Strona główna » Publikacje » Najpopularniejsze frazy w czasach pandemii COVID-19 – co wpisujemy w Google?

Najpopularniejsze frazy w czasach pandemii COVID-19 – co wpisujemy w Google?

Przedsiębiorcy, którzy w ostatnim roku zdecydowali się na inwestycję w firmową stronę internetową, przy pomocy której promują swoje towary czy usługi, prawdopodobnie nie przypuszczali, jak istotny będzie to krok z punktu widzenia strategii rozwoju firmy. W dobie pandemii spora część handlu przeniosła się do świata wirtualnego. Interesuje Cię, jakie są najpopularniejsze wyszukiwania w Google w czasach pandemii? Zapraszamy do lektury!

Zakupy online – szansa na przetrwanie dla firmy

W związku z restrykcjami wprowadzonymi po wybuchu epidemii zamknięte zostały galerie handlowe. Ze względów bezpieczeństwa swoją stacjonarną działalność zawiesiło także wiele mniejszych sklepików. Pojawił się problem – jak wybić się ponad konkurencję i zapewnić sobie, choć minimalny obrót, pozwalający na przetrwanie firmy. Ratunkiem okazał się handel w internecie. Przedsiębiorcy, którzy już wcześniej docenili świat wirtualny jako doskonały sposób przyciągania klientów, znaleźli się na pozycji uprzywilejowanej. Dotychczasowa inwestycja zarówno w firmową stronę internetową, jak i w działania SEO, zwróciła się z nawiązką. Osoby, które wzbraniały się dotychczas z przeniesieniem części działalności do Internetu, nagle, w pośpiechu, musiały nadrabiać zaległości, walcząc tym samym o przetrwanie.

Dlaczego ilość zapytań o niektóre frazy poszybowała w górę?

Na co dzień mało kto śledzi historię ilości wyszukiwań poszczególnych fraz. Zajmują się tym głównie osoby zawodowo związane z działaniami marketingowymi w sieci. Warto przyjrzeć się temu tematowi z bliska, ponieważ działania nakierowana na pozycjonowanie określonych zapytań, mogą przynieść określone zyski, nawet jeżeli w danym okresie czasu konkretne frazy wydają się być zupełnie niszowe.

Najpopularniejsze wyszukiwania w Google w czasach pandemii związane są z działalnością sprzedaży internetowej. Dynamika sytuacji sprawiła, że konsumenci praktycznie z dnia na dzień zostali odcięci od tradycyjnych kanałów zakupowych. Coś, co do tej pory było zupełnie normalne – jak np. wizyta w galerii handlowej, nagle zostało niemal całkowicie ograniczone (z małymi wyjątkami, do których należały np. apteki).

Jakie frazy w ostatnich miesiącach cieszyły się największą popularnością wśród internautów?

Jak można się łatwo domyślić, osoby poszukujące rozmaitych dóbr, wpisywały w wyszukiwarkę hasła typu sklep internetowy, sprzedaż online, zakupy przez Internet. Konsumenci chcieli dotrzeć do sklepów umożliwiających robienie zakupów na odległość.

Druga grupa fraz zyskujących w ostatnim czasie na popularności to produkty ochrony osobistej, które w pewnym momencie stały się towarem deficytowym. Im trudniejszy był dostęp do rękawiczek jednorazowych czy płynów dezynfekcyjnych, tym częściej szukano ich w sieci. Jaki z tego płynie morał? Są sytuacje w życiu (także w tym firmowym), których nie da się przewidzieć. Wygrywa zawsze ten, kto zawczasu inwestuje w zdywersyfikowane kanały promocyjne, kładąc nacisk nie tylko na frazy główne, lecz szuka również tych bardziej niszowych, na które znacznie łatwiej pozycjonuje się stronę firmową.

Udostępnij wpis:

1 myśl na “Najpopularniejsze frazy w czasach pandemii COVID-19 – co wpisujemy w Google?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *