Jakie będzie pozycjonowanie w 2018 roku?

Jakie będzie pozycjonowanie w 2018 rokuOsoby, które zajmują się zawodowo pozycjonowaniem stron www, ale również amatorzy, którzy robią to samodzielnie zastanawiają się nad tym, jakie będą nowe trendy w SEO w kolejnym roku i czego można się spodziewać. Okazuje się, że przede wszystkim należy się spodziewać, że rozwiną się trendy zapoczątkowane już w roku 2017. Dzięki nim, można zwiększyć wartościowy ruch na swojej stronie i przyciągnąć więcej osób.

Jak będzie wyglądało pozycjonowanie w 2018 roku?

  • Przede wszystkim, ogromną rolę będzie odgrywało wyszukiwanie mobilne. Może się nawet ono okazać bardziej istotne, niż tradycyjna forma wyszukiwania. Najnowsze badania dowodzą, że coraz większy ruch pochodzi właśnie z wyszukiwania mobilnego. Warto więc nastawić się przede wszystkim na użytkowników urządzeń mobilnych. Wyniki wyszukiwania pomiędzy wersją desktop, a mobilną już dzisiaj różnią się w bardzo znaczący sposób.
  • W roku 2018 warto zainteresować się Accelerated Mobile Pages. Jest to standard technologiczny, dzięki któremu można zwiększyć nawet czterokrotnie czas ładowania się strony www. Z pewnością ma to ogromny wpływ na utrzymanie użytkownika na danej witrynie. AMP cały czas się rozwija i Google zaczęło poświęcać technologii znacznie więcej czasu. Dobrze jest więc rozważyć jej zastosowanie.
  • W 2018 roku, linki które nie zwiększają jakości strony będą już niestety bezużyteczne. Ważnym celem będzie więc linkowanie ze stron, które są jak najbardziej tematycznie zbieżne z tą, którą się pozycjonuje. Wcale nie muszą być to najpopularniejsze i najlepsze strony www, ale merytorycznie powinny być wartościowe i na temat.
  • SEO w 2018 roku będzie opierało się w dużej mierze na jak najlepszych relacjach z popularnymi blogerami i influencerami. Chodzi tu o blogi jak najwyższej jakości, które cieszą się ogromną popularnością i mają dobrą reputację. Sztucznie stworzone blogi tematyczne nie mają szans z tymi, które cieszą się dziś największą popularnością. Warto w tej sytuacji postawić przede wszystkim na współpracę długoterminową.
  • Coraz bardziej liczyć się będzie to, czy strona www jest po prostu przyjazna dla użytkownika, który ją odwiedza. Użytkownik powinien móc swobodnie się po niej poruszać, czy umieć zrobić zakupy. Google już od jakiegoś czasu wyżej umieszcza takie strony w swoich wynikach i na pewno się to nie zmieni. Warto zdecydować się na przeprowadzenie audytu użytkowników na swojej witrynie, aby wiedzieć, czy faktycznie jest ona przyjazna.

Aby poprawić swoje pozycjonowanie w 2018 roku warto postawić na wyświetlanie w featured snippets. Są to po prostu bloki tekstowe, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Zawierają one po prostu odpowiedzi na pytania, które najczęściej użytkownicy zadają wyszukiwarce www. Takie strony często wyświetlane są w Google na najwyższej pozycji. W roku 2018 ilość takich stron ma się w znaczący sposób zwiększyć, a więc warto zdecydować się na taki krok. Warto też postawić na to, aby takie strony pojawiały się jak najwyżej w wyszukiwaniu głosowym, które w 2018 roku ma stać się jeszcze bardziej popularne.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

10 odpowiedzi na „Jakie będzie pozycjonowanie w 2018 roku?

  1. GOLDWEB pisze:

    Niektórzy mówią, że zamiast AMP warto się zainteresować Progressive Web Apps 😉

  2. Pankoszyk pisze:

    Jednym słowem musi być wartościowo, jednak linki mam nadzieję ciągle są przydatne no bo jak użytkownicy znajdą te wartościowe wpisy blogowe z poradami?

  3. Foto-projekt pisze:

    Potwierdzają się moje informacje, że coraz większą rolę będą odgrywały tematyczne zaplecza dobrej jakości z wartościowymi linkami. Może zbliża się czas na wymianę miejscówek pomiędzy właścicielami takich zapleczy.

  4. Dominik pisze:

    Jeszcze można by dodać o MOBILE FIRST-INDEX, przecież to będzie rewolucja na miarę XXI wieku, jak to wprowadzą to będzie niezła sieczka w wynikach Google. Warto tym poczytać np. tutaj: http://www.sitepromotor.com.pl/mobile-first-index-jeszcze-w-tym-roku.html

  5. Prowadzę stronę dot. Dekoracji ślubnych. W miarę stale monitoruje pozycję porównując z konkurencją. Moja strona jest responsywna od dawna konkurencji nie. Rozwijam i zmieniam teksty na stronie. Konkurencja takich zmian nie wprowadza A nawet na głównej nie ma żadnego tekstu. Różnica w linkowaniu do mojej strony jest ogromna a mimo to moja strona jest niżej.

  6. Marcin pisze:

    Foto-Projekt:
    taka wymiana między zapleczami ma już miejsce od dłuższego czasu 😉

  7. Damian pisze:

    Na pewno ten rok będzie ciekawy. Myślę że w tym roku google będzie mocno promowało czas wczytywania strony szczególnie na urządzeniach mobilnych, treści oraz co najważniejsze czy po przejściu do strony na szukaną frazę klient podjął interakcję ze stroną tzn. zatrzymał się na niej, przeczytał sprawdził inne informacje. W mojej ocenie trend idzie w tym kierunku że to użytkownicy swoim zachowaniem na stronie będą pozycjonować stronę… oczywiście nie będzie to czynnik decydujący ale ważna składowa…

  8. Paweł pisze:

    Według mnie przyjazność strony dla użytkownika jest stale aktualna. Wielokrotnie zdarzyło mi się opuścić przeglądany serwis przez jego nieintuicyjność. Myślę, że warto skorzystać z odpowiednich narzędzi by mieć pewność, ze strona internetowa należy do przyjaznych. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam!

  9. Adam pisze:

    Czas wczytywania z przytupem na mobile i tematyczne linki. Dobry artykuł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *