Nagłówki H – jak nad nimi zapanować?

Nagłówki H - jak nad nimi zapanowaćZakładając, iż każdy kto publikuje treść na stronie wie, ze jej optymalizacja jest podstawą – przechodzimy od razu do tematu jednego z elementów tegoż działania, jakim jest implementacja właściwych struktur HTML.

To bowiem dzięki takim zabiegom na treści:

  • tekst jest łatwiej skanowany przez roboty
  • robotyp wyszukiwarki wskazuje w odpowiedni sposób słowa kluczowe
  • określa się tematykę treści.

Wiedząc to, kolejnym krokiem nad którym warto jest się zastanowić jest poprawne korzystanie z headów H1-H6, aby móc z tego „wycisnąć” jak najwięcej korzyści w odniesieniu do rankingów wyszukiwarki. Nagłówki H w treści strony są bardzo potrzebne, bowiem stanowią niejako najlepsze wyróżnienie treści na tej stronie. Podstawową zasadą jest umieszczenie tytułu i podtytułu z słowami kluczowymi, natomiast już kolejne śródtytuły mają zadanie bardziej „organiczne” – muszą przyciągnąć uwagę czytelników. To samo ma miejsce w świecie online, jak i offline – wskazanie słów kluczowych i tematyki jest nadrzędnym zadaniem każdych nagłówków.

Optymalizacja nagłówków H – jak zrobić to dobrze?

Stosowanie śródtytułów przy pozycjonowaniu SEO wcale nie jest trudnym czy mocno zaawansowanym zadaniem, a korzyści które wynikają z tego, iż nagłówki H1-H6 stosowane w odpowiedni sposób są liczne. Dzięki nim można w naturalny sposób nasycić tekst słowami kluczowymi, a to przekłada się na to, iż wyszukiwarka interpretuje taki tekst jako treść wyższej jakości. To przyjazne także dla robotów wyszukujących tematycznych podstron.

Warto tutaj pamiętać o:

  • zachowaniu hierarchii nagłówków H1-H6
  • słowach kluczowych używanych w nagłówkach HTML

Nie zapomnij również o odpowiednim nasyceniu frazami, gdy przygotowujesz śródtytułu. Oczywiście w H1 powinny zawsze znajdować się najważniejsze frazy kluczowe, a w kolejnych również frazy – tylko już w odmienionych formach. Jeśli chodzi o frazy z długiego ogona to powinny obejmować one mniej ważne słowa kluczowe w dokładnym dopasowaniu i w odmianie. To najlepszy sposób na mądre wykorzystanie headów.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Nagłówki H – jak nad nimi zapanować?

  1. Borys pisze:

    Artykuł kompletnie bezwartościowy. Takie lanie wody o niczym, napisany tylko dla lansu. Brakuje tylko zdjęcia autora w stringach i żelkiem na włosach. Żadnego przykładu, wyjaśnienia jak używać np. h1 tylko raz na stronie, h2 można więcej itp…. Artykuł dla gawiedzi, takich artykułów można przeczytać tysiąc i nadal nic z tego się nie wie. Wstyd.
    PS. Nagrałem sobie kamerką proces pisania i dodania komentarza, zobaczymy co z cenzurą. Jak komentarz zniknie to wyp… filmik na całą sieć.

    • Póki jeszcze jest. Nagłówek jest ciekawy, ale mi się wydaje, że można byłoby podać jakieś wyniki badań, np. jak użycie nagłówku h1 wpływa na wzrost pozycji? Czy jaka jest różnicy pomiędzy h4 i ?

  2. Marcin pisze:

    W sumie jakimiś testami A/B można spokojnie sprawdzić jak dany nagłówek będzie wpływał na pozycję.

    ___________
    http://e-prom.com.pl/

  3. Mrrobot pisze:

    Też liczyłem, że więcej wiedzy przyswoję z tego artykułu. Jedynie dla początkującego ważne, aby stosował nagłówki z frazami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *