Strona główna » Publikacje » Kryzys związany z COID-19 – kto otrzyma pomoc od Google

Kryzys związany z COID-19 – kto otrzyma pomoc od Google

graf1W związku z pandemią COVID-19 do drzwi wielu firm, zwłaszcza tych małych i średnich, zaczął pukać kryzys. Załamanie się łańcucha dostaw, zmniejszenie popytu na towary i usługi, czy wprowadzone przez władze krajowe zakazy związane z wykonywaniem działalności, to główne przyczyny problemów finansowych.

Pomoc dla firm – Google wkracza do akcji

Gdy Pandemia zaczęła nabierać na sile i dla wszystkich okazało się jasne, że nie będzie praktycznie żadnej branży, na której ta sytuacja nie odbije się echem, to z różnych stron zaczęła do firm napływać pomoc. Przyjmuje ona różną formę – ulg podatkowych, kredytów na preferencyjnych warunkach, a także w formie voucherów czy żywej gotówki do wykorzystania na działania marketingowe. Pomiędzy firmy reklamujące się za pośrednictwem Google ADS ma zostać rozdysponowane aż 340 milionów dolarów, które Google przekazuje małym i średnim firmom na całym świecie. Wydaje się, iż pomoc od Google będzie konkretna.

Kto i kiedy może liczyć na dodatkowy budżet reklamowy od Google?

Pierwsze pieniądze na firmowe konta mają zacząć płynąć już w maju. Nie został oficjalnie udostępniony żaden harmonogram, choć można przypuszczać, iż w pierwszej kolejności zostaną zasilone konta amerykańskich firm, jednak i europejscy przedsiębiorcy mogą liczyć na pomoc. Dopłaty do kampanii Google Ads będą na zróżnicowanym poziomie, jednak by je w ogóle otrzymać, trzeba jednak spełniać kilka warunków. Po pierwsze, taka pomoc będzie skierowana tylko do małych i średnich firm. Po drugie, firma musiała aktywnie korzystać z platformy Google Ads przez 10 z 12 miesięcy ubiegłego roku. Kampanie reklamowe musiały być także aktywne w jednym z pierwszych miesięcy obecnego roku.

Udostępnij wpis:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *