Strona główna » Publikacje » Jak wykorzystać autouzupełnianie w Google w kampanii SEO?

Jak wykorzystać autouzupełnianie w Google w kampanii SEO?

Jak wykorzystać autouzupełnianie w Google w kampanii SEOKażdy użytkownik wyszukiwarki Google dobrze wie, iż od swoich początków to narzędzie wyszukiwania znacznie rozwinęło swoje możliwości – jeśli chodzi o ułatwienie internaucie dotarcia do potrzebnych informacji.

Jednym z sposobów na to jest podpowiadanie przez nią wyrażeń, których w podobnym wyszukiwani używali już wcześniej inni użytkownicy. Jest to tak zwana funkcja autouzupełniania i jak się okazuje to samo autouzupełnianie Google stanowi znakomitą okazję do czerpania informacji niezbędnych w działaniach SEO. Każdy webmaster powinien więc uwzględnić wartość uzupełnienia w Google w planowanych SEO planach.

Autouzupełnianie w wyszukiwarce Google – jak działa i jak pomaga w SEO?

Kluczowy jest sam fakt pochodzenia słów pojawiających się w autouzupełnianiu – są one bowiem wynikiem badań Google dotyczących popularności wyszukiwanych wyrażeń. Z jednej strony podpowiedzi te wynikają z zapytań innych userów Internetu, którzy właśnie takie, a nie inne słowa najczęściej wpisywali do wyszukiwarki. Z drugiej strony – wynika to również z bardziej spersonalizowanych czynników tj tego, jakimi zapytaniami sami posługiwaliśmy się wcześniej.

W tym drugim przypadku jednak muszą być spełnione dwa warunki:

  • musimy podczas użytkowania wyszukiwarki być zalogowani na koncie Google
  • musimy mieć włączoną funkcję Aktywność w internecie i aplikacjach

Dalej – warto uwzględnić fakt, iż na sam algorytm osoby wyszukujące w google nie mogą wpływać – działa samodzielnie, bez ich ingerencji. Wynikiem tego jest na przykład sytuacja, kiedy mimo wpisania frazy – żadne proponowane hasła w autouzupełnieniu się nie pojawiają.

Przyczyną takiej sytuacji może być:

  • niska popularność frazy
  • krótki staż frazy
  • naruszenie zasad Google przez frazę

Autouzupełnienie – czy można je wyłączyć?

Nie ma takiej możliwości – jest to integralna i wbudowana na stałe funkcja wyszukiwarki Google, której zasadność opiera się o ułatwienie userom wyszukiwania jak najszybciej, jak najbardziej trafionych informacji. Google jedna pozwala nam na wykluczenie wątków, które mocno zyskują na popularności – dzięki temu pula podpowiedzi w autouzupełnianiu od razu stanie się widocznie mniejsza.

Ciekawostka: w autouzupełnieniu nie znajdziemy obraźliwych tudzież uwłaczających wyrażeń odnoszących się do nazwiska jakiejkolwiek osoby – nawet jeśli takie określenia w konkretnych przypadkach są naprawdę popularne. Zostaliśmy o tym oficjalnie poinformowani w kwietniu 2016 roku.

Jak informacje o autouzupełnianiu wykorzystać w SEO?

Zapewne każdy ekspert SEO potrafi się domyślić jak wielkim źródłem słów kluczowych są omawiane podpowiedzi Google. To bezcenna baza wiedzy na temat sposobu poszukiwania przez użytkowników wszelkich informacji w sieci – od konkretnych produktów po tematyczne artykuły. Tutaj też sam planer słów kluczowych w łatwy i wygodny sposób wyświetla jak wielką popularnością cieszą się wyrażenia wyświetlane w autouzupełnianiu. Uwaga! Jeśli narzędzie pokaże liczbę wyszukań równą zero zwykle oznacza to iż frazy te nie są zbyt często używane przez Internautów – choć pojawiają się w podpowiedziach.

Udostępnij wpis:

2 myśli na “Jak wykorzystać autouzupełnianie w Google w kampanii SEO?”

  1. Jak zaczynam poszukiwanie słów kluczowych to zawsze zaczynam do wyszukiwarki Google, daję dobry pogląd w jaką stronę powinno się iść 😉

Komentarze zostały wyłączone.