Jak zmienić wygląd strony, aby nie stracić pozycji w Google?

Wprowadzanie mniejszych i większych zmian na każdej stronie internetowej zawsze powinno opierać się o dokładną analizę i przemyślenia. Tak naprawdę przebudowa strony musi zostać dokładnie zaplanowana, by przynieść mogła same korzyści, a nie szkody. Nieprzemyślane działania mogą bowiem wyrządzić wiele złego, a najczęściej odbija się to na pozycji strony w wyszukiwarce. Przebudowa strony wpływa bezpośrednio na pozycjonowanie, dlatego też przed wykonaniem jakichkolwiek działań, warto zapoznać się z właściwościami i funkcjonowaniem pewnych mechanizmów.

Zmiana wyglądu strony a pozycjonowanie

To jak zmiana wyglądu strony i pozycjonowanie wpływają na siebie nawzajem, można przedstawić na prostym przykładzie. Otóż strona, na której zastosowano inne niż dotychczas słowa kluczowe, może nie osiągać już tak wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Dlaczego tak się dzieje? Jest to spowodowane zachwianiem działań SEO, a to prowadzi nierzadko do pojawiania się wielu błędów. W efekcie strona traci wysoką pozycję w wyszukiwarce, a właściciel zauważa znaczny spadek wyświetleń i sprzedaży. Takie zjawiska pojawiają się także w przypadku usuwania podstron, które wcześniej stanowiły element danej strony. Stąd też tak ważne jest, by rozważnie wykonywać przebudowę strony, a także uważnie wprowadzać wszelkie zmiany w jej obrębie. Poniżej przedstawiono kilka najważniejszych aspektów, o których warto pamiętać.

Przekierowanie strony

Nierzadko wprowadzanie zmian na stronie prowadzi do zmian adresów URL niektórych podstron. Na tym etapie należy, więc zwrócić uwagę na zastosowanie odpowiednich przekierowań. Ich brak spowoduje bowiem, że klient odwiedzający stronę nie dotrze do oferty. Dodatkowo odbija się to bardzo negatywnie na całym SEO. Stąd też, aby zadbać o pozycję strony, należy unikać pojawiania się błędu 404 poprzez stosowanie przekierowań.

Optymalizacja strony

Pod pojęciem optymalizacji strony rozumieć można wiele. Jest to bowiem zarówno dobieranie odpowiednich słów kluczowych, jak i umieszczaniu ich w odpowiednim miejscu. Dodatkowo w grę wchodzi umieszczanie ciekawych treści na stronie. Optymalizacja strony nie może jednak zostać wykonana samoistnie. Wszelkie działania w jej zakresie muszą być podyktowane pewnymi wnioskami i odpowiednią analizą. W tym celu warto przeprowadzić profesjonalny audyt SEO.

Monitorowanie danych

Monitoring danych i ruchów na stronie pozwala zapoznać się z pewnymi problemami i błędami. Stąd też po przeprowadzeniu przebudowy strony należy zająć się jej dokładnym monitorowaniem. Pozwoli to wykryć na tyle wcześnie ewentualne błędy, że niekorzystny wpływ na pozycję strony będzie minimalny.

Indeksowanie strony

Bardzo ważnym aspektem jest indeksowanie stron. Podczas tworzenia nowych wersji stron może dochodzić do duplikacji pewnych treści. To właśnie, dlatego warto zadbać o to by Google, nie indeksowały strony w czasie jej przebudowy. Można o to zadbać poprzez stosowanie różnych ustawień i narzędzi.

Przegląd linków

Po zakończeniu przebudowy strony należy dokładnie przeanalizować wszystkie linki, które są na niej widoczne. Niektóre z nich mogą bowiem być już nieaktualne lub niedziałające. Należy je wtedy zmienić lub usunąć, gdyż linki kierujące do nieistniejących stron wpływają niekorzystnie na pozycję strony.

Mapa strony i strona testowa

Podczas wprowadzania zmian na stronie może czasem dojść do zmian dotyczących linków, adresów i całej mapy witryny. Bardzo ważnym krokiem jest uaktualnienie całej mapy strony. Dodatkowo należy pamiętać o usunięciu strony testowej, która zazwyczaj pojawia się w czasie przebudowywania strony głównej.

Podsumowanie

Powyższe czynniki ukazują jak zmiana strony a pozycje w Google, oddziaływają na siebie nawzajem. Nierozważne działania prowadzone w obrębie strony mogą doprowadzić do spadku pozycji w wyszukiwarce, zmniejszenie ruchu na stronie, a także zniechęceniu użytkowników danej strony do odwiedzania jej. Warto zatem przestrzegać zaleceń i zasad bezpiecznego przebudowywania stron.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Pozycjonowanie stron i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Jak zmienić wygląd strony, aby nie stracić pozycji w Google?

  1. Mariusz pisze:

    Najlepsze rozwiązania klientów – to zmiany wyglądu strony bez kontaktu z osobami które zajmują się stroną. Potem wychodzi milion – 404… , słowa kluczowe ociekają i nagle co jest ze strona 100>. Samowolka nie wskazana… :))

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *