Strona główna » Publikacje » Jak wykorzystać design thinking w SEO?

Jak wykorzystać design thinking w SEO?

Można tworzyć projekty konstrukcyjne, które będą zachwycały innowacyjnością wykorzystanych materiałów czy niespotykanym kształtem, lecz prócz waloru artystycznego nie wniosą one do rzeczywistości nic innego, jeżeli okażą się nieużyteczne z punktu widzenia docelowego odbiorcy. Podobnie rzecz ma się w przestrzeni internetowej – tu także warto wykorzystać design thinking w SEO, przede wszystkim z myślą o końcowym użytkowniku.

Design thinking – użytkownik w centralnym punkcie projektu

Projektowanie samo w sobie nie ma większego sensu, jeżeli nie będzie wynikało z tworzonych rzeczy jakieś konkretne dobro. Zadaniem design thinkig jest sprytne połączenie ludzkich potrzeb z konkretnymi wymaganiami biznesowymi, a także z dostępnymi możliwościami technologicznymi.

Cały proces opiera się na:

  • inspiracji

  • ideacji

  • wdrożeniu.

Każdy z wymienionych wyżej etapów jest tak samo ważny i nie może zostać pominięty.

Jak działa design thinking?

Ważne jest zarówno to, aby zachować odpowiednią kolejność etapów, jak i by w pełni wykorzystać drzemiący w nich potencjał.

  • Inspiracja to inaczej odrywanie tego, dla kogo ma być stworzone konkretne rozwiązanie oraz jaki jest zasadniczy problem do rozwiązania. W tym miejscu pojawia się obszar do tego, aby stworzyć mapę empatii. Wszystko po to, by lepiej zrozumieć użytkownika końcowego.

  • Ideacja jest czasem na to, aby wykorzystując kreatywne techniki poszukiwać najlepszych ścieżek osiągnięcia zamierzonego celu i rozwiązania podstawowego problemu. Warto jak najwięcej testować, modyfikować założenia – wszystko po to, aby efekt końcowy był jak najbardziej zadowalający.

  • Wdrożenie – to etap konkretnego działania. Warto nastawić się na odbiór komunikatów zwrotnych od użytkowników – co więcej, trzeba wykazać w tym względzie aktywność, a nie jedynie czekać na to, aż informacja sama do nas dotrze.

Design thinking i SEO – jak to połączyć?

Wielowymiarowość procesu twórczego skupia się w design thinking jak w soczewce. Kreatywność, czerpanie z różnych źródeł, a przede wszystkim empatyczne podejście do tematu i nastawienie użytkownika – te elementy charakteryzujące design thinking można z powodzeniem wykorzystać w SEO podczas tworzenia contentu na strony internetowe. W prowadzonych działaniach SEO można natrafić na jeden błąd, który pojawia się bardzo często. Większość strategii oparta jest na sztywnych statystycznych danych i brak w nich empatycznego podejścia do odbiorcy. Dzięki zastosowaniu metod design thinking wreszcie można to zmienić! Sprawdź, co możesz osiągnąć, nieco modyfikując prowadzone dotąd działania, a optymalizacja witryn nabierze zupełnie nowego charakteru!

Udostępnij wpis:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *