Strona główna » Publikacje » Kolejne zmiany w Google Mobile

Kolejne zmiany w Google Mobile

21 kwietnia to był tylko początek – Google potwierdza wprowadzenie kolejnych zmian w mobilnych wynikach wyszukiwania. Tym razem padło na aplikacje mobilne, które stały się jednym z czynników rankingowych.

Na wstępie od razu zakomunikujemy – zmiany dotyczą WYŁĄCZNIE Google Mobile. Google na swoim oficjalnym blogu zakomunikowało, że zmiany mają pomóc twórcom aplikacji mobilnych, którzy dzięki drobnym zmianom w kodzie aplikacji mogą pomóc jej w lepszej promocji.

W praktyce wygląda to następująco – twórca aplikacji umieszcza specjalny kod od Google, który automatycznie indeksuje aplikację i w wynikach wyszukiwania pokazuje ją na pierwszej pozycji (oczywiście tylko po wpisaniu w wyszukiwarce nazwy aplikacji). Co więcej, użytkownik może zainstalować daną aplikację z poziomu serpów – wraz ze specjalną ramką aplikacji (w której znajduje się ikona, opis i oceny użytkowników), znajdziemy przycisk instalacji.

Screen2

W przypadku, gdy użytkownik ma już zainstalowaną apkę, zamiast przycisku instalacji – znajdujemy przycisk, który przenosi na oficjalną stronę oprogramowania.

To bardzo wygodna zmiana, zwłaszcza dla tych, którzy na co dzień są mobilni. Na aktualizacji zyskują zarówno twórcy aplikacji, którzy już notują zwiększenie ilości pobrań swoich oprogramowań, jak i użytkownicy, którzy w wygodny sposób mogą z poziomu serpów instalować nowe aplikacje.

Udostępnij wpis:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *