Strona główna » Publikacje » O co pytać firmę pozycjonerską przed podpisaniem umowy?

O co pytać firmę pozycjonerską przed podpisaniem umowy?

O co pytać firmę pozycjonerską przed podpisaniem umowyCoraz więcej osób lub firm, które prowadzą swoje strony www, a przede wszystkim sklepy szuka obecnie pomocy firmy pozycjonerskiej. Wynika to z ogromnej konkurencji na rynku oraz tego, że zmiany w branży SEO zachodzą niezwykle szybko. Warto wybrać oczywiście najlepszą firmę, która profesjonalnie zajmie się zwiększeniem wartościowego ruchu na stronie www.

O co pytać firmę pozycjonerską przed podpisaniem z nią umowy?

Specjalista SEO zawsze na początku współpracy prosi o dane dostępowe do serwisu. Bez nich nie ma możliwości wdrożenia działań optymalizujących stronę www.

Zazwyczaj, wymagane jest podanie loginów do:

  • panelu CMS,
  • FTP,
  • Google Analytics,
  • Google Search Console.

Wielu klientów nie ma pojęcia, gdzie szukać takich danych i czy w ogóle są one dla nich dostępne. W takiej sytuacji można skorzystać właśnie z pomocy analityka, który wszystko wytłumaczy i wskaże.

Wielu klientów denerwuje się, kiedy po podpisaniu umowy i nadaniu dostępu do serwisu pozycja ich strony nie zmienia się. Warto jednak pamiętać o tym, że na początkowym etapie specjaliści przede wszystkim przyglądają się stronie i starają się opracować odpowiednią strategię. Dopiero później można ją wcielać w życie. Strona będzie pięła się do góry w rankingach Google powoli i może to zająć nawet kilka miesięcy, jednak można mieć pewność, że zostanie wypozycjonowana w odpowiedni sposób.

Wybór firmy pozycjonerskiej warto też uzależnić od zapisów samej umowy. Często klienci nie znają się w ogóle na informatyce i nie chcą samodzielnie wdrażać działań optymalizacyjnych. W takiej sytuacji warto wybrać firmę pozycjonerską, która oferuje takie usługi i to jej webmasterzy zajmują się wprowadzaniem swojej strategii.

Czasami klienci zastanawiają się, dlaczego pomimo upływu miesiąca lub dwóch mogą zauważyć jedynie niewielką różnicę w pozycji fraz. Warto zadawać takie pytania do firmy pozycjonerskiej na bieżąco, aby uniknąć niepotrzebnego stresu. Pozycjonowanie bowiem bardzo różni się od popularnej usługi AdWords. Pozycja fraz zawsze zależała będzie od wielu różnych czynników. Obecnie roboty Google analizują ponad dwieście różnych czynników w tej kwestii i na wyniki trzeba nieco poczekać.

Bardzo często w branży zdarzają się takie sytuacje, kiedy klienci po roku od podpisania umowy rezygnują nagle z usług firmy pozycjonerskiej. Najczęściej wynika to z tego, że są bardzo zadowoleni z efektów i strona przynosi oczekiwany przez nich ruch. Warto jednak rozmawiać ze swoim kontrahentem, ponieważ pozycję raz pozyskaną można bardzo szybko stracić, jeżeli nie podejmuje się dalej określonych działań. Jest to bardzo dynamiczna kwestia i szybko może się zmienić na niekorzyść dla danej strony www.

W takiej sytuacji, warto pozycjonować nowe frazy kluczowe i skupić się na tym, aby podstrony posiadały jak najwięcej wartościowych i zgodnych z tematyką treści. Marketing internetowy jest niezwykle istotny w dzisiejszych czasach, a warto pamiętać że konkurencja również przez cały czas działa.

Udostępnij wpis:

3 myśli na “O co pytać firmę pozycjonerską przed podpisaniem umowy?”

Komentarze zostały wyłączone.