomu, kwestia ta jest zależna wyłącznie od nas, dlatego nie można pozwolić sobie na jej zaniedbanie

Do wyznaczników tych najlepiej jest podejść w sposób zrównoważony i kompleksowy, stopniowo usprawniając swoją ofertę w celu jak najlepszego przystosowania do oczekiwań potencjalnych klientów.

Jak przystosować swoją stronę internetową do Google Ads?

Optymalizacja Google Ads zaczyna się od utworzenia jak najlepszej, dostatecznie usprawnionej strony internetowej. Duże znaczenie ma tutaj zarówno jej aspekt wizualny, jak i zaplecze techniczne – dla dobrych efektów warto jest zbalansować te dwie kwestie.

Szybkość wczytywania a efektywność

Na dobry start można upewnić się, że witryna oraz wszystkie jej odnośniki ładują się dostatecznie szybko. Badania wykazują, że wielu internautów irytuje się już po kilku sekundach wczytywania, czego rezultatem jest zamknięcie okna lub znaczące obniżenie szansy na skorzystanie z danej oferty. Szybkość zależy od treści portalu, ilości zawartych na nim danych, a także od samego hosta, który nas obsługuje.

Bezpieczeństwo użytkownika na stronie

Raczej nie ulega wątpliwości, że optymalizacja strony pod Google Ads jest niemożliwa, jeśli ta zawiera odnośniki, które mogą zostać uznane za niebezpieczne. Nie chodzi tutaj tylko o występowanie złośliwego oprogramowania lub wirusów, lecz o konieczność zabezpieczenia swojej witryny co najmniej przy pomocy certyfikatu SSL. W przeciwnym razie, Google może wykluczyć lub ograniczyć naszą kampanię marketingową.

Efektywny i przyjazny layout

Projekt strony internetowej ma ogromne znaczenie dla użytkownika, dlatego powinno się ją na bieżąco aktualizować i usprawniać. Najważniejszą kwestią jest tutaj czytelny i intuicyjny layout, po którym potencjalny klient będzie mógł bez problemu nawigować w celu dokładniejszego zapoznania się z naszą ofertą i danymi kontaktowymi. Dobrze zaprojektowana witryna pozostawia o wiele lepsze wrażenie, co zwiększa jej atrakcyjności, także pod względem Google Ads.

Nie można zapomnieć tu także o użytkownikach mobilnych, którzy stanowią coraz większą część rynku. Warto jest przygotować wersję strony przeznaczona na telefon, przystosowaną do obsługi za pośrednictwem ekranu dotykowego, dbając o dostatecznie duże ikony i odpowiednie odstępy pomiędzy poszczególnymi odnośnikami.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *