Strona główna » Publikacje » Kampanie produktowe CSS – kiedy warto uruchomić?

Kampanie produktowe CSS – kiedy warto uruchomić?

Reklama w Google to bardzo korzystna opcja pozwalająca wypromować niektóre produkty i usługi w internecie. Umieszczenie takiej reklamy w wyszukiwarce przynosi wiele zysków, a dzięki dostępowi do niektórych narzędzi możliwe jest osiąganie maksymalnych korzyści. Ciekawym zagadnieniem jest tworzenie kampanii produktowych, które są niezwykle efektywne i zyskowne. Więcej na ten temat można znaleźć poniżej.

Co oznacza kampania CSS?

Najlepszą formą reklamy w sieci jest aktualnie reklama produktowa, która oferowana jest przez wyszukiwarkę Google. W uproszczeniu usługa CSS to po prostu porównywanie cen produktów oferowanych przez różnych usługodawców. Jest to strona internetowa, na której znaleźć można informacje cenowe pochodzące od wszystkich sprzedawców internetowych. Przykładem znanych porównywarek cenowych są: Allani, Zalando, Domodi i wiele innych. Użytkownik po kliknięciu w produkt na danej stronie zostaje od razu przekierowany do strony sprzedawcy. Tam może zapoznać się ze wszystkimi informacjami na temat danego produktu. Przekierowanie następuje również po kliknięciu przez użytkownika w reklamę. W przypadku kampanii CSS pojawia się link przekierowujący posiadający określoną nazwę. Działanie CSS opiera się o licytowanie stawek CPC. A te są w przypadku CSS bardzo korzystne i niskie. W kampaniach reklamowych możliwe jest tworzenie dowolnej liczby CSS. Co ważne kampanie produktowe CSS nie generują dodatkowych marży technologicznych. Chodzi tutaj dokładnie o brak opłaty związanej z kliknięciem w reklamę z innej usługi niż Google Shopping. Reklamy cieszą się wysoką pozycją w boksach produktowych. Zaletą CSS jest także wysoki wzrost liczby wyświetleń i kliknięć.

Jak wygląda tworzenie kampanii produktowych CSS?

Wielu sprzedawców internetowych zastanawia się z pewnością nad tym, jak tworzyć kampanie produktowe CSS. Ze strony sprzedawcy sprawa wygląda tak, że niezbędne jest znalezienie partnera, który posiada certyfikowaną przez Google usługę CSS. Zaleca się, by wybrany partner wykazywał się dużym doświadczeniem w tym zakresie. Optymalizacja reklam PLA jest bardzo istotna i ma wielki wpływ na efektywność całej kampanii. CSS tworzy z kolei oddzielne konto Merchant Center dla sprzedawcy internetowego. Dzięki temu możliwe jest przesyłanie wszystkich danych dotyczących asortymentu danego sklepu online. Możliwe jest także uruchomienie kampanii PLA.

Wdrożenie usługi CSS przez partnera składa się z kilku podstawowych elementów, a są to takie czynności jak:

  • przygotowania pliku produktowego

  • kontrolowanie poziomu stawek na podstawie o ustalonej strategii

  • konfiguracja Merchant Center oraz całej kampanii produktowej

Pod względem technicznym nie ma możliwości wyświetlania przez jednego reklamodawcę konkretnego produktu w różnych boksach pochodzących z innych CSS. Tak naprawdę im bogatsza i szersza jest oferta danego sklepu, tym lepsze efekty może zyskać sprzedawca korzystający z usługi CSS. System często wyświetla reklamy podobnych do siebie produktów, a to zwiększa efektywność kampanii.

Udostępnij wpis: