Leady sprzedażowe – czym są i jak je zdobywać?

Leady sprzedażowe - czym są i jak je zdobywaćPodstawą funkcjonowania każdej firmy czy przedsiębiorstwa są zainteresowani danymi usługami czy też produktami klienci. Wszystko bowiem opiera się tutaj na zjawisku sprzedaży. Zainteresowani klienci mogą być zarówno osobami indywidualnymi jak też biznesowymi, a to właśnie ich nazywa się mianem leadów sprzedażowych. Każdy kto okaże zainteresowanie współpracą z daną firmą i wykona pewien ruch w kierunku nawiązania z nią kontaktu jest leadem. Dzięki różnorodnym działaniom marketingowym można znacznie zwiększać sprzedaż czyli jednocześnie poszerzać leady sprzedażowe. Istnieje na to wiele metod, które zostały opisane poniżej.

Zdobywanie leadów w marketingu online

Co raz więcej firm posiada swoje witryny w sieci, a co więcej prowadzi także biznes online. Stąd też marketing online nie jest dzisiaj rzadkością, a wręcz przeciwnie. Dzięki licznym poradom bardzo łatwo nauczyć można się jak zdobywać leady sprzedażowe poprzez internet. Jedną z ciekawszych opcji jest nawiązywanie kontaktu z klientami jeszcze przed ich zainteresowaniem daną ofertą. Otóż można bowiem postawić na poradniki czy e-booki, które dostarczą ciekawych informacji lub będą stanowiły niezbędną i przydatną pomoc w danym zakresie.

Dzięki temu klient zwraca uwagę na wyróżnianie się danej firmy na tle innych. Innymi godnymi uwagi metodami wpływającymi na zwiększenie leadów sprzedażowych są:

  1. prowadzenie bloga firmowego

  2. prowadzenie video marketingu

  3. pojawianie się w mediach społecznościowych

  4. organizowanie szkoleń internetowych

  5. prowadzenie korespondencji mailowej czyli newslettery

  6. korzystanie z obrazów i grafik, które są znacznie łatwiej przyswajalne niż tekst

Dodatkowo warto umieszczać na stronie informacje o osiągnięciach zawodowych i wszelkich sukcesach, a ponadto podparcie się kwalifikacjami, gdyż wywiera to wpływ na pierwsze wrażenie o firmie.

Każda branża jest inna

Tak naprawdę trzeba wiedzieć, że każda branża jest nieco inna, dlatego też nie zawsze każda metoda sprawdzi się jako najlepsza w każdym przypadku. Otóż dla jednych okazują się być lepsze bardziej tradycyjne formy reklamy podczas gdy inne firmy notują, że ich sprzedaż w internecie wzrosła, gdy rozpoczęli kampanię w mediach społecznościowych czy też postawili na video marketing. Dość uniwersalnym sposobem na zwiększanie się leadów sprzedażowych jest także wykorzystywanie stron błędu 404. To właśnie za pomocą takiej strony również można pozyskać nowych klientów. Polega to po prostu na tym, że podczas popełnienia przez klienta błędu podczas wpisywania adresu URL lub też przekierowania klient może skorzystać z umieszczonego na takiej stronie formularza i w ten sposób nadal nawiązuje kontakt z firmą. Ciekawym pomysłem uniwersalnym dla każdej branży jest również stosowanie ciekawych przycisków call to action, które są bardzo przydatnym i skutecznym narzędziem w pozyskiwaniu nowych klientów. Oczywiście muszą zostać najpierw dobrze zaprojektowane tak by przyciągały uwagę potencjalnych klientów odwiedzających stronę internetową. Wszelkie działania marketingowe należy zawsze dostosować do potrzeb klientów i rodzaju branży.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *