Najnowsze trendy SEO, które będą dominować w 2020 roku

Wraz z rozpoczęciem roku 2020 warto przyjrzeć się zmieniającym się trendom w branży SEO. Czy w roku 2020 można spodziewać się nowych trendów? Czy dotychczasowe zostaną utrzymane? Więcej informacji na ten temat można znaleźć w poniższym artykule.

Wyszukiwanie głosowe

Przede wszystkim w roku 2020 jeszcze większą popularnością niż w roku 2019 cieszyć będą się wyszukiwania głosowe. W Polsce nadal będzie to mniej widoczne niż na zachodzie, jednak wykaże się to tendencją rosnącą. W celu zwiększenia pozycji i popularności strony niezbędne okaże się zoptymalizowanie strony pod zapytania głosowe. Taka optymalizacja to tak naprawdę długotrwała strategia, w której warto wykorzystywać frazy z długim ogonem.

Zero Click Searches, czyli zapytania bez kliknięć

Według prognoz odsetek zapytań bez kliknięć w roku 2020 ma być dość spory. Już w roku 2019 ponad 50% wszystkich zapytań w Google to właśnie tego typu zapytania, a w roku 2020 ma być ich jeszcze więcej. W praktyce użytkownicy nie muszą odwiedzać strony, by uzyskać odpowiedź na stawiane pytanie. Czy zjawisko to wpłynie w jakiś sposób na pozycjonowanie stron w 2020 roku? W zasadzie nie. Warto jednak pamiętać, by content strony był odpowiednio dostosowany, a można tego dokonać, stosując na przykład zaimplementowanie danych strukturalnych. Dzięki temu można zwiększyć widoczność strony.

Praca nad obrazem danej firmy lub marki w social mediach

Płatne reklamy działają już od długiego czasu w mediach społecznościowych. Zmiana, która ma dotyczyć social mediów, odnosić będzie się do zaniku organicznego ruchu. Mimo reklam zdobywanie ruchu poprzez content będzie coraz trudniejsze. W roku 2020 duże znaczenie będzie mieć budowanie profilu linków, a także zdobywanie wzmianek o danej firmie i marce. Dzięki narzędziom służącym do monitorowania mediów społecznościowych możliwe będzie śledzenie wszystkich wzmianek. Takie działanie umożliwia budowanie i wzmacnianie matki, a także daje szansę na nawiązywanie i umacnianie kontaktu z klientami.

BERT i intencja

W 2019 roku wprowadzono BERT, czyli aktualizację algorytmu, która ma być najważniejsza zaraz po aktualizacji RankBrain. Aktualizacja BERT ma mieć wpływ na około 10% stawianych zapytań. Zadaniem BERT-a jest także lepsze rozumienie słów kluczowych i wyrażeń tworzących zapytania. Dzięki temu, że algorytm będzie analizował wszystkie słowa i nadawał im nowe znaczenia, możliwe będzie lepsze dostosowywanie odpowiedzi. Użytkownicy Google będą mogli, więc zadawać unikalne pytania, na które szybko znajdą się odpowiedzi.

Dodatkowo niezbyt istotne będą takie czynniki, jak:

  • minimalna długość tekstu,

  • rozmieszczenie nagłówków

  • inne techniki i wytyczne.

O wiele ważniejsze stanie się dokładne rozumienie intencji, które kryją się za konkretnymi frazami.

Technologia blockchain

W roku 2020 duży wpływ na branżę SEO będzie mieć także technologia blockchain. Jednym z założeń tejże technologii jest zagwarantowanie bezpiecznych transakcji, które realizowane są przez użytkowników. Są to między innymi transakcje przeprowadzane między właścicielami stron internetowych a reklamodawcami. Dodatkowo właściciele stron będą płacić tylko za odwiedziny na stronie, które są dokonywane przez prawdziwych użytkowników, a nie boty.

A co z E-A-T oraz YMYL?

Utrzymanym w roku 2020 trendem będzie ten związany z E-A-T. Google wciąż będą kłaść duży nacisk również na YMYL. Obie kwestie są ze sobą powiązane. Wszystkie strony, które nie wykażą się wysoką jakością i wiarygodnością contentu, nie będą mogły uzyskać wysokiej pozycji w Google. Dodatkowo strony, które dotyczą zdrowia, finansów, żywienia i podobnych tematów muszą wykazać się specjalną ekspertyzą. Chodzi tu na przykład o weryfikację autorów tekstów, przedstawienie ekspertów itp. Wszystkie strony mające problem z wiarygodnością i reputacją, a także obsługą klienta nie zdobędą zaufania.

Powyższe czynniki dają pełną odpowiedź na pytanie: co wpływa na pozycje w 2020 roku? Trendy utrzymają się, ale pojawi się też kilka dodatkowych zmian. Warto być z nimi na bieżąco!

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *