Strona główna » Publikacje » Marketing szeptany czy zwykły spam?

Marketing szeptany czy zwykły spam?

 

Zdobywać linki można na wielu stronach. Katalogi i precle tworzone są po to, aby linkować i indeksować. Niektóre strony jednak stronią od linków, usuwając wszystko, co z nimi związane, przykładem takich stron są fora internetowe, które clou działania skupiają wokół interakcji z użytkownikami i możliwościami porozmawiania, wymienienia się poglądami lub po prostu przedyskutowania danego tematu. Fora tematyczne lub ogólnotematyczne spodobały się wielu pozycjonerom. Dlaczego? Ponieważ są wartościowe, a jak wiemy – wartościowa strona to idealne miejsce na wstawienie linku.

Na forach internetowych opiera się także marketing szeptany, który jest sztuczną reklamą dla strony/firmy. Niektóre wpisy kampanii szeptanej są naturalne, poruszając ciekawe tematy na tematycznych forach. Inne natomiast są bezczelnym spamem, czyli wpisami napakowanymi linkami i pytającymi o sklep, którego link znajduje się w stopce osoby pytającej. Nic dziwnego, że wielu administratorów forów ma dosyć, usuwając takich użytkowników lub zmieniając ich linki na anchory typu spam.

Warto pamiętać, że profesjonalny marketing szeptany przynosi korzyści (nawet dla SEO). Natomiast marketing szemrany, czyli ten mniej profesjonalny i naturalny może być tylko stratą czasu i pieniędzy (a co najgorsze, może wpłynąć źle na postrzeganie strony/firmy w oczach użytkowników).

Udostępnij wpis:

7 myśli na “Marketing szeptany czy zwykły spam?”

  1. Niestety mało jest osób, które zajmują się profesjonalnym marketingiem szeptanym. Ciężko taką osobę znaleźć do współpracy. Marketing szeptany przynosi fajne efekty. Szczególnie jak jest przeprowadzany nie standardowo 🙂

  2. Marketing szeptany to ogromne koszta z tym związane, niestety nie w każdej branży przynosi zyski, ale trzeba przyznać, że dobre wpisy na wartościowo/tematycznych forach potrafią zdziałać cuda, jako przykład podam mamy sklep wędkarski, dajemy wpisy na forum wędkarskim, że taka wędka jest najlepsza itp.

  3. No właśnie problem jest z tym, że samemu zrobimy najlepiej, ale kto na to czas znajdzie 🙂 Lepiej takie rzeczy jest zlecać copywriterom, tylko większość z nich to młode osoby (liceum), które potrafią tylko pisać teksty do katalogów. Mało jest osób, które mają pojęcie o marketingu szeptanym. MS nie równa się zdobywanie linku, tylko ściągnięcie ruchu. A sporo osób o tym zapomina.

  4. Patrzmy kto pisze te niby szeptane reklamy na forach. Jeśli ktoś dopiero zarejestrowany to kicha. Może warto zatem teraz pozakładać sobie kilkadziesiąt loginów na forach, pisać raz na tydzień i za rok mamy fajne konta z historią

  5. Troszkę ten wpis zawaliłeś. Troszkę żali, troszkę tezy, ale wygląda na to, że zrobiłeś go tylko, żeby podlinkować “precle”. Unikaj takich wpisów, bo zmarnowałeś temat, czas i miejsce na fajny temat.

  6. Co do tych kont na forach, to wcale nie trzeba czekać roku… Wystarczy zwykle napisać do Admina o drobną przysługę zmiany danych i za 10zl uwierzcie mi że Wam tam wpiszą nawet że jesteście od 100lat tam i macie 1000 postów 🙂

Komentarze zostały wyłączone.