Strona główna » Publikacje » Lejek sprzedażowy w sieci – czym jest i jak go zaplanować?

Lejek sprzedażowy w sieci – czym jest i jak go zaplanować?

Bardzo istotnym w marketingu internetowym zagadnieniem jest lejek sprzedażowy. Zagadnienie to nie jest jednak znane wszystkim właścicielom stron i firm, dlatego kampanie reklamowe oraz działania marketingowe nierzadko kończą się fiaskiem. Poniżej postarano się dokładnie wyjaśnić, co oznacza owe zagadnienie, a także jakie ma ono wpływ na sprzedaż i popularność danej marki lub produktu. Z artykułu można się również dowiedzieć jakie znaczenie ma prowadzenie odpowiedniej strategii marketingowej.

Czym właściwie jest lejek sprzedażowy?

Pierwszym pytaniem, na jakie należy uzyskać odpowiedź, jest: czym jest lejek sprzedażowy? Otóż w uproszczeniu jest to specjalne narzędzie służące do uporządkowania całego procesu sprzedaży. Głównym celem jest tu przekształcanie większości osób, które po raz pierwszy odwiedzają stronę w przyszłych klientów. Lejek sprzedażowy to po prostu specjalny model, który ma za zadanie zobrazować proces sprzedażowy od pierwszego kontaktu do zakupu wybranego produktu. Rozwiązanie to znajduje zastosowanie nie tylko w marketingu internetowym, ale także tradycyjnym.

Etapy procesu sprzedażowego

Każdy proces sprzedażowy składa się z kilku etapów. Są to:

  • awerness, czyli tworzenie świadomości marki w głowie klienta,

  • interest, czyli wzbudzenie u klienta zainteresowania produktem lub usługą,

  • desire, czyli wzbudzenie uczucia pożądania u klienta,

  • action, czyli realizacja poprzez zakup,

  • loyalty, czyli lojalność klienta w stosunku do marki – jest to piąty, ale nie spotykany zawsze etap dodatkowy.

Dzięki wyodrębnianiu etapów możliwe jest dokładne określanie położenia klientów. Pozwala to dostosować działania, reklamę i inne czynniki do ich oczekiwań. Tym samym można sprawnie doprowadzić do zakupu i jednocześnie zysku.

Jaki jest kolejny krok po osiągnięciu konwersji?

W sytuacji, gdy transakcja została dokonana, a tym samym klient dokonał zakupu produktu lub usługi należy wykonać dalsze czynności, które mają na celu utrzymanie pozytywnych relacji z klientem. Doskonałym krokiem jest tu podziękowanie za dokonany zakup. Ponadto na tym etapie można zaproponować klientowi produkt komplementarny. W celu budowania lojalności można również zaproponować atrakcyjny kod rabatowy na następne zakupy.

Czy lejek sprzedażowy jest zawsze skuteczny?

Odpowiednio zaprojektowany lejek sprzedażowy w firmie może przynieść wiele korzyści. Do osiągnięcia sukcesu niezbędne jest jednak opracowanie specjalnego modelu biznesowego, a także udostępnienie klientom produktów, które są odpowiedzią na ich potrzeby. Lejek wygląda nieco inaczej w przypadku każdej branży, dlatego należy go zawsze właściwie projektować. Jedynie wtedy przynosi korzyści i pozwala osiągnąć oczekiwane rezultaty.

O wiele łatwiej jest przekonać pozyskanego już klienta do dalszych zakupów i transakcji niż zyskanie zupełnie nowego. Warto o tym zawsze pamiętać tworząc lejek sprzedażowy i prowadząc kampanie reklamowe. Im lepszy model sprzedażowy, tym skuteczniejsze mogą być wszelkie działania marketingowe, które prowadzą do zysku.

Udostępnij wpis:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *