Strona główna » Publikacje » Nofollow vs Dofollow – parametry linków

Nofollow vs Dofollow – parametry linków

Parametry Nofollow i Dofollow to bardzo ważne zagadnienie, które musi znać każdy pozycjoner, oraz których podstawy zastosowania powinien znać również każdy klient firmy pozycjonerskiej, aby mógł ocenić czy obrany przez usługobiorcę system działania jest odpowiedni do profilu prowadzonej działalności. Dziś postaramy się dokładnie wytłumaczyć czym są parametry Nofollow i Dofollow i jak je interpretować.

Czym są parametry Nofollow i Dofollow?

Powyższe frazy to nic innego jak konkretne atrybuty dla danego linka. Jeśli nie zostanie ustanowiony jako atrybut Nofollow, to boty Google automatycznie traktują link jako Doffolow i bot podąża za nim nadając moc linkowanej stronie. Chcąc, aby link cechował się atrybutem Doffolow nie trzeba wprowadzać żadnych zmian w kodzie html. Bot Google podąża za parametrem Nofollow. Teoretycznie nie ma to wpływu na pozycję strony internetowej, praktycznie jednak można wykazać, że pewne działania poprzez atrybuty Nofollow jakieś konkretne działania na pozycję mają. Istnieją sytuacje kiedy linki Nofollow są znacznie bardziej pożądane niż linki Dofollow. O jakich sytuacjach dokładniej mowa?

Szkodliwe strony – prosty przykład, Jan Kowalski posiada bloga lub stronę internetową, na której umieszcza jakiś wpis, w którym znajdują się linki do strony. Nie chce jednak, aby te linki zaszkodziły jego stronie, dlatego oznacza ich atrybutem nofollow.

Sterowanie przepływem mocy seo – nie wszystkie podstrony są pozycjonowane i nie ma takiej konieczności, dlatego czasami warto niektóre z linków prowadzących do podstron tj. regulamin serwisu oznaczyć parametrem Nofollow. Dzięki temu łatwiej będzie nadać moc seo podstronie, która jest znacznie ważniejsza.

Takich sytuacji jest znacznie więcej i można by je wymieniać w nieskończoność. Pojawia się tu jednak zasadnicze pytanie czy linki Noffolow mogą w jakiś sposób zaszkodzić stronie i pozycji firmy? Odpowiedzi na to pytanie można interpretować na dwa sposoby. Z jednej strony parametr Noffolow nie wpływa na pozycję strony, ale jeśli do Google notorycznie będą trafiać spam raporty to jednak ten atrybut może być główną przyczyną nałożenia na stronę filtra.

Linki Doffolow są bardziej wymagające, ale nie każda strona może sobie pozwolić na ich użytkowanie. Należy jednak pamiętać, że profil linkowy strony musi być urozmaicony, aby również Google finalnie uznało stronę za ciekawą. Pozycjonerzy doskonale wiedzą jak posługiwać się linkami i jakimi parametrami je oznaczać. Tu jednak kluczową rolę odgrywa zatrudnianie specjalistów, którzy nie tylko będą mieć odpowiednią wiedzę i doświadczenie w zakresie pozycjonowania, ale będą również wiedzieć w jaki sposób wystrzegać się ewentualnych filtrów od Google, które mogą być początkiem końca sukcesu strony. Czasami wydaje się, że pozycjonowanie to tylko nakłanianie ludzi do odwiedzenia strony i nie jest to jakieś szczególnie trudne. Okazuje się jednak, że jest to bardziej skomplikowane niż nam się wydaje i często można sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc więc nie warto działać na własną rękę i szukać oszczędności.

Udostępnij wpis:

1 myśl na “Nofollow vs Dofollow – parametry linków”

  1. Trzeba pamiętać, że zarówno sytuacja, w której mamy same linki dofollow jak i nofollow będzie podejrzana. “Naturalnie” powinny one występować jednocześnie. Macie jakieś doświadczenia jaka proporcja jest najlepsza / najbardziej naturalna? Jakieś badania / testy ? może jakieś widełki, czy powinno to być 50/50 czy może bardziej w kierunku nofollow?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *