Strona główna » Publikacje » Jak sprawdzić konwersję i popularność bloga firmowego?

Jak sprawdzić konwersję i popularność bloga firmowego?

Ludzie szukają w sieci wartościowych informacji na różnorodne tematy, począwszy od ciekawostek historycznych, przez porady dotyczące zdrowego stylu życia czy bez śmieciowego prowadzenia gospodarstwa domowego, aż po porady w zakresie tego, jak efektywnie zarządzać firmą. Jeżeli pasjonuje Cię jakiś temat, czujesz się w nim ekspertem, to możesz podzielić się swoją wiedzą z innymi. Jest to prostsze, niż myślisz – wystarczy, że założysz blog, będziesz regularnie dodawać wpisy i dowiesz się, jak sprawdzić ilość odwiedzin na blogu.

Blogi firmowe i prywatne – od czego zacząć?

Pierwsza rzecz, jaką musisz zrobić przed przystąpieniem do publikacji interesujących wpisów, to obranie konkretnej ścieżki postępowania. Od tego, czy chcesz założyć bloga firmowego, czy też prywatnego, zależeć będzie nie tylko styl i język wypowiedzi, ale też cel całego przedsięwzięcia. Nie ma co ukrywać – prowadzenie bloga zawsze ma jakiś cel. Nawet jeżeli ktoś pisze z potrzeby serca, to chce, żeby jego wpisy trafiały do jak najszerszej grupy osób, bo jeżeli ktoś pisze tylko dla siebie, to robi to przeważnie do przysłowiowej szuflady.

Oczywiście, to ile osób odwiedza bloga, będzie miało inne znaczenie w przypadku przedsięwzięcia kreowanego na potrzeby dużej marki, dla której liczy się przede wszystkim pozyskanie nowych klientów i promocja produktu w jak najszerszych kręgach odbiorców, a inne, gdy ktoś prowadzi bloga na własny użytek i nie ma z tą działalnością związanych żadnych celów biznesowych.

Warto wiedzieć, jak sprawdzić ilość odwiedzin na blogu. Nie jest to tak trudne, jak może się wydawać. Nie trzeba znać się na kodzie źródłowym strony, wystarczy odrobinę zaprzyjaźnić się z analityką internetową. Graficzne wykresy i łatwe w obsłudze panele administracyjne w dużej mierze ułatwiają to zadanie.

Konwersja na blogu – co to takiego i jak ją sprawdzić?

Najprościej rzecz ujmując, konwersja to osiągnięcie wcześniej zamierzonego celu przy użyciu konkretnych narzędzi. W zależności od charakteru prowadzonego bloga, cele konwersji mogą być zupełnie różne. Blog firmowy, na którym publikowane są treści związane z najnowszymi modelami butów do biegania w terenie, będzie miał na celu zachęcenie czytelników do zakupu określonej pary butów. W przypadku bloga prowadzonego na własny użytek może liczyć się tylko ogólna ilość odwiedzin lub liczba nowych subskrypcji w skali miesiąca.

W tym miejscu wypada napisać kilka słów na temat tego, jak sprawdzić konwersję bloga. Dostępne są w zupełnie darmowych wersjach narzędzia, dzięki którym można nieco więcej dowiedzieć się o użytkownikach odwiedzających bloga, a także choćby o tym, które z publikowanych treści cieszą się największą popularnością.

Analityka internetowa – jak ją ugryźć?

Wpierw warto odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego w ogóle zawracać sobie głowę jakimiś statystykami, wykresami czy pomiarami popularności bloga. Otóż odpowiednia i prawidłowo przeprowadzona analiza danych statystycznych raportowanych przez narzędzia pomiarowe pozwoli na:

  • precyzyjne określenie popularności treści blogowych,

  • dostrzeżenie uchybień, których naprawa przyczyni się do usprawnienia funkcjonowania projektu w blogosferze.

Z jakich narzędzi korzystać przy pozyskiwaniu wartościowych danych? Jak sprawdzić ilość odwiedzin na blogu? Z tymi pytaniami boryka się wiele osób. Tymczasem okazuje się, iż wystarczy bliżej przyjrzeć się możliwościom oferowanym przez Google Analytics. Nie trzeba być orłem marketingu internetowego, by móc z prezentowanych statystyk wyciągnąć wartościowe wnioski. Dzięki przejrzystości wykresów graficznych bez większego problemu odnajdzie się wśród nich nawet zupełny amator.

Analityka internetowa – dlaczego jest tak ważna?

Korzyści ze śledzenia wykresów statystycznych obrazujących w sposób graficzny zachowanie użytkowników na blogu wymieniać można bez końca. Zaczynając od zupełnych podstaw – dzięki raportom można sprawdzić, ilu unikalnych użytkowników odwiedza bloga, które z prezentowanych treści cieszą się największą popularnością, czy użytkownicy trafiają na stronę z ruchu organicznego, kanałów społecznościowych czy też z reklam w sieci wyszukiwania. Wnikliwa analiza raportów pomoże także w ustaleniu profilu grupy docelowej, do której kierowane są treści prezentowane na blogu.

Udostępnij wpis: