Strona główna » Publikacje » Nowy Pingwin już wdrożony! Od teraz jest częścią algorytmu

Nowy Pingwin już wdrożony! Od teraz jest częścią algorytmu

pingwinOd wielu miesięcy trwały spekulacje na temat kolejnej aktualizacji algorytmu Google, która nosi nazwę Pingwin. Plotki pomieszane z faktami sprawiały, że branża SEO nie do końca wierzyła w to, że nowy Pingwin w ogóle nadejdzie (lub zostanie oficjalne ogłoszony). Pracownicy Google często wspominali, że nowa zmiana będzie historyczna – Pingwin miał stać się częścią algorytmu Google, która działa w czasie rzeczywistym, jednak nikt nie potrafił określić, kiedy to nastąpi. Jedni twierdzili, że nowa aktualizacja wyląduje w algorytm na przełomie 2015 i 2016 roku, inni natomiast stali przy swoim, mówiąc wprost, że w tym roku Pingwina nie będzie. Teraz już wiemy, że wszyscy się mylili 🙂

Nowy Pingwin już jest!

W piątek 23 września na oficjalnym blogu Google pojawiła się wiadomość – Pingwin stał się częścią algorytmu wyszukiwarki Google (oficjalny wpis znajduje się na stronie: https://webmasters.googleblog.com/2016/09/penguin-is-now-part-of-our-core.html). Co to oznacza? Oznacza tyle, że nie będzie już więcej jednostrzałowych aktualizacji związanych z linkami – Pingwin od teraz działa w wersji live i na bieżąco będzie sprawdzał, czy aby linki prowadzące do pozycjonowanych stron są naturalne i zgodne z wytycznymi Google (jakiekolwiek te wytyczne by nie były).

Co więcej, w oficjalnym komunikacie giganta z Mountain View możemy przeczytać o tym, że zmieniło się także samo działanie aktualizacji Pingwin – od teraz algorytm będzie reagował wyłącznie na sygnały pochodzące ze spamowych rankingów Google (a nie tak, jak poprzednio bazując na sygnałach linkowych dotyczących całej strony).

Google jednocześnie przypomina, że Pingwin stał się tylko 1 z blisko 200 czynników rankingowych, które decydują o tym, jak wysoko dana strona znajduje się w wynikach wyszukiwania. Nie zabrakło również miejsca na przypomnienie, że aby nasza strona nie otrzymała kary, należy budować kompletne, pełne wartościowych treści portale zachęcające do naturalnego linkowania przez użytkowników.

Podsumowanie

Od kilku tygodni branża SEO zauważała spore wahania w pozycjach stron. Możemy podejrzewać, że właśnie wtedy rozpoczęła się procedura wdrażania nowej aktualizacji Google. Mimo to, spadki czy wzrosty nie są tak spektakularne, jak przy poprzednich aktualizacjach – może to oznaczać, że Pingwin w czasie rzeczywistym nie działa jeszcze w pełni sprawnie lub Google zmieniło charakter jego działania, zmieniając naszego arktycznego przyjaciela w bardziej łagodnego/pobłażliwego. Pozostaje nam obserwować SERP’y i dalej testować nowe rozwiązania SEO.

A czy Wasze strony dotknął już nowy Pingwin? Piszcie w komentarzach, co o tym sądzicie.

Udostępnij wpis:

12 myśli na “Nowy Pingwin już wdrożony! Od teraz jest częścią algorytmu”

  1. W sumie na wszystkich swoich stronach odnotowałem nieznaczny wzrost pozycji pod keywordami z long tail 🙂
    Efekt pozycjonowania jedynie silnych zaplecz 🙂

  2. Co to oznacza ? – od teraz algorytm będzie reagował wyłącznie na sygnały pochodzące ze spamowych rankingów Google – TROSZKĘ SIĘ BOJE, ŻE JAK BEDZIESZ LINKOWAŁ ZAPLECZE SMIECIAMI Z GSA/XNEO/etc to nie bedzie za bardzo wartościowe chyba ze masz ruskie bazy swieze jak bułki z lidla 🙂

    bede sprawdzał…

  3. Obserwuję na kilku witrynach, że niektóre podstrony poleciały o kilkadziesiąt pozycji w dół a inne na tej samej witrynie utrzymują swoje wysokie pozycje. Czyżby Pingwin dotykał tylko wybranych podstron a nie całej witryny.

  4. Jak na razie to nikt nic nie wie… Za wczas by wyciągać jakieś wnioski. Trzeba kupić nowe domeny i testy,testy i jeszcze raz testy Nie wiadomo co teraz do pingwina jest dobre a co złe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *