Strona główna » Publikacje » Optymalizacja stron w 2022 i 2023 roku – na co zwrócić uwagę?

Optymalizacja stron w 2022 i 2023 roku – na co zwrócić uwagę?

Optymalizacja witryny pod kątem SEO to niezbędny element w procesie pozycjonowanie. Zmiany wprowadzone w algorytmach Google w 2022 roku, a także te, które nastąpią w 2023 sprawiły, że czynniki on-site mają jeszcze większe znaczenie, niż dotychczas. Sprawdź, na co bezwzględnie trzeba zwrócić uwagę podczas optymalizacji strony, by móc ją skutecznie pozycjonować.

Jak optymalizacja on-site wpływa na pozycjonowanie strony

Proces pozycjonowania strony przebiega w wielu etapach. Osoby mające już trochę doświadczenia wiedzą, że pozycja strony jest zależna od ilości linków przychodzących, oraz poziomu zoptymalizowania witryny on-site. Są to dwa główne elementy, na które jednak składa się wiele szczegółów. Ogólnie można jednak stwierdzić, że są zarówno działania on-site i off-site wzajemnie się uzupełniają i nawet duża ilość linków przychodzących nie pozwoli uzyskać satysfakcjonujących wyników, jeśli witryna nie będzie prawidłowo zoptymalizowana pod kątem SEO.

Proces pozycjonowania trzeba więc zawsze rozpocząć od wykonania rzetelnego audytu SEO, a następnie wdrożenia na jego podstawie zmian. Bez tego, ilość potrzebnych do pozycjonowania strony linków może być wielokrotnie większa, a to z kolei oznacza zwiększone wydatki.

Aktualnie algorytmy wyszukiwarek, a w tym Google, rozwijane są w tym kierunku, by promować strony zoptymalizowane pod kątem SEO i UX (User Experience). Trend ten jest mocno widoczny w zmianach algorytmów, co jest naturalne w kontekście dostosowywania się do potrzeb internautów – wyszukiwarki promują witryny, które są najlepiej dostosowane pod kątem treści i kwestii technicznych do potrzeb konsumenta.

Dlaczego warto zacząć od optymalizacji SEO strony?

Aktualne zmiany w algorytmach Google sprawiły, że samo optymalizowanie strony jest kluczowe dla jej pozycji. O ile dotychczas można było pozyskiwać stosunkowo niewielkie ilości linków i cieszyć się wysokimi pozycjami, od 2022 stało się to bardzo trudne. Każda strona, by była wysoko indeksowana, musi spełniać surowe kryteria techniczne, gdyż bez tego potrzebne są wielokrotnie większe ilości linków przychodzących, niż do tej pory.

W praktyce sprawia to, że tworzenie bazy linków lub rozbudowywanie jej bez zoptymalizowania samej witryny, stało się kompletnie nieopłacalne. Do tej pory w niektórych branżach takie działanie mimo wszystko było skuteczne. Dzisiaj już tak nie jest, w pozycjonowanie stron na konkurencyjne słowa kluczowe stało się wręcz niemożliwe bez fundamentu, jakim jest strona w pełni zoptymalizowana pod kątem SEO.

Optymalizacja SEO on-site stała się więc konieczna w konkurencyjnych branżach, a także nadal jest to niezbędny element pozycjonowania, gdy chce się zminimalizować koszty w dłuższej perspektywie. W wielu sytuacjach audyt SEO i wdrożenie wytycznych pozwala osiągnąć świetne wyniki budując zaledwie niewielkie zaplecze linków przychodzących. W niszowych branżach, w których nie ma konkurencji, sama optymalizacja witryny pozwoli osiągać jeszcze lepsze rezultaty, niż do tej pory.

To oznacza, że tworząc sklep internetowy, stronę firmową lub serwis tematyczny, jeszcze bardziej opłaca się od razu realizować je na podstawie wytycznych SEO, gdyż pozwoli to niewielkim kosztem zwiększać ruch organiczny w witrynie. Na najlepsze rezultaty można liczyć, optymalizując strony na frazy z długiego ogona. Dzięki lepiej działającym robotom Google, wysokie pozycje na takie frazy można osiągać nawet bez zdobywania linków, o ile zadba się o prawidłową optymalizację.

Dla sklepów internetowych i firm jest to często najtańsza forma marketingu, która pod względem kosztów, okazuje się zaledwie ułamkiem ceny, którą by trzeba ponieść na tradycyjne formy reklamy.

Optymalizowanie stron w 2022 i 2023 roku

Skoro czynniki on-site są tak ważne, trzeba wiedzieć, na co dokładnie należy zwrócić uwagę. W SEOsklep24.pl zalecamy optymalizowanie strony już na etapie jej wdrażania, a jeśli nie zostało to zrobione, zmiany wprowadza się na podstawie wykonanego audytu w pierwszej kolejności, zanim rozpocznie się działania off-site. Najważniejsze kwestie on-site, o których nigdy nie można zapominać to:

· Treść strony – każda witryna, niezależnie od tego, czy jest to strona firmowa, serwis tematyczny, czy sklep internetowy, ma pewną treść. Musi ona być na możliwie wysokim poziomie pod względem merytorycznym i powinna być nasycona wysokiej jakości treścią zoptymalizowaną pod względem słów kluczowych. Uważać należy jednak na niedozwolone techniki optymalizacyjne, które mogą być uznane jako spam. W SEOsklep24.pl wykorzystujemy jedynie techniki zgodne z wytycznymi Google, by nie narażać klientów na nałożenie fatalnego w skutkach bana mogącego całkiem wyrzucić stronę z wyników wyszukiwania.

· Prawidłowa struktura treści (nagłówki H1-H6) – bardzo istotne jest zadbanie o prawidłową strukturę treści, czyli uwzględnienie nagłówków głównych każdej podstrony (H1)i kolejnych (H2 etc.). Jest to istotne z punktu widzenia algorytmów Google, które uwzględniają te części treści za bardzo ważne. Powinny one precyzyjnie odzwierciedlać treść podstrony, a także zawierać słowa kluczowe.

· User Experience (UX) – jako że wyszukiwarki promują witryny dobrze dopasowane do potrzeb użytkownika, algorytmy promują strony dopracowane pod kątek UX. Oznacza to, że muszą być zaprojektowane pod każdym względem tak, by internauta mógł szybko, komfortowo i intuicyjnie osiągnąć cel, dla którego wszedł na daną stronę. W kontekście stron internetowych i sklepów termin UX, a także powiązane zagadnienie UI (User Interface) należy rozumieć między innymi poprzez układ graficzny strony, możliwość szybkiego podejmowania akcji na stronie, czy intuicyjność obsługi. Osoby odpowiedzialne za projektowanie swoich stron lub nadawanie temu procesowi kierunku muszą pamiętać, że optymalizacja UX wymaga analizy odczuć użytkowników – tylko tak można zoptymalizować stronę w pełni.

· Nasycenie słowami kluczowymi – optymalizacja SEO od lat kojarzy się z doborem odpowiednich słów kluczowych dla danej witryny. Pomimo tego, że algorytm bierze pod uwagę coraz więcej czynników, słowa kluczowe, a także ich nasycenie nadal mają ogromne znaczenie i są podstawą dla procesu pozycjonowania. Ich wybór powinien być możliwie precyzyjny, a biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję, warto coraz bardziej skupiać się frazach z długiego ogona. Bieżące wytyczne nie narzucają określonego nasycenia frazami kluczowymi, gdyż wyszukiwarka promuje strony tworzące treści w naturalny sposób tak, by były one przyjazne dla użytkownika w odbiorze. Należy jednak pamiętać, by fraz nie było za mało. Niemniej istotne jest jednak to, by nie przesadzać, gdyż aktualnie taka sytuacja może doprowadzić do uznania strony za spam.

· Czynniki CWV (Core Web Vitals) – czynniki Core Web Vitals zaczęły mieć spore znaczenie od 2022. Nie są one nadal kluczowe, jednak stały się bardzo istotnym elementem, który istotnie zwiększa możliwości strony w osiąganiu wysokich wyników.

· Optymalizacja pod urządzenia mobilne – rok 2022 i 2023 to kontynuacja trendu, w którym algorytm zaczyna promować witryny zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Aktualnie nawet przeszło połowa wyświetleń jest generowana przez urządzenia tego typu, więc strony, które są nieprzyjazne dla przeglądarek mobilnych, automatycznie będą zrzucane z wyników wyszukiwania. Optymalizacja lub budowa serwisu od nowa z myślą o urządzeniach mobilnych jest kluczowa, jeśli chce się osiągać czołowe wyniki na konkurencyjne frazy kluczowe.

W SEOsklep24.pl podchodzimy do stron i sklepów internetowych kompleksowo i już na etapie audytu wyłapujemy wszystkie błędy w projektowaniu strony. Poza powyższymi aspektami, które w roku 2022 zyskały o wiele większe znaczenie, bierzemy też pod uwagę pełne spektrum pozostałych czynników, które są brane pod uwagę przy ustalaniu pozycji danej strony w wynikach wyszukiwania.

Poza wymienionymi czynnikami on-site nie zapominamy też o działaniach off-site. Bieżące aktualizacje silników wyszukiwarek zmieniły bowiem podejście także do tego tematu. Wiadomo, że na pozycję strony wpływa ilość linków przychodzących, a także to, z jakich stron pochodzi linkowanie. Aktualnie linki pozyskiwane z mało wartościowych źródeł jeszcze bardziej straciły na znaczeniu, niż miało to miejsce do tej pory, a algorytm o wiele lepiej analizuje wiarygodność poszczególnych stron pod tym względem. Dlatego też w naszej praktyce stawiamy na zdobywanie wartościowych linków, co pozwala przyspieszyć efekty pozycjonowania i zminimalizować budżet potrzebny na osiąganie konkretnych rezultatów. Dobrze wiemy, jakie strategie się sprawdzają, więc nie marnotrawimy budżetu.

Helpful Content Update 2022

W sierpniu 2022 roku zespół Google wprowadził aktualizację Helpful Content Update 2022, która co prawda nie jest całkowitą zmianą zasad działania wyszukiwarki, jednak ma ogromne znaczenie. Z założenia aktualizacja ma jeszcze bardziej promować wartościowe merytorycznie treści, jednocześnie obniżając wyniki stron o treściach wątpliwej jakości. Taka zmiana ma zmusić właścicieli stron do minimalizowania treści tworzonych tylko po to, by je tworzyć, bez chęci dostarczania internautom wartości.

Zasady tworzenia treści na strony właściwie się nie zmienią. Po prostu jeszcze bardziej trzeba zwracać uwagę na wdrażanie jedynie treści wysokiej jakości i rezygnowanie z contentu, który nic nie wnosi. To samo dotyczy zasad pozyskiwania linków przychodzących. Bazując na stronach tworzonych „tylko pod SEO”, trudno będzie coś osiągnąć.

Rok 2022 i kolejne lata sprawią, że takie „zaplecza” będą stopniowo tracić na wartości, a promowane będą strony mające linkowanie z witryn dających wartość internautom. Tym, co to oznacza w praktyce, jest proste zalecenie od zespołu Google, by jeszcze bardziej skupiać się na jakościowych treściach, gdyż przeciwne działania będą raczej przynosić odwrotne rezultaty, a więc spadek widoczności w wynikach.

Oferta i pomoc SEOsklep24.pl

Reasumując, zmiany w algorytmie Google idą w kierunku promowania stron przyjaznych użytkownikom, łatwym w obsłudze, a także dającym jak najwięcej treści. Muszą one też być zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Te kierunki są już znane od lat, gdyż właśnie w tę stronę postępowały wszystkie zmiany w zasadach budowania wyników, jednak aktualnie algorytm jest już na tyle dobrze dopracowany, że nie można iść na żadne kompromisy, jeśli chce się osiągać wysokie wyniki.

W SEOsklep24.pl od lat bazujemy na rzetelnych audytach mających na celu wychwycenie wszystkich błędów, które dzisiaj jeszcze bardziej obniżają możliwości pozycjonowania strony. Każdy audyt SEO, który jest przez nas wykonywany, uwzględnia analizę najważniejszych czynników wpływających na pozycję strony, a także setek pomniejszych, które także wymagają zwrócenia na nich uwagi. Wdrażana przez nas optymalizacja SEO ma na celu dostosowanie strony lub sklepu internetowego do bieżących wytycznych opublikowanych w 2022 roku.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu jesteśmy w stanie błyskawicznie wychwycić wszystkie błędy i sprawnie wdrożyć poprawki, a także wyznaczyć wytyczne do zmian. Po ich wykonaniu pozycjonowanie strony okaże się o wiele tańsze, a często bez nich, nie będzie możliwe. Z naszej strony oferujemy wykonanie kompleksowych usług z zakresu optymalizacji SEO i dalszego procesu pozycjonowania.

Wycenę audytu wykonujemy za darmo i jest ona niezobowiązująca, więc w razie wątpliwości i pytań technicznych, zapraszamy do bezpośredniego kontaktu. Działając od lat na rynku SEO, dobrze poznaliśmy potrzeby klientów z różnych branż i jesteśmy w stanie elastycznie dopasować się do ich potrzeb. Dbając o naszych klientów, jesteśmy w stanie rzetelnie i realistycznie przedstawić budżet niezbędny do pozycjonowania strony na określone słowa kluczowe, a dzięki pracy przy tysiącach stron, możemy to zrobić wyjątkowo precyzyjnie.

Udostępnij wpis:

1 myśl na “Optymalizacja stron w 2022 i 2023 roku – na co zwrócić uwagę?”

  1. Google przetwarza setki tysięcy terabajtów danych dziennie, co w skali roku generuje miliardy dolarów kosztów. Wpłynięcie na rynek by np. zmniejszył objętość strony o 10% spowoduje setki milionów dolarów oszczędności rocznie. Google na rynek nie wpłynie pięknymi słowami. Google na rynek może wpłynąć właśnie poprzez zmianę algorytmów, tak by premiowały np. strony generujące mniejszy transfer. Dlatego nowoczesna, szybka i zoptymalizowana strona internetowa to podstawa do dalszych działań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *