Strona główna » Publikacje » Jesteś copywriterem? Oto 5 propozycji książek o pisaniu tekstów i content marketingu, które musisz poznać!

Jesteś copywriterem? Oto 5 propozycji książek o pisaniu tekstów i content marketingu, które musisz poznać!

Niepewna sytuacja na rynku zatrudnienia zmusza wiele osób do tego, aby poszukać nowej drogi rozwoju zawodowego. Jeżeli i Ty stoisz przed decyzją, co dalej w życiu robić i chodzi Ci po głowie pomysł, aby spróbować swoich sił w copywritingu, to zanim podejmiesz ostateczną decyzję, to koniecznie zapoznaj się z naszymi propozycjami czytelniczymi! Poniżej znajdziesz książki dla copywriterów, po które warto sięgnąć. Są to zarówno książki o Content Marketingu jak i książki o pisaniu tekstów pod SEO. Wymienione niżej tytuły powinny się znaleźć w prywatnej biblioteczce każdego copywritera!

Czytelnictwo w Polsce – czy jest o co walczyć?

Rankingi czytelnictwa w naszym kraju wyglądają z roku na rok coraz mizerniej. Przykro to stwierdzić, ale ponad połowa Polaków nie przeczytała żadnej książki w ciągu roku. Jest cień szansy, że sytuację tę uda się nieco odczarować dzięki e-bookom, choć wydaje się, że jeszcze długa droga do pełni sukcesu. Jeżeli chcesz związać swoją zawodową przyszłość z copywritingiem, to koniecznie zerknij na naszą propozycję. Poniżej przedstawiamy kilka pozycji książkowych, które pozwolą Ci rozwinąć skrzydła zawodowe. Zaparz sobie ulubioną herbatę – zapraszamy do podróży przez ciekawy świat książek branżowych!

Książki o copywritingu – dlaczego warto po nie sięgać?

Na pytane, czy warto sięgać po książki branżowe, może być tylko jedna odpowiedź – oczywiście, że warto! Czytając o zawodzie copywritera, dowiesz się, jakie wyzwania na Ciebie czekają na drodze zawodowej oraz jak uniknąć najczęstszych błędów. Prezentowane poniżej pozycje to ciekawe propozycje nie tylko dla osób, które zaczynają swoją przygodę z copywritingiem. To także szansa rozwoju dla osób, które w tym zawodzie siedzą od dłuższego czasu i powoli zaczyna im brakować zapału do dalszego zawodowego progresu.

W każdej z przedstawionych niżej książek znajdziesz garść wartościowych informacji, które z pewnością okażą się przydatne. Zainwestuj we własny rozwój i poświęć kilka wieczorów na to, aby poczytać literaturę branżową. Korzyści zobaczysz szybciej, niż Ci się wydaje! Pamiętaj – taka książka to także świetny prezent dla bliskiej osoby, która zastanawia się nad zmianą zawodowego kierunku!

Książki o Content Marketingu

Poniżej kilka propozycji dla osób, które swoją przyszłość wiążą z marketingiem treści. Ta nowoczesna strategia marketingowa zyskuje z każdym rokiem coraz większą rzeszę zwolenników. Nie da się ukryć, że każdy marketingowiec, powinien posiadać nie tylko doświadczenie w swojej branży, lecz także i sporą dawkę wiedzy – a jak wiadomo – warto ją czerpać wyłącznie ze sprawdzonych źródeł!

1. Everybody writes Ann Handley

To książka, przy której z pewnością nie będziesz się nudzić! Autorka w sposób pełny humoru prezentuje przydatne porady, które przydadzą się w pracy każdego marketingowca. Dzięki tej pozycji przekonasz się, że wrodzony talent pisarski to nie wszystko! Co więcej, wymierne korzyści możesz uzyskać dzięki wytrwałym ćwiczeniom, wystarczy, że od podstaw poznasz technikę pisania. Praca z tekstem może być przyjemnością – a przecież wszyscy chyba marzą o tym, aby wykonywanie czynności zawodowych było kreatywne, twórcze i dawało satysfakcję!

Jest to wyjątkowa propozycja zarówno dla nowicjuszy, jak i dla osób, które na pracy w marketingu zjadły zęby. Można w niej znaleźć sporo inspiracji i jeszcze więcej konkretnych wskazówek jak pracować z tekstem, aby trafić w gust potencjalnego odbiorcy!

2. Content Marketing. Dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj – sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści. Tomasz Stopka

Chcesz poznać sposób na to, aby oczarować czytelnika każdym tekstem, który wyjdzie spod Twojego pióra? Szukasz konkretnych porad dotyczących tego, jak pisać, aby produkty bądź usługi, które omawiasz, wzbudziły szczere zainteresowanie potencjalnych klientów? Ta pozycja jest zdecydowanie dla Ciebie! Tomasz Stopa jest praktykiem – swoją wiedzę zdobywał w agencjach interaktywnych, dzięki czemu doskonale wie, o czym pisze.

Ta lektura pozwoli Ci na zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie Content Marketingu. Po jej przeczytaniu będziesz w stanie wdrożyć w swojej firmie skuteczną strategię marketingową, niezależnie od tego, jakim budżetem będziesz dysponować. Dowiesz się także, jak omijać popularne pułapki, w które wpada większość (zwłaszcza początkujących) osób, które dopiero zaczynają swoją pracę z Content Marketingiem. Autor prezentuje także zestaw ciekawych narzędzi pozwalających na skuteczny monitoring prowadzonych działań – analizuj, sprawdzaj i wyciągaj wnioski – a Twoja praca będzie jeszcze efektywniejsza!

Komu mogą przydać się informacje zawarte w książce? Każdemu! Sięgnij po tę lekturę niezależnie od pozycji na drabinie zawodowej. Jeżeli jesteś dopiero na jej początku, zyskasz cenną wiedzę dotyczącą m.in. najczęstszych błędów. Jeżeli już masz spore doświadczenie w marketingu treści, możesz ugruntować wiedzę oraz porównać swoje dotychczasowe doświadczenia zawodowe z punktem widzenia innego praktyka!

3. Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki, Paweł Tkaczyk

Autor podchodzi do tematu budowania marki w sposób wyjątkowo praktyczny. Nie znajdziesz tu lania wody – za to masz na tacy podane konkretne informacje. Jak je wykorzystasz? To zależy już tylko od Ciebie! Interesujesz się procesem budowania marki? A może stoi przed Twoją firmą konieczność rebrandingu? Pozycja ta została stworzona w taki sposób, aby czytelnik mógł w dowolnym momencie sięgnąć po fragment, który interesuje go najbardziej! Nie musisz czytać od deski do deski – wyłuskaj najcenniejsze informacje i wracaj do lektury tyle razy, ile będziesz potrzebować!

Książki dla Copywriterów

Poniżej coś dla pasjonatów pióra, którzy pragną swoje umiejętności przełożyć na konkretny zarobek w sieci. Zawód copywritera staje się coraz popularniejszy, a wszystko przez intensywny rozwój branży e-commerce. Miej jednak na uwadze, że lekkie pióro nie wystarczy do tego, aby zainteresować potencjalnego odbiorcę do zakupu określonych produktów czy usług. Nieustannie szlifuj swój warsztat i zdobywaj wiedze z pogranicza psychologii i marketingu, a Twoje teksty będą cieszyły oko odbiorców!

4. Jak pisać, żeby ludzie chcieli czytać (i kupować), Artur Jabłoński

Chyba każdy pamięta jeszcze ze szkoły złote zasady dotyczące poprawnego pisania rozprawek, opowiadań czy relacji z wydarzeń. Okazuje się jednak, że wiedza ta, niekoniecznie jest przydatna. Poznane wcześniej reguły nijak mają się do oczekiwań odbiorców, do których kierujesz komunikaty nasycone marketingowymi treściami.

Tytuł książki mówi sam za siebie. Dowiesz się z niej między innymi tego, w jaki sposób człowiek odbiera teksty reklamowe, dlaczego forma komunikatu jest tak istotna oraz jak pisać, aby zadowolić nawet najbardziej wymagającego odbiorcę. Po przeczytaniu tej pozycji zrozumiesz, że piękno kryje się w prostocie. Tekst napisany prostym językiem również może być angażujący!

Pamiętaj – jeżeli tworzysz tekst, zastanów się najpierw nad tym, do kogo ma być on kierowany. Nie pisz dla siebie, tylko weź pod uwagę preferencje odbiorcy! To prosta recepta na sukces w świecie copywritingu. Nie unikaj języka korzyści – dzięki niemu zrealizujesz cele biznesowe, a odpowiednie formatowanie i poprawnie stworzone nagłówki przyciągną i zatrzymają uwagę czytelnika!

Po tę pozycję powinien sięgnąć każdy początkujący copywriter. Jest to doskonała baza wiedzy o tym, w jaki sposób konstruować teksty i jakiego języka używać przy tworzeniu komunikacji z odbiorcą. Książka została napisana wyjątkowo przystępnym językiem – dzięki temu można pochłonąć ją jednym tchem.

5. Biblia Copywritingu, Dariusz Puzyrkiewicz

O ile można uznać, że książka prezentowana powyżej, to doskonała propozycja zwłaszcza dla początkujących mistrzów słowa w wirtualnym świecie, o tyle z Biblią Copywritingu autorstwa Dariusza Puzyrkiewicza powinien szczegółowo zapoznać się każdy copywriter, bez względu na to, czy jego staż zawodowy wynosi kilka tygodni, czy kilka lat.

Ta pozycja to istne kompedium wiedzy. Z pewnością nie połkniesz jej zbyt szybko – aby maksymalnie wykorzystać informacje w niej zawarte, trzeba poświęcić trochę czasu na ich zrozumienie, przegryzienie się przez temat. Autor prezentuje szereg wartościowych porad, dzięki którym tworzenie ciekawego contentu stanie się znacznie prostsze.

O czym musisz pamiętać, tworząc tekst, który ma w pełni zaangażować czytelnika? Przede wszystkim wciel się w niego. Stwórz w swojej głowie profil odbiorcy – wówczas sprawniej będziesz operować językiem korzyści dostosowanym do konkretnej persony. Nie daj się jednak zwieść magicznym sformułowaniom sprzedażowym – tekst, który tworzysz, powinien być spójny od początku do końca. Operuj emocjami czytelnika, a przekonasz go do decyzji zakupowych, na których Ci zależy.

Nad zakupem Biblii Copywritingu powinien pomyśleć każdy, kto poważnie myśli nad rozwojem swojej kariery zawodowej. To książka z cyklu must have – sięgnij po nią, a zupełnie innym okiem spojrzysz na proces twórczy.

Od jakiej książki warto zacząć?

To jest kwestia niezwykle indywidualna. Po pierwsze – musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czego oczekujesz po przeczytaniu książki i w jakim kierunku chcesz się rozwijać. Książki dla copywriterów mogą poruszać przeróżną tematykę. Część z nich zawiera praktyczne informacje dotyczące tego, jak pisać, aby teksty spełniały wymogi robotów wyszukiwarek – będą to książki o pisaniu tekstów pod SEO. Jeżeli bardziej interesujesz się contentem, jego wpływem na rozwój firmy i na pozyskiwanie nowych klientów, to z pewnością o wiele bardziej zainteresują Cię książki o Content Marketingu.

Co ważne – rynek branżowej literatury coraz bardziej się rozrasta i pojawiają się na nim coraz częściej pozycje godne uwagi. Śledź najnowsze informacje, szukaj opinii o poszczególnych książkach, aż znajdziesz taką, która będzie dla Ciebie odpowiednia. Jeżeli nie chcesz kupować książek papierowych, możesz zdecydować się na zakup e-booka. Książki w formacie cyfrowym cieszą się ogromną popularnością – mają tę zaletę, że możesz mieć przy sobie wiele tytułów, a czytnik zajmuje niewiele miejsca w plecaku czy torebce!

Dołącz do grona pasjonatów branżowej literatury. Przekonaj się, jak bardzo możesz rozwinąć się w copywritingu i Content Marketingu dzięki ciekawym książkom, w których znajdziesz praktyczne porady i wartościowe wskazówki!

Udostępnij wpis: